آشپزی

دستور پخت پلو زردچوبه ای خوشمزه

پلو زردچوبه ای معطر، خوش طعم و لذیذ است که طعم شیرینی به خاطر کشمش دارد. این ترکیبی عالی برای ناهار و شام شما است البته میتوانید این پلو زردچوبه ای خوشمزه را با مرغ و سبزیجات با ادویه ماسالا هم سرو کنید و رنگ طلایی آن به میز شما جان می بخشد.پلو زردچوبه بسیار آسان بود و یک غذای خوشمزه است . طعم های گرم با مرغ، غذاهای دریایی، گوشت گاو یا یک پروتئین گیاهی خوب می شود. مطمئن شوید که برنج را خوب بشویید و بگذارید چند ساعتی خیس بخورد.

زردچوبه ادویه ای ریشه ای شبیه زنجبیل است و اغلب خشک شده و به صورت پودر در می آید. رنگ زرد طلایی عمیق اغلب برای رنگ آمیزی طبیعی پارچه ها استفاده می شود، بنابراین هنگام استفاده از زردچوبه برای پخت و پز مراقب باشید – می تواند دست ها و میزهای شما را لکه دار کند!

پخت پلو زردچوبه ای خوشمزه

۱ و ۱/۲ فنجان برنج سفید
۳ قاشق غذاخوری روغن زیتون یا هر روغن مایع دیگر
۱/۲ قاشق چایخوری زردچوبه آسیاب شده
۱/۲ قاشق چایخوری پودر کاری
۱/۳ فنجان کشمش
۱ ۱/۲ فنجان آب مرغ یا آب سبزیجات (دلخواه است میتوانید آب معمولی هم اضافه کنید اما مطمئنا آب مرغ طعم غذایتان را خوشمزه تر میکند)
۱ ۱/۲ قاشق غذاخوری سس سویا

برنج را در یک آبکش مشبک کاملاً بشویید تا آب آن شفاف شود، سپس خوب آبکش کنید.

روغن را در یک قابلمه با کف متوسط ​​روی حرارت متوسط ​​گرم کنید. زردچوبه، پودر کاری و برنج را اضافه کنید. خوب مخلوط کنید تا ادویه ها به طور یکنواخت پخش شوند.

برنج، کشمش، آب مرغ و سس سویا را اضافه کنید. حرارت را بالا ببرید. مخلوط کنید تا جوش بیاید.

پس از جوش آمدن، حرارت را کم کنید، در قابلمه را بپوشانید و حدود ۱۸ دقیقه بجوشانید تا برنج نرم شود. در حین پخت و پز درب ظرف را بلند نکنید.
پختن برنج زردچوبه در قابلمه ای روی شعله، با درب پوشیده شده است.

برنج را پس از ۱ ساعت میتوانید از روی حرارت بردارید و با چنگال هم بزنید. دوباره روی آن را بپوشانید و اجازه دهید برنج استراحت کند و حدود ۱۰ دقیقه از روی حرارت بردارید. گرم سرو کنید.

پلو زردچوبه ای خوشمزهنکته های این غذا

روغن زیتون را میتوانید با هر روغن دیگری جایگزین کنید.
حدود ۳ تا ۴ قاشق غذاخوری برگ گشنیز درشت خرد شده را قبل از سرو در برنج بریزید.
قبل از اضافه کردن زردچوبه و پودر کاری، یک موسیر ریز خرد شده را حدود ۳ دقیقه در روغن تفت دهید سپس با ادویه ها مخلوط کنید و یا اینکه قبل از اضافه کردن زردچوبه و پودر کاری، ۱ حبه سیر خرد شده را در روغن به مدت ۱ دقیقه تفت دهید.

نحوه ذخیره سازی پلو زردچوبه ای در فریزر

برنج زردچوبه را در ظرفی درب دار در یخچال بگذارید و ظرف ۳ تا ۴ روز بخورید.

برای یخ زدن برنج، آن را در ظرف دربسته یا کیسه فریزر زیپ دار منتقل کنید و تا ۳ ماه در فریزر قرار دهید. قبل از گرم کردن مجدد، آن را یک شب در یخچال یخ زدایی کنید.

برای گرم کردن مجدد، برنج را در ظرف مخصوص مایکروویو قرار دهید و با یک دستمال کاغذی مرطوب تا شده بپوشانید. ۹۰ ثانیه در مایکروویو قرار دهید، هم بزنید، سپس ۴۵ تا ۶۰ ثانیه دیگر به مایکروویو ادامه دهید. از طرف دیگر، برنج را با چند قاشق غذاخوری آب در قابلمه ای بریزید و روی حرارت متوسط ​​رو به پایین روی اجاق گاز قرار دهید و مرتب هم بزنید تا گرم شود.

امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا