کسب و کار

چرا نوشتن لیست کارها باعث افزایش بهره وری می شود؟

چرا نوشتن لیست کارها باعث افزایش بهره وری می شود؟

امیدواریم از خواندن این مطلب، ((چرا نوشتن لیست کارها باعث افزایش بهره وری می شود)) لذت ببرید و برایتان مفید باشد،از همراهی شماسپاسگذاریم.

آیا وقتی پروژه جدیدی برای انجام کار دریافت می کنید ، بلافاصله تلفن خود را برداشته و مستقیماً به سراغ یادداشت های خود می روید ، یا اینکه خودکار و کاغذی را برای نوشتن آن پیدا می کنید؟ما امروز میخواهیم بردانیم چرا نوشتن و برنامه ریزی برای کارها اهمیت دارد و باعث افزایش بهروری میشود؟لطفا با ما همراه باشید.

نبرد دائمی بین کاغذ و دیجیتال وجود دارد. بسیاری از آمارها در مورد چرایی “بهتر بودن برنامه های انجام کار دیجیتال” وجود دارد که اکثرا به این تیجه رسیده اند که چون استفاده از ابزار دیجیتال راحت و همیشه در دسترس است مردم هم بیشتر از کاغذ با آن ارتباط برقرار میکنند.

اما اگر همه برنامه ریزی های کاری را به صورت دیجیتالی انجام دهید ، آیا اتفاق خوبی است؟ من استدلال می کنم نه

نوشتن لیست کارهای خود در یک تقویم کاغذی یا دفترچه یادداشت ساده است و هیچ حواس پرتی به همراه ندارد. در اینجا چند دلیل وجود دارد که انجام این کار باعث افزایش بهره وری شما می شود.

راههای افزایش بهره وری:

حواس پرتی ها را به حداقل برسانید

 همیشه یک اعلان جدید در گوشی ها مورد توجه ما قرار می گیرد: پیام  از فیس بوک ، پست اینستاگرام ، Twitter DM ، پیام های جدید در شبکه های اجتماعی و …

و همه ی این موارد به راحتی میتوانند ذهن شما را هنگام برنامه ریزی منحرف سازند و حواستان را پرت کنند.و این خود عیب بزرگی برای برنامه ریزی با دستگاههای دیجیتال است.

نوشتن یادداشت ها و کارهای خود با قلم و کاغذ ۱۰۰ درصد بدون حواس پرتی نیست ، اما به شما فرصت می دهد تا درباره آنچه می نویسید فکر کنید و شما را بر روی موضوع یا وظیفه موجود متمرکز می کند.

نوشتن کارها به عنوان یک وظیفه در نظر گرفته می شود و این ، دوست من(کاغذ) ، به ما اجازه می دهد افکارمان جمع برنامه ریزی باشد. بنابراین با نوشتن لیست کارهای خود تک تک وظیفه را امتحان کنید و رشد سطح بهره وری خود را مشاهده کنید.

چرا نوشتن لیست کارها باعث افزایش بهره وری می شود؟
چرا نوشتن لیست کارها باعث افزایش بهره وری می شود؟

با برنامه ریزی کاغذی زمان استفاده از ابزارهای دیجیتال را کاهش میدهیم

آیا می دانید چه مدت را با دستگاه تلفن همراه خود صرف می کنید؟

اپل و گوگل هر دو ویژگی را برای کمک به ما در کنترل مدت زمانی که برای تلفن های هوشمند خود می گذرانیم ، راه اندازی کردند.

به عنوان مثال ، اگر این موضوع را در iPhone می خوانید ، می توانید با رفتن به صفحه اصلی خود ، از زمان استفاده از صفحه خود دیدن کنید و سپس انگشت خود را به سمت راست بکشید تا اینکه دیگر اجازه ادامه استفاده از گوشی را نداشته باشید(این قابلیت را خودتان تنظیم میکنید)

طبق گفته Deloitte ، آمریکایی ها به طور متوسط ​​۵۲ بار در روز تلفن های هوشمند خود را بررسی می کنند. حتی ممکن است در حالی که منتظر اتوبوس ، صف خرید یا حتی در حمام هستید ، هم بخواهید به گوشی تان سرک بکشید و این یعنی وابستگی بیش از حد به گوشی که واقعا مخرب است.

نوشتن لیست کارها می تواند استفاده از صفحه نمایش شما (گوشی و ابزارهای دیجیتال) را به حداقل برساند و بهره وری شما را به حداکثر برساند.

استفاده از کاغذ و قلم برای نوشتن کارها،ممکن است سلامتی شما را بهبود بخشد

چه کسی بعد از یک روز طولانی خیره شدن به یک صفحه سردرد نکرده است؟تقریبا همه افرادی که روزانه زمان زیادی را با گوشی سپری میکنند در آخر روز سردرد را تجربه میکنند.

کاهش زمان استفاده از صفحه نمایش و نوشتن لیست کارها و یادداشت های مختلف نه تنها برای بهره وری مفید است بلکه با به حداقل رساندن میزان و شدت سردردهای استرس نیز می تواند سلامتی شما را بهبود بخشد.

نوشتن به شما کمک می کند تا در پایان روز آرام باشید

این فقط مربوط به آنچه و نحوه نوشتن مطالب نیست ، نیست. این مربوط به زمانی است که شما آن را انجام می دهید.

اگر در پایان روز لیست کارهای خود را برای روز بعد بنویسید ، می توانید همه پروژه ها ، وظایف و موارد ناتمام مورد نظر خود را روی برگه بیاورید و آرامتر شوید چون میدانید جایی یادداشت کرده اید و امکان ندارد فراموشش کنید. این روند می تواند به شما کمک کند تا پس از پایان کار روزانه، آرام و راحت شوید.

جملات پایانی درباره افزایش بهروری:

همه ما ترجیحات خود را داریم. برای من ، چیزی در مورد نوشتن افکار ، برنامه ها ، اهداف و لیست کارهایی وجود دارد که باعث می شود آنها را کامل کنم. اینکه بتوانید از نظر فیزیکی از گوشی و ابزار دیجیتال دور شوید، به طرز عجیبی رضایت بخش است. چطور ما تلفن را زمین گذاشته و قلم و کاغذ برمی داریم؟ سعی کنید لیست کارهای خود را یادداشت کنید تا ببینید آیا تفاوتی بین این دو وجود دارد یا خیر.

منبع:business2community

[تعداد: 0   میانگین: 0/5]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا