مد و زیبایی

پاک کردن آرایش چشم به بهترین روش

ناحیه پوست چشم لطیف ترین و نازک ترین قسمت صورت را تشکیل می دهد. به این دلیل که به ویژه این ناحیه پوست کاملاً فاقد بافت چربی است. بنابراین ، پوست چشم سریعتر تحت تأثیر فرآیندهای پیری قرار می گیرد. چگونه می توان به صورت مرحله به مرحله آرایش را به درستی پاک کرد و رایج ترین اشتباهات انجام شده در این روش چیست؟

چگونه آرایش را به درستی پاک کنیم؟

مقدمات پاک سازی آرایش چشم باید با شستن دقیق دست آغاز شود. لمس پوست صورت با دستهای آلوده در ایجاد عفونت موثر است ، به عنوان مثال ورم ملتحمه
حذف مناسب آرایش چشم به معنای خیساندن دو پد پنبه ای با دارویی متناسب با یک نوع پوست خاص است. همچنین لازم است به مقدار مواد آرایشی توزیع شده توجه کنید. باید بهینه باشد. اگر مقدار آن زیاد باشد ، ممکن است انتظار داشته باشید که به کره چشم شما راه یابد و در نتیجه باعث تحریک شود.

از طرف دیگر ، اگر مقدار آن بسیار کم باشد ، به نظر می رسد پاک کردن آرایش یک فرآیند بسیار سخت و وقت گیر است ، حتی گاهی غیرممکن.

پس از آن ، لنت های پنبه ای باید به آرامی به پلک های بسته فشار داده شوند. برای آماده سازی آرایش باید کمی وقت بگذارید. با تشکر از این ، نه مالش و نه کشش ناحیه پوست چشم لازم نخواهد بود ، به خصوص که این عمل بی اثر و آسیب رسان است. چرا؟ زیرا منجر به آسیب مکانیکی مژه ها و تشویق چین و چروک می شود.

ریمل باید با اعمال حرکات ظریف بالا و پایین پاک شود. به این ترتیب خطر آسیب مژه کاهش می یابد.

بعد ، با استفاده از حرکات بسیار ظریف ، از گوشه بیرونی به گوشه داخلی چشم ، باقی مانده آرایش را پاک کنید.

اگر پد پنبه ای هنوز کثیف است ، باید آن را با یک پد جدید جایگزین کنید. به طور کلی ، برای پاک کردن آرایش چشم شما به کم و بیش ۴-۵ پد پنبه ای نیاز دارید. آنها را تعویض کنید تا آخرین بالشتک نخی تمیز بماند.

پاک کردن و تمیز کردن آرایش چشم در ناحیه پوست چشم به برداشتن مواد آرایشی رنگ از پلک های بالا و پایین و همچنین مژه ها و ابروها بستگی دارد. غالباً ، در این مرحله از ابرو غفلت می شود.

پاک کردن آرایش چشمپاک کردن آرایش چشم: اشتباهات رایج

۱- پاک کننده های آرایش نامناسب

مواد آرایشی پاک کننده آرایش باید به خوبی انتخاب شوند و این بدان معنی است که آنها نباید حاوی پارافین و الکل باشند ، به خصوص اگر قرار باشد محصولات آرایشی رنگ را از روی پوست حساس پاک کنند. به نظر می رسد لوسیون میسلار یک راه حل خوب برای همه مبتلایان به آلرژی باشد. این محصول ظریف و همه کاره است ، نه تنها آرایش را پاک نمی کند بلکه پوست را مانند یک تونر تمیز می کند.

بیشتر مواد پاک کننده آرایش حاوی مواد اضافی هستند که هدف آن افزایش اثربخشی آن است ، با این حال آنها همیشه به نفع پوست نیستند. به همین دلیل ، بهتر است لوازم آرایشی را انتخاب کنید که لیست مواد اولیه کوتاه و ساده باشد. از این رو ، حتی یک روغن نارگیل نیز یک راه حل بهتر از ژل های محبوب پاک کننده صورت به نظر می رسد. علاوه بر این ، محصولات طراحی شده برای انواع پوست حساس به اندازه کافی کارآمد شناخته نمی شوند. آنها به طور دقیق مواد آرایشی رنگ را از بین نمی برند ، بنابراین لکه های ریمل مژه می زند.

۲- عجله در هنگام پاک کردن آرایش

ما غالباً سریع آرایش می کنیم و نه به روشی دقیق. با این وجود ، پاک کردن آرایش به زمان نیاز دارد زیرا اگر می خواهید آن را موثر بسازید ، باید اجازه دهید مواد آماده کننده برطرف شده و مواد آرایشی رنگ ، به ویژه ریمل ضد آب را پاک کنید.

۳- مالش خیلی شدید

مالش شدید ناحیه پوست چشم نیز موثر نیست و ایمن نیست زیرا باعث تحریک ، عفونت چشم و در مورد نوع پوست کوپروز – مویرگهای شکسته می شود. این نوع آرایش باعث ضعیف شدن و کشیدن مژه ها و ابروها می شود ، حتی گاهی اوقات می تواند منجر به تغییر رنگ مو شود.

باید فهمید که فرمول اکثر محصولات پاک کننده آرایش به گونه ای ساخته شده است که استفاده آسان را امکان پذیر می کند. این بدان معناست که تمام کارهایی که باید انجام شود فشار دادن یک پد پنبه ای مرطوب به یک منطقه پوست انتخاب شده است.

۴- عدم رعایت بهداشت در هنگام پاک کردن آرایش

ما در هنگام برداشتن مواد آرایشی رنگی از چهره ، معمولاً از اصول اساسی بهداشت پیروی نمی کنیم. یعنی ما با دستهای آلوده خود آرایش را پاک می کنیم و بارها و بارها از همان پنبه های پنبه ای استفاده می کنیم. بنابراین ، باید درک کرد که هر دو دست کثیف و پنبه های کثیف پنبه ای ، ساکنان باکتری های تقویت کننده جوش هستند.

پاک کردن آرایش
پاک کردن آرایش

۵- ترتیب صحیح حذف مواد آرایشی

بسیاری از زنان بر این باورند که ترتیب حذف مواد آرایشی رنگ از اهمیت حیاتی برخوردار نیست. به نظر می رسد که این فکر درست نیست. از بین بردن آرایش باید با برداشتن رژ لب شروع شود. سپس ، می توانیم ریمل ، سایه چشم و خط چشم را پاک کنیم.

امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا