سرگرمی :)

خشک کردن سریع لباسها در زمستان

خشک کردن سریع لباسها در زمستان

امیدواریم از خواندن این مطلب، ((خشک کردن سریع لباسها در زمستان)) لذت ببرید و برایتان مفید باشد،از همراهی شماسپاسگذاریم.

در نگاه اول ممکن است به نظر برسد که برای خشک شدن لباس در ماههای سرد به یک خشک کن نیاز دارید.در واقع ، خشک کردن لباس با استفاده از روش های “دستی” در داخل و حتی خارج از خانه دشوار نیست ، به شرط آنکه چند مرحله ساده را دنبال کنید.ادامه مطلب را بخوانید تا بدانید که چگونه لباس ها را در زمستان سریع خشک کنید.

نحوه خشک کردن لباس در زمستان: ۱۰ نکته برتر

۱- زمان مناسب را انتخاب کنید

وقتی زمان خشک شدن شما می رسد ، دو عقیده وجود دارد. یکی این است که سعی کنید شستشوی خود را زودتر در روز انجام دهید تا زمان استفاده از هرگونه نور خورشید زمان باشد. مورد دیگر این است که بگذارید یک شب خشک شود ، بنابراین کمتر در خانه بودن زحمت می کشید ، بعلاوه اینکه هنگام بیدار شدن شما در صبح لباسها خشک شده اند. از هر روشی که متناسب با برنامه روزانه شما باشد استفاده کنید.

۲- ماشین لباسشویی خود را بیش از حد پر نکنید

لباس های پیچیده شده در کنار هم باعث می شود که در پایان شستشو خوب پیش نرود ، بنابراین در نهایت خشک شدن آنها طولانی تر می شود.

۳- از سریعترین برنامه چرخش ماشین لباسشوئی خود استفاده کنید

استفاده از سریعترین چرخه چرخش موجود به شما در کاهش خشک شدن لباس کمک می کند. می توانید شستشوی خود را در  چرخش دیگری قرار دهید تا آب اضافی باقیمانده را پاک کرده و تا حد ممکن رطوبت خود را قبل از خارج کردن از دستگاه خارج کنید.

قبل از اینکه کنترل ها را برای چرخش فوق العاده سریع تنظیم کنید ، حتماً برچسب مراقبت از لباس را روی لباس خود بررسی کنید تا ببینید آیا کنترل آنها به این روش خوب است یا خیر.

خشک کردن سریع لباسها در زمستان
خشک کردن سریع لباسها در زمستان

۴- هواکش داخلی را امتحان کنید

تهویه داخلی در خانه یک سرمایه گذاری ضروری است و یکی از بهترین روش ها برای خشک کردن لباس در فضای داخلی است.

۵- از قفسه خشک کن استفاده کنید

یک قفسه خشک کن اجازه می دهد تا هوا به طور مساوی در اطراف لباس شما پخش شود. واقعاً می تواند به قرار دادن آن در مجاورت یک منبع گرما مانند نور مستقیم خورشید کمک کند (البته ابتدا اطمینان حاصل کنید که پارچه ها در آفتاب یا رادیاتور کمرنگ نمی شوند)

اگر رادیاتورهای شما به اندازه کافی بزرگ هستند ، می توانید لباس ها را مستقیم روی آنها آویزان کنید – فقط مطمئن شوید که پس از خشک شدن لباس ها را از آنها جدا می کنید تا گرما هدر نرود.

۶- لباس های خود را به طور یکنواخت پهن کنید

وقت بگذارید تا لباس های خود را بیاویزید ، اطمینان حاصل کنید که فضای کافی دارند تا هوای کافی برای خشک شدن داشته باشند. لباسهایی که به هم چسبیده و یا با هم تداخل دارند در خشک شدن مشکل دارند.

اطمینان حاصل کنید که لباسهای ضخیم تر مانند شلوار جین فضای کافی دارد تابهتر و زودتر خشک شوند.

۷-برای خشک شدن سریع لباس، همه چیز را باز کنید

زیپ ها و دکمه ها را باز کنید (دکمه های آستین را فراموش نکنید) و جیب های شلوار را بیرون بیاورید تا به روند خشک شدن کمک کنید.

۸- مرتباً لباس را بچرخانید

لباس شسته شده خود را بررسی کنید تا ببینید چقدر خشک می شود. مرتباً آن را دور بزنید. اگر یک قسمت بهتر از بقیه خشک شد ، آن را بچرخانید تا قسمت های دیگر خشک شوند.به قسمتهایی مانند دکمه سر و زیر بغل توجه کنید که خشک شدن آنها بیشتر طول می کشد.

۹- اتاق مناسب را انتخاب کنید تا لباس زودتر خشک شود

اطمینان از تهویه مناسب اتاق که لباسهای شما در آن خشک می شوند بسیار مهم است. این امر نه تنها به جلوگیری از رطوبت و کپک زدن روی لباس کمک می کند بلکه لباس های شما نیز سریعتر خشک می شوند.پنجره های باز شده بهترین راه برای انتقال هوای تازه از خانه است (حتی اگر بیرون هوا سرد باشد).

۱۰- از خشک کردن لباس در مناطق پر رفت و آمد منزل خودداری کنید

لباس ها را در اتاق نشیمن ، اتاق خواب ، آشپزخانه یا هرجای دیگر از خانه که زمان زیادی را در آنجا می گذرانید خشک نکنید زیرا رطوبت لباس به کیفیت هوا آسیب می رساند و همچنین ممکن است باعث ایجاد کپک شود (که می تواند باعث ایجاد حساسیت شود) .

چگونه لباس ها را بدون خشک کن خشک کنیم؟

چند روش آسان و رایج خانگی وجود دارد که به خشک کردن سریع لباس شما کمک می کند.

نحوه خشک شدن سریع لباس با حوله

حوله ها در جذب رطوبت عالی هستند ، بنابراین به جای استفاده از یکی برای خشک کردن بدن ، آن را به کار بگیرید تا رطوبت لباس ها را بکشید – این یک روش شگفت آور موثر برای خشک کردن سریع لباس است.

لباس های خود را روی یک حوله خشک قرار دهید ، و سپس آن را به شکل سوسیس بغلتانید. آن را بیرون بیاورید تا رطوبت اضافی از بین برود. در صورت نیاز با حوله دوم این کار را تکرار کنید. اگر لباس واقعاً مرطوب است ، یک دست دیگر را برای خشک شدن فشار دهید.
از آنجا که این روند جمع کردن لباس ها باعث چروک شدن آنها می شود ، بنابراین مطمئن شوید که وقت استفاده از اتو را دارید.
اگر لباس های خود را در حالی که هنوز مرطوب هستند اتو بزنید به خشک شدن آنها کمک می کند و همزمان چین و چروک ها را نیز از بین می برد. قبل از اتو کردن حتما حوله خشک روی لباس بگذارید.
اطمینان حاصل کنید که هر حوله ای که استفاده می کنید تمیز باشد (در غیر این صورت کل زحمتتان را هدر می دهد).

نحوه خشک کردن سریع لباس ها با سشوار

استفاده از سشوار می تواند به تسریع روند خشک شدن کمک کند. در اینجا نحوه انجام این کار آمده است:

بسته به موردی که خشک می کنید ، آویختن آن از آویز لباس نیز می تواند مفید باشد.
سشوار خود را از سطح لباس خود جابجا کنید و مطمئن شوید که در یک نقطه طولانی نیست و به پارچه آسیب نمی رساند ،
داخل و خارج ، جلو و عقب لباس را با سشوار بکشید.
مراقب باشید از تنظیم گرمای زیاد روی سشوار استفاده نکنید زیرا این امر می تواند به الیاف آسیب برساند و باعث جمع شدن لباس شود.

آیا می توانید برای خشک شدن لباس در زمستان از هوای بیرون کمک بگیرید؟

پاسخ  بله است. اگرچه ممکن است درجه حرارت کمتر باشد ، اما تا زمانی که باران نمی بارد ، برف یا برف باران هوای تازه و (امیدوارم) نور خورشید وجود داشته باشد تا به خشک شدن لباس کمک کند. بسته به شرایط ، خشک شدن لباس های شما در مقایسه با نگه داشتن لباس در داخل ممکن است بیشتر طول بکشد.و اینکه وزیدن نسیم باعث نرم شدن الیاف میشود و هر چیزی که در جریان هوا خشک شود به طور کلی احساس طراوت می کند.

خشک کردن سریع لباسها در زمستان
خشک کردن سریع لباسها در زمستان

منبع:cleanipedia

امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا