پزشکی

پاک کننده های طبیعی برای پوست

پاک کننده های طبیعی برای پوست

شما خیلی راحت می‌توانید از پدها و محلول‌های پاک کننده آرایش استفاده کنید و معمولا این مواد به‌سرعت آرایش را پاک می‌کنند. ولی این محلول‌ها و پدها خیلی برای پوست شما خوب نیستند.

بهترین پاک کننده های صورت

  • روغن های گیاهی

    برای پوست های چرب و ترکیبی و خشک به راحتی می توانید با کمک روغن گیاهی پاک کننده آرایش طبیعی درست کنید.

    ۱/۳ پیمانه روغن کرچک را با ۲/۳ پیمانه روغن زیتون با یکدیگر ترکیب کنید و به کمک این ترکیب آرایش را از روی پوست صورت خود پاک کنید.

  • ژل آلوئه وار

    ژل آلوئه ورا دارای ترکیباتی است که می تواند آرایش و آلودگی را از روی پوست صورت به راحتی بزداید. به مقداری مساوی ژل آلوئه ورا و عسل را درون ظرفی مناسب با یکدیگر ترکیب کنید و دو قاشق غذاخوری روغن گیاهی به ترکیب این مواد بیفزایید سپس مواد را درون مخلوط کن بریزید تا به صورت خمیری شکل در آیند و خمیر را درون ظرف درب دار قرار دهید و هر بار مقداری از آن را روی پوست صورت خود بمالید و بعد از گذشت ۱ تا ۲ دقیقه پوست صورتتان را با آب سرد بشویید.

    پاک کننده های طبیعی برای پوست
    پاک کننده های طبیعی برای پوست
  • روغن بادام و شیر

    شیر باعث بوجود آمدن حس تازگی روی پوست صورت بعد از آرایش می شود و شما می توانید با ترکیب شیر و روغن بادام پاک کننده طبیعی برای انواع آرایش را در منزل تهیه کنید. برای این منظور چند قطره روغن بادام را با یک قاشق غذاخوری شیر مخلوط کنید و این محلول را به کمک پنبه روی پوست صورت خود بمالید سپس پوست صورت را بشویید.

  • بخور

    سینک را از آب داغ (نه جوشان) پر کنید. چند دقیقه روی آن خم شوید. طبق گفته‌ی مجله‌ی استایل‌کستر (StyleCaster) بخار آب منافذ پوست را باز می‌کند و کاری می‌کند با استفاده از صابون معمولی راحت‌تر بتوانید آرایش خود را پاک کنید. یا اینکه می‌توانید با دستمال مرطوب کودک یا روغن نارگیل آرایش خود را پاک کنید و بعد به پوست‌تان بخار بدهید. می‌توانید دستمالی را در آب داغ خیس کنید، اجازه دهید کمی خنک شود و بعد آن را روی صورت خود بگذارید. وقتی دستمال سرد شد می‌بینید که همه‌ی آلودگی و خاکِ روی صورت‌تان با پاک‌کردن پوست از آن جدا می‌شود.
  • روغن بچه

    متخصصان زیبایی DIY مدت‌هاست که روغن بچه را به‌عنوان پاک کننده ملایم آرایش می‌شناسند. روغن بچه هم مانند روغن نارگیل می‌تواند آرایش ضدآب را راحت‌تر پاک کند. نکته‌ی مهم‌ هم این است که روغن بچه هزینه‌ی خیلی کمتری دارد.

  • پاک کننده صورت عسل و تخم‌مرغ

    یک زرده‌ی تخم‌مرغ را آماده کنید و یک قاشق غذاخوری عسل به آن اضافه کنید. خوب هر دو را با هم مخلوط کنید تا خمیر صاف و یکدستی آماده شود. خمیر به‌دست آمده را روی صورت‌تان پخش کنید و اجازه بدهید به مدت ۱۵ دقیقه بماند تا خشک شود. سپس آن را با آب گرم بشویید تا صورتی تمیز، مرطوب و صاف به‌دست بیاورید.

  • پاک کننده ماست و لیمو

    برای آماده کردن ترکیب پاک کننده صورت خانگی لیمو و ماست، ۱ قاشق چایخوری آب لیمو را با یک قاشق غذاخوری ماست مخلوط کنید. ۲ قطره روغن معطر هم به ترکیب اضافه کنید تا یک پاک کننده‌ی دارای رایحه‌ای جادویی آماده شود. از نوک انگشتان‌تان برای استعمال این ترکیب روی پوست استفاده کنید، پوست را ماساژ دهید تا آرایش و آلودگی روی آن کاملا شل شود. اجازه بدهید ترکیب به مدت چند دقیقه روی پوست بماند و در نهایت صورت‌تان را با آب بشویید.

  • پاک کننده آناناس

    ۲ قاشق چایخوری آب آناناس با ۲ قاشق غذاخوری آب لیمو و ۱ قاشق چایخوری پودر جوش شیرین را با هم مخلوط کنید تا خمیر نسبتا سفتی آماده شود. سپس، خمیر آماده شده را روی صورت به آرامی ماساژ دهید. اجازه بدهید به مدت ۳ تا ۵ دقیقه بماند و بعد آن را با آب بشویید.

  • پاک کننده نعناع و خیار

    خیار و ماست مواد خوبی برای تمیز کردن و تغذیه‌ی پوست هستند. نعناع می‌تواند عطر طراوت‌بخشی را به ترکیب اضافه کند و در عین حال سبب نرم شدن پوست هم می‌شود. به جای نعنا، می‌توانید روغن معطر مورد علاقه‌ی خودتان را استفاده کنید.

    برای شروع، نصف فنجان ماست ساده، ۶ برگ نعناع و نصف خیار پوست کنده را با هم مخلوط کنید. خوب همه‌ی مواد را مخلوط کنید و ترکیب حاصل را روی پوست‌تان بمالید. پوست را به مدت ۵ دقیقه ماساژ دهید و در نهایت آن را با آب بشوید.

امیدواریم از خواندن این مطلب، ((پاک کننده های طبیعی برای پوست)) لذت برده و برایتان مفید بوده باشد،از همراهی شما سپاسگذاریم.

منبع:چطور،بازده،سلامت نیوز

امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا