روانشناسی

۱۱ نکته برای کنترل اضطراب اجتماعی در دوره همه گیری کرونا

کنترل اضطراب اجتماعی در دوره همه گیری کرونا

آیا از زندگی پس از کرونا مطمئن نیستید و مضطرب هستید؟ مطمئن باشید ، شما در آن تنها نیستید. همانطور که دولت های سراسر جهان از رفع محدودیت های اعمال شده در حین کرونا خبر می دهند ، بسیاری از مردم نگران توانایی خود در بازگشت به حالت عادی هستند. این “اضطراب پس از کرونا” شامل ترس از بیرون رفتن از خانه ها و شروع به ملاقات دوباره با مردم است.برای هرکسی که نگران از سرگیری کار خود و سازگار شدن با کرونا است ، در اینجا چند نکته مفید برای کنترل اضطراب در دوران کرونا آورده شده است.

شماره ۱ شرایط را بپذیرید

برای بیشتر ما ، این اولین بار در زندگی است که با وضعیتی روبرو می شویم که ما را مجبور به قطع زندگی اجتماعی می کند. از این رو ، دانستن اینکه همه چیز برای ما دشوار خواهد بود ، می تواند فرد را برای آنچه در آینده قرار دارد آماده کند. درک اینکه زمان سختی برای همه افراد در سراسر جهان است و همکاران شما در محل کار نیز در تلاشند تا امید را در این مرحله از عدم اطمینان پیدا کنند ، کمک زیادی به تقویت وضعیت روحی شما می کند.

هرچه بیشتر شرایط را بپذیرید ، با شروع کار خود اضطراب کمتری پیدا می کنید. در چنین مواقعی ، امکان ماندن در خانه های ما برای همیشه وجود ندارد. بنابراین ، پذیرش وضعیت فعلی و سازگاری با شرایط جدید راه پیشرفت است.

کنترل اضطراب در کرونا
کنترل استرس و اضطراب در کرونا

شماره ۲ ایمن بمانید: اقدامات احتیاطی مناسب را انجام دهید

لغو محدودیت های هنگام کرونا به معنای بازگشت ما به زندگی عادی خود نیست. ما هنوز باید دستها را بشوییم ، ماسک بزنیم و فاصله اجتماعی را حفظ کنیم. به همین ترتیب ، ما همچنان باید از دست دادن در جلسات و در آغوش کشیدن یکدیگر خودداری کنیم. انجام این اقدامات احتیاطی نه تنها به کاهش ترس ما از ویروس کمک می کند ، بلکه به اطمینان از امنیت خود و همکارانمان در محل کار نیز کمک می کند.

علاوه بر این ، قبل از بازگشت به شغل خود ، از ایمن بودن محل کار خود اطمینان حاصل کنید. حداقل دو متر از همکاران خود فاصله ایمن داشته باشید. اطمینان حاصل کنید که مرتباً دستان خود را می شوید و از دستورالعمل های بهداشتی مناسب پیروی می کنید. به همین ترتیب ، اطمینان حاصل کنید که هنگام بازگشت به محل کار خود و دیگران که با شما کار می کنند ، از ماسک صورت استفاده می کنند. تمام این اقدامات احتیاطی به شما کمک می کند تا حدی اضطراب خود را در مورد ابتلا به ویروس مهار کنید.

شماره ۳ مدام خبرهای بد را پیگیری نکنید

وقتی به طور مداوم و لحظه به لحظه خبرهای کرونا ویروس را در رسانه های اجتماعی و سایت های خبری پیگیری میکنید این می تواند منجر به افزایش سطح اضطراب شوید. به روز نگه داشتن خود با جدیدترین عناوین در واقع می تواند به ما کمک کند تا از جهانی که در آن زندگی می کنیم آگاه شویم.اما حواستان باشد اکثر خبرها اغراق امیز بیان میشود و همین امر سطح استرس و اضطراب شما را بالا میبرد.

کنترل اضطراب در کرونا
کنترل اضطراب در دوران همه گیری کرونا

شماره ۴ خود را بیش از حد خسته نکنید

در حالی که به کار خود بازگشتید ،اما راحت باش و خودت را سبک کن. اطمینان حاصل کنید که وضعیت در محل کار شما خیلی تنش زا نیست و احساس راحتی می کنید. هنگامی که به شغل خود بازگشتید ، اطمینان حاصل کنید که برای تمام کارهایی که در حین کرونا انجام می دادید وقت کافی را به خود اختصاص دهید.

شماره ۵ از قرار گرفتن در موقعیت های استرس زا خودداری کنید

هنگام مسافرت برای کار ، اطمینان حاصل کنید که زودتر از موعد به دفتر بروید تا استرس ناشی از گیر نکردن در ترافیک یا تأخیر را اضافه نکنید. اگر می خواهید از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنید ، فاصله اجتماعی را دنبال کنید و از ماسک خود استفاده کنید تا خطر ابتلا به ویروس را کاهش دهد. به همین ترتیب ، سعی کنید موارد عقب مانده در محل کار را در اسرع وقت حل کنید ، اطمینان حاصل کنید که برای ارائه شما برای کاهش استرس به خوبی آماده می شوید و از هرگونه برخورد با همکاران خود برای حفظ یک محیط سالم برای همه جلوگیری می کنید.

شاید شما به خواندن این مطلب علاقه مند باشید:چگونه شوخ طبعی می تواند اضطراب COVID-19 را کاهش دهد؟

شماره ۶ صحبت کنید: به کارفرما ، همکاران خود اجازه دهید وضعیت شما را بدانند

برای اطمینان از انجام وظیفه شغلی مسالمت آمیز در حالی که کار خود را از سر می گیرید ، باید در مورد وضعیت خود ، بهداشت روانی خود با اطرافیان خود صحبت کنید. در بعضی موارد ، با توجه به سلامت روانی شما ، کارفرمای شما ممکن است اجازه کار به شما در خانه را بدهد. تحت شرایط خاص ، سازمان حتی با تهیه تجهیزات برای تأسیس دفتر خانه شما می تواند به شما کمک زیادی کند. در مقابل ، یک شکاف ارتباطی با کارفرما نیز می تواند دلیل اضطراب باشد. بنابراین ، بهتر است در مورد هر مسئله ای که با آن روبرو هستید صحبت کنید و از کارفرمای خود بازخورد بگیرید.

کنترل اضطراب در کرونا
کنترل اضطراب در کرونا

شماره ۷ از بحث در مورد ویروس کرونا خودداری کنید

با ادامه روند ویروس کرونا ، تعداد موارد آسیب دیده در حال افزایش است. در حالی که لازم است خودمان را از وضعیت آگاه کنیم ، اما نگرانی در مورد همه گیری در طول روز اشتباه است. برای جلوگیری از اضطراب ناشی از مصرف مداوم اخبار مربوط به COVID ، بهتر است هرگونه گفتگو یا بحث در مورد بیماری همه گیر را محدود کنید .

شماره ۸ از خود مراقبت کنید

برای اطمینان از یک روحیه مناسب ، لازم است حداقل شش تا هشت ساعت خواب خوب در شب داشته باشید. این کمک می کند اطمینان حاصل کنید که برای روز بعد شارژ می شوید و کنترل ذهن خود را حفظ می کنید. انجام تمرینات تنفسی و یوگا نیز می تواند به شما در احساس آرامش کمک کند. علاوه بر این ، مراقبت از وعده های غذایی ، و داشتن یک رژیم غذایی متعادل به داشتن ذهنی سالم کمک می کند.

شماره ۹ زندگی کاری و تفریحی خود را متعادل کنید

این یک نکته را در نظر بگیرید تا بین ساعات کار خود چند وقفه تعیین کنید. اگرچه همه گیری به شما اجازه نمی دهد با دوستان خود بیرون بروید و در رویدادهای سرگرم کننده شرکت کنید ، اما روش های دیگری وجود دارد که می توانید زندگی یکنواخت را از بین ببرید. این ممکن است شامل فعالیت های ساده ای مانند پیاده روی کوتاه در پارک مجاور باشد.

شماره ۱۰ با عزیزان خود صحبت کنید

 گفتگو در مورد تمام مسائل خود با آنها و جویا شدن نظر آنها ، شاید یکی از بهترین و آسان ترین روش ها برای مهار سطح اضطراب شما باشد. این در صورتی که از اضطراب اجتماعی نیز رنج می برد نه تنها به شما بلکه به شخص دیگری که با او افکار خود را به اشتراک می گذارید نیز کمک می کند. صحبت با شخصی که به او اعتماد دارید به شما کمک می کند ذهن خود را پاک کرده و افکار مثبت را باز کنید.

شماره ۱۱ درمان شناختی رفتاری

درمان شناختی-رفتاری برای بهبود سلامت روان استفاده می شود و بیشتر در افرادی که از اضطراب و افسردگی رنج می برند استفاده می شود. این یک روش درمانی از نظر بالینی است که شامل یادگیری در مورد چگونگی تأثیر افکار شما بر خلق و خوی شما ، کمک به شناسایی الگوهای تفکر مخرب و سپس تدوین استراتژی های مناسب برای کمک به تغییر آنها است. این درمان همچنین می تواند بصورت آنلاین انجام شود و می تواند برای افرادی مفید باشد که غلبه بر اضطراب خود را از طریق سایر روشهای معمول دشوار می دانند.

[تعداد: 0   میانگین: 0/5]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا