پزشکی

مزیت ها و معایب باور نکردنی خوردن پاستیل چیست ؟

*این مطلب در شهریور ماه ۱۴۰۲ بروزرسانی شده است.

پاستیل یکی از خوراکی های پر طرفدار است که فروش بالایی در سطح کشور دارد و همچنین این فروش بالا سبب میشود تا هر روز طرح ها و مدل های جدیدی از انها در بازار ایران تولید شود .
اما سوالی که پیش میاید این سردرگمی ای است که خریداران این خوراکی با ان درگیر هستند که بالاخره این محصول خوب است یا خیر.

پاستیل

فواید خوردن پاستیل چیست ؟

شاید شما هم جز ان دسته افرادی باشید که باورتان نشود که این خوراکی چه مزیت هایی دارد اما این نکته میتواند برای شما جالب باشد که بدانید این محصول فوایدی باور نکردنی ای برای شما دارد .
یکی از مهم ترین مزیت ها و حتی میتوان گفت اصلی ترین مزیت انها کاهش کلسترول خون است که این موضوع را عموم مردم و خریداران میدانند.
همچنین نکته ی جالبی که وجود دارد این است که سبب پیشگیری از نازک شدن موهای شما میشود که برای بسیاری از خریداران اهمیت بالایی دارد .
شاید حتی نتوانید باور کنید که برای افسردگی نیز بسیار مفید است چون حاوی ویتامین B است .
یکی دیگر از مزیت هایی که ممکن است از اطرافیان خود زیاد شنیده باشید این است که این محصولات سبب میشوند تا از پوکی استخوان جلوگیری شود .

 

پاستیل

درست کردن پاستیل چگونه است ؟

این محصول دارای طعم های بسیار متفاوت و جالبی است که مخصوصا میتوان گفت خوراکی مورد علاقه ی کودکان است .
کارخانه های تولید کننده این خوراکی هر روز طرح ها و طعم های جدید تری از انها تولید میکنند و به بازار عرضه میکنند اما اصلی ترین مواد تشکیل دهنده انها شکر و مواد افزودنی است به علاوه ی زلاتین .
این تنوع بالا در طرح ها و رنگ های جداب پاستیل سبب تجارت بزرگ انها در ایران شده است و خرید و فروش گسترده ای توسط این نوع از محصولات در ایران انجام میشود.

طرز ساخت پاستیل در خانه

½ فنجان عسل
۱ فنجان آب صاف شده
۱ ½ قاشق چایخوری رازیانه آسیاب شده
۱ قاشق چایخوری زنجبیل آسیاب شده

۲ قاشق چایخوری پودر پیکان
⅛ قاشق چایخوری نمک

آب و عسل را در یک قابلمه متوسط روی حرارت متوسط رو به بالا ترکیب کنید و به سرعت بجوشانید.
رازیانه و زنجبیل را هم بزنید. یک دماسنج آب نباتی قرار دهید و دما را به ۳۰۰ درجه فارنهایت برسانید. مخلوط با نزدیکتر شدن به دما کف فراوان می کند و رنگ عمیق تر می شود.
سریع اما با احتیاط مخلوط را در ۱۵ حفره بریزید. در جای خشک و خنک قرار دهید تا ۲-۳ ساعت بماند.
پاستیل ها را به آرامی از قالب های سیلیکونی جدا کنید و در کاسه آرد پیکان و نمک بغلتانید. برای حذف آرد اضافی از صافی استفاده کنید.نحوه نگهداری: پاستیل ها را در ظرف دربسته در جای خشک و خنک نگهداری کنید. پاستیل ها را نیز می توان منجمد کرد.

پاستیل

معایب پاستیل چیست ؟

علاوه بر مزیت هایی که بیان کردیم برای این محصولات همچنین این خوراکی معایبی نیز برای بدن شما دارد .
اما این نکته را در نظر بگیرید که اگر انها در شرایط خوبی تولید شوند مشکلاتی برایتان به وجود نخواهند اورد که اگر از روش های انزیمی استخراج شود میتواند معایبی برای بدن نداشته باشد .
از مهم ترین معایب پاستیل ها که موجب نگرانی دندانپزشکان شده است این است که انها سبب خراب شدن دندان های شما مخصوصا کودکان میشوند.

امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

نوشته های مشابه

یک نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا