ریپورتاژ

جدیدترین مدل کابینت آشپزخانه

مدل کابینت آشپزخانه در طول سالیان آخیر تغییرات زیادی را شاهد بوده است. مدل‌های جدید و بسیار متفاوتی در حال حاضر در سراسر دنیا و در خانه‌های مسکونی مورد استفاده قرار می‌گیرند. خلاقیت و هنری که در طراحی مدل‌های جدید استفاده می‌شود، بازاری رقابتی در ساخت و طراحی کابینت آشپزخانه به وجود آورده است؛ به طوری که تقریبا همه به دنبال جدیدترین مدل‌ کابینت آشپزخانه هستند تا از این رقابت عقب نمانند.

در جدیدترین مدل کابینت آشپزخانه فاکتورهایی مثل ساخت و طراحی متریال و همچنین جذابیت و زیبایی ظاهری ملاک قرار داده می‌شود. رقابت در این عرصه آنقدر زیاد است که مدل‌های جدید به سرعت وارد بازار رقابت می‌شوند و خیلی زود جایگاه خود را در این صنعت پیدا می‌کنند.

جدیدترین طرح های آشپزخانه

مدل‌های ساخت یا طراحی کابینت متناسب با مدل‌های طراحی یا دیزاین آشپزخانه هستند. به همان نسبتی که طراحی دکور آشپزخانه تغییر می‌کند، مدل کابینت‌ها هم عوض می‌شود. در حال حاضر طرح‌های مدرن در حال جایگزین شدن طرح‌های قدیمی آشپزخانه‌ها هستند. نسبت به نیازی هم که در بازار رقابت برای طراحی مدل‌های جدید وجود دارد، این جایگزینی به سرعت در حال پیشرفت است.

صنعت کابینت سازی هم برای اینکه متناسب با رشد و پیشرفت طراحی ساختمانی جلو برود نیاز به استفاده از تجهیزات پیشرفته دارد. در دهه‌های اخیر ماشین‌ها و تجهیزات پیشرفته‌ای در صنعت کابینت سازی وارد شده‌اند که روند پیشرفت این صنعت را سرعت بخشیده‌اند. از جمله این تجهیزات دستگاه سی‌ان‌سی چوب است.

دستگاه پیشرفته کابینت سازیدستگاه پیشرفته کابینت سازی

دستگاه cnc یک دستگاه برش و حکاکی هوشمند است که برای ساخت کابینت کاربرد دارد. این دستگاه پیشرفته از تکنولوژی مدرن و هوشمندی برخوردار است که انقلابی در صنعت کابینت سازی به وجود آورده است. ساخت و طراحی جدیدترین مدل‌های کابینت آشپزخانه توسط چنین دستگاه‌هایی بسیار راحت‌تر از گذشته انجام می‌شود.

این دستگاه با سرعت و دقت بالایی کار برش و حکاکی چوب را انجام می‌دهد. در نتیجه، هر طرح پیچیده‌ای برای ساخت کابینت‌های چوبی یا ام دی اف با کمک آن بسیار راحت می‌شود. با استفاده از این دستگاه بسیاری از رویاهای کابینت سازان حرفه‌ای به واقعیت تبدیل شده و توانسته‌اند مدل‌های فوق العاده زیبا و مدرنی طراحی کرده و بسازند.

دستگاه cnc که با هوش مصنوعی کار می‌کند بسیار مقرون به صرفه است. به خصوص اگر از این دستگاه در ساخت کابینت‌ها با تعداد بالا استفاده شود. از جمله مزیت‌های دیگری که استفاده از این دستگاه برای ساخت و طراحی جدیدترین مدل‌های کابینت آشپزخانه دارد عبارتند از:

  • سرعت بالا
  • دقت فوق العاده زیاد و حداقل خطا
  • عدم ارتباط با اپراتور انسانی و کاملا هوشمند
  • قابلیت ذخیره سازی طرح‌های مختلف در بانک اطلاعاتی
  • انعطاف پذیری در تولید

تمامی این مزیت‌ها کمک می‌کند تا جدیدترین مدل کابینت آشپزخانه به راحتی و در سریع‌ترین زمان ممکن ساخته و نصب شود. این دستگاه در کنار سایر تجهیزات مدرن کمک زیادی به سرعت بخشیدن به رشد و پیشرفت صنعت کابینت سازی می‌کند.

جدیدترین مدل‌های کابینتجدیدترین مدل‌های کابینت

همان طور که در قبل گفتیم، مدل‌های طراحی کابینت‌ها متاثیر از طراحی دکوراسیون آشپزخانه است. در مدل‌های جدید دکوراسیون آشپزخانه توجه زیادی به تعبیه و نصب کابینت و استفاده از آن می‌شود. از جمله جدیدترین مدل کابینت آشپزخانه، مدل کابینت اپن است که برای آشپزخانه‌های اپن ساخته می شود. البته مدل‌های کابینت جدید را می‌توان از لحاظ متریال و جنس کابینت نیز تقسیم بندی کرد. در ادامه سعی می‌کنیم از هر دو بعد یعنی هم از نظر متریال و جنس و هم از نظر طراحی، جدیدترین مدل‌ها را معرفی کنیم.

جدیدترین مدل از جنبه متریال و جنس کابینت

متریال‌های چوبی یا فلزی از جمله متریال‌های قدیمی به کار رفته در ساخت کابینت بودند. با اینکه شاید هنوز هم از این نوع متریال‌ها در ساخت کابینت استفاده شود ولی مقدار آن خیلی کم است. با رواج پیدا کردن متریال‌های جدیدی مثل ام‌دی‌اف دیگر خبری از متریال‌های قدیمی نیست. یک دسته بندی از جدیدترین مدل‌های کابینت بر مبنای جنس و متریال به کار رفته در آنها در ادامه معرفی می‌شود.

مدل کابینت ام دی اف

کابینت ام دی اف از جنس چوب ام دی اف است. این نوع چوب صنعتی و مدرن از فشرده شدن تکه چوب‌های ریز ساخته می‌شود. این تکه چوب‌های ریز بعد از فشرده شدن روکش می‌شوند. در جدیدترین مدل‌ها از متریال‌هایی مثل پی‌وی‌سی (pvc) برای روکش گرفتن ام‌دی‌اف استفاده می‌شود. یکی از این مدل‌های جدید کابینت ممبران است.

مدل کابینت ممبران

کابینت ممبران از جنس چوب ام‌دی‌اف است با این تفاوت که از مدرن‌ترین تجهیزات در ساخت آن استفاده می‌شود. در این مدل کابینت، ام‌دی‌اف خام توسط دستگاه cnc تراش و برش داده شده و حکاکی می‌شود. این مدل یکی از مدرن‌ترین و مقاوم‌ترین کابینت‌هاست. روکش پی‌وی‌سی آن مانع از نفوذ آب و رطوبت در بافت متریال کابینت می‌شود. از این رو مقاومت و دوام بالایی دارد.

مدل کابینت هایگلاس

مدل کابینت هایگلاس از متریال ام‌دی‌اف خام به همراه روکش پلکسی گلس ساخته می‌شود. این روکش باعث درخشش و براقی کابینت می‌شود. این مدل کابینت جدید برای آشپزخانه‌های کوچک و نقلی بسیار مناسب است. بازتاب نوری که توسط روکش شیشه‌ای کابینت صورت می‌گیرد، فضای آشپزخانه را بسیار پرنورتر نشان می‌دهد.

مدل کابینت هایگلاسمدل کابینت پی وی سی

این مدل کابینت تماما از متریال pvc ساخته می‌شود. این متریال مقاومت بسیار بالایی در برابر رطوبت و نفوذ آب دارد. از این روی، این مدل کابینت بیشتر برای بخش‌هایی از خانه که دائما در تماس با آب و رطوبت هستند مثل حمام یا روشویی مناسب است.

مدل‌های جدید گفته شده در بالا بر مبنای جنس و متریال به کار رفته در ساخت کابینت است. اگر بخواهیم دسته بندی دیگری بر مبنای شکل ظاهری و نصب کابینت در آشپزخانه عنوان کنیم، مدل‌های جدیدی که متناسب با دکوراسیون آشپزخانه هستند خواهیم داشت.

جدیدترین طراحی های کابینت آشپزخانه

جدیدترین طراحی‌ها و مدل‌های کابینت آشپزخانه بر مبنای نصب آن به دکور آشپرخانه بستگی دارند. فاکتورهایی که در این مدل‌ها مدنظر قرار داده می‌شوند عبارتند از ابعاد و اندازه آشپزخانه و فضای دردسترس شماست. تنوع این مدل‌ها در آشپزخانه‌های اپن بسیار زیاد است. از جمله جدیدترین مدل‌های کابینت آشپزخانه عبارتند از :

  • مدل کابینت منحنی
  • مدل کابینت جزیره‌ای
  • مدل کابینت U شکل
  • مدل کابینت آشپرخانه L شکل
  • مدل کابینت با یک دیوار

این‌ها تنها تعداد محدودی از جدیدترین مدل‌های کابینت آشپرخانه مدرن است. تنوع و گوناگونی در مدل‌های جدید آنقدر زیاد است که نیازها و خواسته‌های آشپزخانه شما به طور کامل تامین می‌شود.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی(رپورتاژ) داشته و مجله اینترنتی ایران فان هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا