تکنولوژیمنتخب

اندراحوالات تعدیل نیرو های بامیلو؛ چه شده؟ آیا بامیلو ورشکست شده است؟ (بروز شد)

چند روزی می‌شود که کاربران امکان ثبت سفارش در بامیلو را ندارند و فقط می‌توانند از فروشندگان خاصی مثل «هایپر استار» خرید کنند و در صفحه دیگر محصولات هم پیام ناموجود ذکر شده. در فضای مجازی و صفحه توییتر خود بامیلو هم خبر از تعدیل گسترده کارمندان این شرکت می‌دهد. علاوه بر آن یکی از انبار های بامیلو پلمپ شده و امکان ثبت و ارسال سفارشات وجود ندارد.

بامیلو چه شده؟

خبر هایی که در فضای مجازی می‌پیچد خبر از شکست دومین فروشگاه آنلاین کشور می‌دهد. اکنون شما در سایت بامیلو تنها می‌توانید از فروشندگانی خاص مانند هایپراستار خرید کنید. صفحه اصلی سایت بامیلو هم تبدیل به سوپرمارکتی شده که فقط محصولات همین فروشنده در آن وجود دارند.

همچنین تامین‌کنندگان بامیلو در پنل خود پیام زیر را دریافت کردند:

امروز یک روز از زمانی که در این پیغام درج شده، می‌گذرد اما هنوز امکان ثبت سفارش وجود ندارد. کالاهایی هم که تامین کنندگان ارسال می‌کنند دوباره به آنها برگشت داده می‌شود و یکی از انبار ها هم پلمپ شده است.

ارسال پیام‌های زیر هم به تامین‌کنندگان بامیلو، بر ابهامات آنها افزود:

تامین کننده گرامی بامیلو،

باتوجه به برخی تغییرات پیش آمده در بامیلو، پنل های کاربری شما به زودی غیر فعال خواهند شد.

تمامی سفارشات موجود در پنل شما توسط بامیلو لغو خواهد شد و جریمه ای در پی نخواهد داشت.

تمامی پرداختی ها طبق رول گذشته انجام خواهد شد.

از صبوری شما پیشاپیش متشکریم.

تامین کننده گرامی بامیلو،

پیرو پیامک قبلی، به اطلاع می رساند تغییرات پیش آمده اخیر نظیر غیرفعال شدن حساب کاربری شما، به دلیل انجام عملیات زیرساختی می باشد.لذا از توجه به شایعات و مراجعه حضوری به دفتر مرکری و انبار های بامیلو خودداری نمایید.

امروز (۶ اسفند) نیز تامین‌کنندگان در پنل خود پیام زیر را دریافت کردند:

علاوه بر آن تمام دسته‌بندی های اپلیکیشن بجز بخش سوپرمارکت حذف شده اند.

همچنین تماس های مجله اینترنتی ایران فان به امور مشتریان بامیلو بی‌پاسخ ماند. ما با بخش تامین کنندگان هم تماس گرفتیم اما پیغام صوتی ای مبنی بر عدم امکان پاسخگویی دریافت کردیم.

تعدیل نیرو ها

بامیلو در هفته اخیر تعداد بسیار زیادی از کارمندانش را از کار بی‌کار کرد. متن بیانیه ای که توسط بامیلو از این اقدام ارائه شده را می‌خوانیم:

بامیلو کوچک‌تر اما مصمم‌تر

بازار اینترنتی بامیلو با هدف حفظ تاثیرگذاری خود در فضای تجارت الکترونیک ایران و ارائه خدمات به کاربران ایرانی، قصد دارد روی بخش‌های کلیدی‌تری در بازار خرده‌فروشی متمرکز شود. بامیلو با توجه به تغییرات بازار ایران، رویکرد خود را هم تغییر خواهد داد و این تغییرات مستلزم کوچک‌تر شدن و حذف برخی از قسمت‌هاست که تقاضای کمتری دارند.

تیم بامیلو به عنوان اولین بازار اینترنتی ایران، همیشه سعی داشته رضایت مشتریان را در اولویت قرار دهد. اما گاهی پایبندی به تعهدات نیازمند اتخاذ تصمیمات دشوار و متناسب با تغییراتی است که گاهی قابل پیش‌بینی هم نیستند. تیم بامیلو، علی رغم میل باطنی، به این نتیجه رسید که برای تداوم فعالیت پایدار در بازار ایران، ناچار به اتمام همکاری با تعدادی از نیروهای توانمند خود است و از اول اسفندماه ۱۳۹۷ با تیم کوچکتری به فعالیت خود ادامه می‌دهد. اما بامیلو در کنار اعضای سختکوش خود می‌ماند و برای ایجاد موقعیت‏های کاری جدید برای آنها تلاش خواهد کرد. به‌زودی تعداد زیادی از همکاران ما در بامیلو، به دیگر شرکت‌های وابسته منتقل خواهند شد و دیگر همکاران نیز در فهرست مشاغل احتمالی آینده در اولویت قرار می‌گیرند.

مدیریت شرکت بامیلو این تغییرات را نشانه انعطاف سازمانی می‌داند و می‌گوید: «ما همواره  متعهد به ارائه یک پلتفرم کارآمد و منحصربفرد برای کاربران فضای اینترنت در سراسر ایران و البته ایجاد یک فضای صمیمی در خانواده بامیلو بودیم. این تصمیم نیز نشان می‌دهد با وجود همه تغییرات اخیر همچنان قصد داریم تا با جدیت فعالیت خود را در ایران ادامه دهیم.»

بامیلو بعد از این بیشتر روی کالاهای مصرفی (FMCG) که مورد استقبال کاربران بوده متمرکز است و همه کاربران همچون گذشته می‌توانند از این بازار اینترنتی خرید کنند.

کارمندان بامیلو گذارش می‌دهند که تقریبا همه کارمندان بامیلو بجز بخش حسابداری برای واریز بدهی های فروشندگان اخراج شده اند. از طرفی روابط عمومی این شرکت اعلام کرده است که حدود ۱۰% نیرو های این شرکت به گروه اسنپ منتقل می‌شوند اما متاسفانه سرنوشت دیگر کارمندان اخراج است!

این اقدام توسط کاربران بامیلو، اقدامی بسیار غیرحرفه ای یاد شده. کاربران می‌گویند که اکنون که پایان سال و نزدیک سال نو است، بدترین زمان ممکن برای بی‌کار شدن کارمندان این شرکت است.

ازطرفی این اقدام بدون اطلاع قبلی باعث ضرر بسیاری از فروشندگان این سایت شده. یکی از فروشندگان این سایت در گفتگو با مجله اینترنتی ایران فان می‌گوید:

اکنون که نزدیک عید است، من صدها جنس برای فروش در بامیلو خریداری کردم. یا شخصی را تصور کنید که فروشنده اقلام غذایی به طور آنلاین است. با توجه به اینکه در دیجی‌کالا امکان فروش این‌گونه محصولات وجود ندارد، تمام درآمد او از بامیلو است.

این اقدام غیرحرفه ای‌ای بامیلو بدون اطلاع قبلی، باعث می‌شود تمام کالا ها در دست فروشندگان باد کند. بعد عید هم که کسی خرید نمی‌کند.

چرا این این‌طور شد؟

گفتگو های مجله اینترنتی ایران فان با کارمندان بامیلو نشان می‌دهد که حتی آنها هم از دلیل این ماجراها بی‌خبر اند. اما شبکه های اجتماعی کارمندان این شرکت، نشان می‌دهد کارمندان جشن خداحافظی هم گرفته بودند. در هرحال برخی کاربران اتفاقات اخیر را به مشکلات مالیاتی نسبت می‌دهند.

به عقیده برخی هم عدم فروش کافی که نتیجه مشکلات اقتصادی است باعث این شکست شده است.

بامیلو چه می‌شود؟

خبر ها، گزارش روابط عمومی بامیلو و بند پایانی بیانیه بامیلو، نشان می‌دهد که بامیلو تبدیل به فروشگاهی برای خرید مواد زودمصرف خواهد شد. برخی می‌گویند قرار است آدرس بامیلو به طور خودکار به سایت هایپر استار که یکی از سرمایه داران اصلی بامیلو است منتقل شود.

توییت هایی هم از پیشنهاد ۱۰ میلیاردی آسان پرداخت برای خرید نیمی از سهام این شرکت خبر می‌دهند. برخی از احیای بامیلو به شرکت های دیگر می‌گویند و به عقیده برخی هم این یک کلاهبرداری بوده و انتخاب فروشندگان منتخب برای استفاده از جعبه و فاکتور های باقی مانده است! اما اینکه دقیقا چه سرنوشتی در انتظار دومین فروشگاه کشور است، مبهم مانده است.

آیا باید بامیلو را فراموش کنیم؟

بسیاری از ما با بامیلو خاطره داریم. برخی تجربه های خوب و بدی از خریدهایمان در این سایت داشتیم و نمی‌توانیم آن را فراموش کنیم. در هر حال بامیلو باید تجربه ای باشد برای کسب کار های اینترنتی در کشورمان. فعلا هم که دیجی کالا بی‌رقیب شده و باید منتظر ورود رقیبی دیگر به این میدان بمانیم. درهرصورت بهتر است که به بازگشت بامیلو امیدوار باشیم. در ادامه از شما دعوت می‌کنیم تا نتایج ورود بامیلو به اکوسیستم استارتاپی ایران را در سایت مجله اینترنتی ایران فان مطالعه کنید.

خوشحال می‌شویم اگر شما هم نظری درباره بامیلو و کسب و کارهای آنلاین دارید، دربخش نظرات باما درمیان بگذارید.

امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
منبع
مجله اینترنتی ایران فان

نوشته های مشابه

‫۴ نظرها

  1. باسلام
    بنده به مناسبت روز مادر یک تلفن بی سیم سفارش دادم و پولش را نیز پرداخت کردم ولی برای من ارسال نشد.چطور می توانم پولم را پس بگیرم چون دیگه بدردم نمی خورد.
    باتشکر

    1. سلام
      اگه سفارشتون لغو شده معمولا تا ۴۸ ساعت پولش رو واریز میکنن، اگه هم هنوز ارسال نشده میتونین سفارشتون رو لغو کنید.

  2. سلام من ی سشوار و ی کارت حافظه گرفتم قرار بوده۳۰بهمن دستم برسه ولی خبری نشد تامین شده ولی ارسالش نکردن .تکلیف چیه میفرستن امید واربشیم

    1. بامیلو اعلام کرده که این سفارشات ارسال میشن.
      پیشنهاد می‌کنم تو این وضعیت سفارشات رو لغو کنید بهتر باشه، چون معلوم نیست که ارسال میشن یا نه!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا