تکنولوژیمنتخب

مشخصات و بررسی تحلیلی آیفون Xs

آیفون XS در اکتبر ۲۰۱۸ معرفی شد. قیمت آیفون XS از ۹۹۹ دلار شروع می‌شود. برای آشنایی با مشخصات آیفون XS و بررسی آن با ما همراه باشید.

اکتبر موعود از راه رسید و نگاه‌ها به جهان هوشمند دوخته شد. نسل جدید گوشی‌های اپل پارو می‌زنند و به پیش می‌رانند. هوش مصنوعی دنیای واقعی را با تراشه‌های قدرتمندش ورز می‌دهد و تندیس‌های نمادین می‌سازد. مبهوت ساز و برگِ جهان نوییم و دل‌خوشیم به میوه‌های خوش آب و رنگش.

جولین چوکاتو از تحلیل‌گران همین حوزه است و در این مقالۀ مفصل با نگاهی انتقادی و قلمی شیوا به بررسی همه‌جانبۀ یکی از نوباوگان قلندر ساحت فناوری یعنی آیفون XS پرداخته است.

لطف کار کردن با آیفون‌های بی‌نظیر و قدرتمند را از دست ندهید

شاید آیفون XS کسل‌کننده‌ترین آیفون سال به نظر برسد چون تحت‌الشعاع غولِ شش و نیم اینچی آیفون XS Max و طراحی قبراق مدل آیفون XR قرار می‌گیرد که همین اکتبر به بازار خواهد آمد. اما آیفون XS به دلایل متعدد آیفون مورد علاقۀ ما است. اندازۀ گوشی ممتاز و ایده‌آل است و به‌راحتی در یک دست جا می‌گیرد. علاوه بر اندازۀ شکیل، دوربین قدرتمند، عملکرد قابل توجه و به‌روزرسانی‌هایی دارد که این مدل را به بهترین و جمع‌وجورترین مدل کنونیِ آیفون مبدل ساخته است.

 

آیفون XS طراحی خودمانی و دلچسبی دارد

آیفون XS تقریباً از آیفون X قابل تشخیص است. چرا تقریباً ؟ چون به‌لحاظ ظاهری تفاوت‌های کمی بین این دو مدل وجود دارد. اگر رنگ گوشی طلایی باشد صددرصد متوجه می‌شویم که XS است. رنگ‌بندی جدید جلوۀ برازنده‌ای به کناره‌های گوشی داده است. پشت گوشی رنگ‌پریده و مایل به‌صورتی است که با تغییر نور رنگ به رنگ می‌شود و تجربۀ بصری دلپذیری ایجاد می‌کند.

اگر به پایین گوشی توجه کنید می‌بینید که اپل حفره‌های کوچکِ سمت چپ را از ۶ به ۳ کاهش داده است. چرا این کار را کرده؟ به‌خاطر پیاده‌سازی فریم‌ورک ۴×۴ MIMO برای افزایش توان اینترنت و اتصال سریع‌تر. به همین دلیل باند آنتن جدیدی به پایین گوشی اضافه شده که لاجرم آن فضا را اشغال می‌کند.

اخیراً در تست سرعتی که با برنامۀ اسمارت اسپید Speed Smart در شبکۀ ای‌تی‌اند‌تی انجام دادیم، رکورد سرعت آیفون X دانلود ۶۴ مگابایت در ثانیه و آپلود ۱۴ مگابایت در ثانیه به ثبت رسید. اکنون سرعت آیفون XS از این هم فراتر رفته و به دانلود ۷۴ مگابایت در ثانیه و آپلود ۱۷ مگابایت در ثانیه رسیده است. اتصال LTE مشخصاً سریع‌تر است و البته روند بهبود تدریجی‌اش هم به سختی ثبت و ضبط شده است. 

اگر به پشت گوشی دقت کنید می‌بینید که ماژولِ دوربین دوتایی آیفون XS یک هوا بزرگ‌تر از آیفون X است.

در مقایسۀ این دو مدل، معمولاً این دو تغییر جزئی (کاهش حفره‌های پایین گوشی و ماژول دوربین دوتایی) را ذکر می‌کنیم چون ممکن است در گذر از آیفون X به آیفون XS به این موارد توجه نکنید. ما در بررسی‌مان سعی کرده‌ایم به مواردی بپردازیم که کمتر دیده شده‌اند و دیگران به آن‌ها نپرداخته‌اند. خوشبختانه تعداد زیادی آیفون‌ XS با رده‌های قیمت متفاوت در اختیارمان بود و با بررسی همۀ این موارد به جمع‌بندی‌ قابل توجهی در قالب کتابچۀ راهنمای آیفون‌ XS رسیدیم که در اختیار کاربران قرار گرفته است.

اگر آیفون X دارید باید بدانید که سایر آیتم‌های آیفون XS کم و بیش مشابه آیفون X است و در گوشی جدید تغییر قابل توجهی رخ نداده است. مدل جدید شیشۀ نمایشگر بادوام‌تری دارد اما کماکان از فینگرپرینت مغناطیسی برخوردار است. فولاد ضد زنگ، لمس صفحه‌نمایش را بسیار دلپذیر می‌کند و صدالبته محکم‌تر از آلومینیوم به‌کار رفته در آیفون XR و آیفون ۸ پلاس است. این گوشی ظرافت مینیمال و متریال باشکوهی دارد و به‌راحتی کف دستتان جا می‌گیرد.

ولی خیلی‌ها به‌خاطر نداشتن کلید home به این گوشی تاخته‌اند. راستش کمی زمان می‌برد تا به حرکت نویگیشن گوشی خو بگیرید. البته خیلی سخت نیست چون به‌هرحال کار کردن با iOS تفاوت‌ها و قلق‌های خاص خودش را دارد و ضمناً خیلی روان‌تر از حرکت کنترل‌گرها در گوگل اندروید ۹ پای است.

همچنین قدری طول می‌کشد تا به Face ID عادت کنید که به شما اجازه می‌دهد با زل‌زدن به صفحه‌نمایش آن را قفل کنید. اپل معتقد است که Face ID بسیار امن‌تر از سیستم قدیمیِTouch ID است و دلیل آن هم ترو دپث کمرا True Depth camera و حسگرهای شکافِ بالای صفحه‌نمایش است. عملکرد Face ID در آیفون XS کمی سریع‌تر است و این تفاوت در مقایسه با آیفون X به چشم می‌آید. Face ID سال گذشته برای اولین بار ارائه شد و سروصدای زیادی به راه انداخت و البته امکان آنلاک شدن گوشی در تاریکی هم حرف و حدیث زیادی در پی نداشت. راستش واقعاً از این امکان که جایگزین حسگرهای fingerprint در سایر گوشی‌ها شده، حظ می‌کنیم و جالب است که حالا در iOS 12 می‌توانید شخص دیگری را به عنوان چهرۀ جایگزین به دستگاه معرفی کنید.

آیفون‌ XS ، آیفون خوش‌سایزی است، ظرافت مینیمالی دارد، از متریال زیبا و باکیفیتی ساخته شده و خیلی خوب کف دستتان جا می‌گیرد. با این‌حال اگر برایتان کوچک است، آیفون XS Max را به شما پیشنهاد می‌دهیم. آیفون XS Max بزرگ‌ترین گوشی آیفون است و اگر عاشق گوشی‌های بزرگ هستید می‌تواند انتخاب بهتری باشد. حتماً نگاهی به مقالۀ بررسی گوشی آیفون XS Max بیندازید و مشخصات دقیق این مدل را ببینید و البته مقالۀ بررسی iPhone XR را هم به شما پیشنهاد می‌کنیم. این مدل همین اکتبر به بازار خواهد آمد.

 

نمایشگر رعنای OLED در آیفون XS

اندازۀ نمایشگر آیفون XS، همان اندازۀ نمایشگر آیفون X یعنی ۵٫۸ اینچ است اما به‌هر‌حال پرچم‌دار آیفون‌های ۲۰۱۸ نسبت به سال قبل در قد و قامت کوچک‌تری ظاهر شده است. این را هم باید اضافه کنم که صفحۀ نمایش آیفون XR، به اندازه ۶٫۱ اینچ و آیفون XS Max، ۶٫۵ اینچ است. بدنۀ آیفون XS هم به لحاظ اندازه فقط کمی بزرگ‌تر از آیفون‌های ۶ و ۷ و ۸ شده است. این مدل‌ها بدنۀ ۴٫۷ اینچی داشتند و آیفون XS کمی بزرگ‌تر است. با این حساب در مقایسه با مدل‌های پیشین، نمایشگر خیلی بزرگ‌تر و بدنۀ نسبتاً بزرگتری نصیبتان می‌شود. اگر نظر ما را بخواهید این اندازه برای گوشی موبایل مناسب است. درواقع به‌قدری بزرگ است که می‌توانید به‌راحتی فیلم‌ و ویدیو ببینید و ازطرفی برخلاف آیفون XS Max بسیار خوش‌دست است و در یک دستتان جا می‌شود.

نمایشگر OLED ، پر زرق و برق و گیرا است. نمایش رنگ‌ها در آن فوق‌العاده است و چشم را خسته نمی‌کند. در پس‌زمینۀ تیره اثری از پیکسل‌های معیوب و نقاط سیاه آزاردهندۀ بالای نمایشگر نیست یا بسیار به ندرت به چشم می‌خورد. رزولوشن صفحه نمایش ۱۱۲۵× ۲۴۳۶ (۴۵۸ پیکسل در هر اینچ) است و از این نظر فوق‌العاده است. فیلم‌ها و برنامه‌های تلویزیونی را با این نمایشگر می‌توانید با وضوح مناسب، کیفیت خوب و جلوۀ رنگ عالی تماشا کنید. آیفون XR این نمایشگر پرقدرت را مدیون فناوری دالبی ویژن و HDR10است. به نظر می‌رسد که اپل کیفیت اسپیکرهای نمایشگر را هم بهبود بخشیده و در این مدل از صدای استریوی قدرتمندتری برخوردار است، هرچند صدای دستگاه در فضای باز و محیط‌های پرازدحام به سختی شنیده می‌شود. واقعاً انتظار دیگری از صفحۀ نمایش موبایل نداریم و این‌ها امتیازاتی عالی محسوب می‌شوند. اما با این حال اگر عادت به تماشای ویدیو روی گوشی‌تلفنتان داشته باشید، iPhone XS Max با نمایشگر پت و پهنش بیشتر به دردتان می‌خورد.

حین تماشای صفحۀ نمایش آیفون XS از زوایای مختلف به مشکلی برخورد نکردیم. نمایشگر در فضاهای باز هم از روشنایی کافی برخوردار است، البته باید میزان نور را به حداکثر برسانید. درواقع می‌توان گفت اپل با فناوری True Tone بازگشت نویدبخشی داشت. این فناوری سبب انطباق کامل نمایشگر با روشناییِ محیط اطراف می‌شود و درنتیجه در هر محیطی می‌توانید از تماشای صفحۀ نمایش لذت ببرید.

iOS 12 با شمایل درخشان و تکامل‌یافته به صحنه آمده است

آیفون XS مجهز به تراشۀ A12 Bionic است که اولین پردازندۀ موبایلِ شرکت اپل با پردازش ۷ نانومتری است. این پردازنده، ۶٫۹ میلیارد ترانزیستور دارد و به گفتۀ اپل از پردازندۀ سال گذشته کارایی قدرتمندتری دارد و نسبت به آن اثربخش‌تر است. نوآوری مهم اپل که از افتخارات این شرکت در حوزۀ هوش مصنوعی محسوب می‌شود، موتور عصبی  Neural Engine است؛ تراشه‌ای مربوط به توان سیستم در یادگیری عمیقِ وظایف ماشینی که کارکرد مغز را تقلید می‌کند و می‌تواند خارج از حیطۀ برنامه‌نویسی عمل کند و به گفتۀ اپل ۶ هستۀ دیگر هم به آن اضافه شده است که با این حساب توان پردازش گوشی را به ۵ تریلیون در ثانیه می‌رساند. این‌ها اعداد و ارقام محاسباتی هستند ولی در نهایت آنچه باید بدانید این است که این مدل آیفون، قدرتمندترین گوشی هوشمند جهان تا این لحظه است و می‌تواند تعداد زیادی عملیات مختلف را در آن واحد پردازش و مدیریت کند.

آیفون XS به سبب پردازنده قوی خود، هیچ مشکلی در پردازش کاربری شما نخواهد داشت؛ چه بخواهید بازی های مبتنی بر واقعیت افزوده مانند AR Robot یا بازی های با گرافیک قدرتمند مثل Asphalt 9: Legends را اجرا کنید و چه بین چندین اپلیکیشن جابجا شوید و به تسک های مختلفی بپردازید؛ آیفون XS شما را ناامید نمی کند.

نگاهی به نتایج بنچمارک پردازنده A12 Bionic بیندازید:

AnTuTu 3DBench: 334,325

.(Geekbench 4 CPU: 4,831 (single-core); 11,443 (multi-core

این ارقام از  آیفون XS به دست آمده‌اند و این آمار از هر گوشی هوشمند دیگری بالاتر است. نزدیک‌ترین رقمی که در اختیار داریم مربوط است به سامسونگ گلکسی نوت ۹ ( AnTuTu score: 273,992)  که فاصلۀ زیادی با آیفون XS دارد. استانداردهای کمّی و بنچ‌مارک‌ها شاید بهترین معیار سنجش عملکرد در دنیای واقعی نباشند اما نشان از ایدۀ درخشان و قدرتمندی دارند که در آیفون‌های جدید اپل ظاهر شده است. آخرین نسخۀ سیستم‌عاملِ تلفن‌همراه اپل یعنی iOS 12 با برخورداری از این ایدۀ هوشمندانه حائز عملکردی شفاف، صیقل‌خورده و درخشان شده است.

ما در این بررسی سعی کرده‌ایم به همۀ ویژگی‌های جدید و ابداعات این نسخه بپردازیم اما بعضی موارد جالب‌تر و محبوب‌ترند مثل سیستم اعلان گروهی grouped notifications system که مدیریت اعلان‌ها را بسیار ساده‌تر از قبل می‌کند. میموجی‌ها  Memojis به شما کمک می‌کنند که انیموجی‌ها Animojis را براساس کلیت چهره‌تان به صورت کارتونی بسازید. سیری ساجسشن، ویژگی جالبی است که به سیری اضافه شده است و مثل مشاور و دستیار شخصی پیشنهادات مفیدی برای استفاده از اپلیکیشن‌های مختلف به شما می‌دهد.

دوربین بهبودیافته آیفون XS

در نگاه سطحی شاید به نظر برسد که اپل دوربین آیفون XS را نسبت به آیفون X تغییر نداده است؛ اما پیشرفت‌های قابل‌توجهی در دوربین این مدل وجود دارد. دوربین آیفون XS همان سیستم دوربین دوتایی را دارد و از یک لنز استاندارد ۱۲ مگاپیکسلی با اپرچر f / 1.8 و یک لنز تله‌فتو ۱۲ مگاپیکسلی با اپرچر f / 2.4 برخوردار است. البته پیش از این هم در یک مطلب در مجله اینترنتی ایران فان به مقایسه دوربین های آیفون Xs max و X پرداخته بودیم. به هر حال  هر دو دوربین دارای تثبیت‌کنندۀ تصویری اپتیکال هستند و به شما امکان می‌دهند ویدیوهای ۴K تا ۶۰ فریم در ثانیه ضبط کنید. حسگر تصویری در این مدل بزرگ‌تر است و در نور کم عکس‌های بهتری می‌اندازد.

دوربین آیفون XS یکی از سریع‌ترین‌ها است، تأخیر ندارد و هر وقت بخواهید بدون وقفه عکس می‌اندازد. برنامۀ دوربین خیلی سریع بالا می‌آید، کار کردن با آن آسان است و با سرعت بالا عکس‌ها را ثبت می‌کند. جزئیات تصاویر و کیفیت رنگ اجزا هم خوب است و درمجموع در دو زمینه بهبود قابل ملاحظه‌ای رخ داده است: اولین مورد تصویربرداری با نورکم است.

به تصویر زیر نگاه کنید.

عکسی که با دوربین آیفون X ثبت شده است.

عکسی که با دوربین آیفون XS ثبت شده است.

رنگ عکسی که با دوربین آیفون XS ثبت شده‌ است خیلی طبیعی‌تر است و جلوۀ بهتری دارد. عکس حاوی ذرات پراکندۀ کمتری است و بخش‌های درخشانش بیش از حد به چشم نمی‌آیند. دلیل این تعادل طبیعی در شدت روشنایی عکس، بهره‌گیری از فناوری نوینی به نام Smart HDR است. اساساً دوربین این مدل به گونه‌ای طراحی شده است که در مقایسه با مدل‌های پیشین با ضربه روی دکمۀ شاتر عکس بیشتری ثبت می‌کند. به این ترتیب که با هر ضربه ۳ عکس در ۳ نوردهی مختلف ثبت می‌شود؛ سپس این سه عکس با یکدیگر ترکیب می شود تا نتیجه نهایی، عکسی با کیفیت بیشتر باشد که معیارهای روشنایی و تاریکی در آن رعایت شده باشد. خصوصاً در مواردی که کنتراست زمینه‌ها زیاد باشد این نوع تصویربرداری برای ثبت بهترین عکس به کار می‌آید.

عکس زیر با فناوری Smart HDR ثبت شده است.

عکسی که با دوربین آیفون X ثبت شده است 
عکسی که با دوربین آیفون XS ثبت شده است 

در عکسی که با دوربین آیفون XS گرفته‌ایم از نقاط نورانیِ آیفون X و آن درخشش ناخوشایند که بیش از همه در پیشانیِ سوژه و پس‌زمینۀ عکس به چشم می‌آید، خبری نیست. فناوری Smart HDR در آیفون XS که قادر به ضبط چند عکسِ پی‌درپی با نوردهی متفاوت است، از پخش نور و برق اضافه در عکس جلوگیری می‌کند و این امکان را به شما می‌دهد که عکس طبیعی‌تری بگیرید که جزئیات بیشتر و رنگ‌آمیزیِ دقیق‌تری دارد و ترکیبی فوق‌العاده از چند عکس است که به‌راحتی و به‌نحوی قابل‌توجه کیفیت عکس‌های آیفون XS را بهبود می‌بخشد. اپل ادعا می‌کند که Portrait Mode و Portrait Lighting را نیز در آیفون جدید بهبود بخشیده است. همۀ این تحولات محصول به‌کارگرفتن Smart HDR و حسگر بزرگ‌تری است که خصوصاً در نور کم مشکلات تصویر را برطرف می‌کند. دوربین اپل کماکان دقت بالایی در ثبت دقیق رنگ دارد و درمجموع عکس گوگل پیکسل ۲ در رقابت با آن دو عکسی که با Portrait Mode گرفته شده‌اند مغلوب میدان است. این کیفیت را در دوربین پشتی آیفون XS مشاهده نمی‌کنیم اما Portrait Mode قادر است لبه‌های اشیاء و ظرایف تصویر را کاملاً مشخص کند. این حالت در سلفی‌های Portrait Mode به‌ویژه با دقت به موهای سوژه کاملاً نمایان است.

عکسی که با دوربین گوگل پیکسل ۲  ثبت شده است 
عکسی که با دوربین آیفون X ثبت شده است 
عکسی که با دوربین آیفون XS ثبت شده است 

دوربین آیفون XS و آیفون XS Max علاوه بر ویژگی Portrait Mode بهبودیافته از امکان جدیدی به نام دپث کنترل  Depth Control هم برخوردارند. این ویژگی به شما اجازه می‌دهد که درجۀ مات بودن تصویر را در عکس‌هایی که با Portrait Mode گرفته‌اید، کنترل کنید. می‌توانید درجۀ مات بودن را کم و زیاد کنید تا به کیفیت دلخواه برسید. درواقع قبل از به اشتراک گذاشتن عکس‌ها می‌توانید آن‌ها را به نحوی که می‌خواهید ویرایش کنید. اپل همچنین اعلام کرده که دامنۀ دینامیکی ویدیوهای ثبت‌شده با آیفون XS را بهبود بخشیده که منجر به ثبت ویدیوهای فوق‌العاده‌ (۴K 30 FPS) در نور کم می‌شود. در حالت ضبط ویدیو تثبیت اپتیکال کماکان قدرتمند عمل می‌کند، رنگ‌ها درخشان و تأثیرگذارند و تصویر جلوه‌ای طبیعی و واقعی دارد. امکان ضبط تصویر با صدای استریو وجود دارد و این ویژگی کیفیت کار را افزایش می‌دهد. دربارۀ دوربین آیفون XS گفتنی‌ها را گفتیم . آیفون XS از دوربینی فوق‌العاده با پیشرفت‌های قابل توجه نسبت به آیفون X برخوردار است. اما آیا فکر می‌کنید گوی سبقت را از بقیۀ دوربین‌ها می‌رباید و فاتح میدان می‌شود؟ باید عکس‌های بیشتری با این گوشی بگیریم تا بتوانیم به این پرسش پاسخ دهیم.

باتری آیفون XS  یک روز کاری کامل دوام می‌آورد

ظرفیت باتری آیفون ۱۰ اس، ۲۶۵۸ میلی‌آمپر است و تقریباً یک روز کاری کامل دوام می‌آورد. ما ارزیابی خود را ساعت ۷:۳۰ صبح با ۱۰۰ درصد شارژ آغاز کردیم. بعد از یک روز فعالیت مداوم با آیفون XS از پخش موسیقی گرفته تا تماشای فیلم و گرفتن عکس‌های زیاد و اجرای برنامه‌های بنچ‌مارک، شارژ باتری در ساعت ۵:۳۰ عصر به ۲۴ درصد رسید. در اینجا low power mode را فعال کردیم. در ساعت ۶ عصر شارژ گوشی به ۲۰ درصد رسید. با این حساب نتیجه می‌گیریم که باتری آیفون XS، باتری قدرتمندی است و یک روز کاری سر پا می‌ماند. با این‌ حجم استفاده تقریباً تا ۶ عصر دوام آورده و با فعالیت کمتر از این احتمالاً ۳۵ درصد یا بیشتر از شارژش باقی می‌ماند. البته بعید می‌دانیم بیش از ۱ روز کاری دوام بیاورد یا این‌که برای روز دوم هم شارژ داشته باشد مگر این‌که استفاده از گوشی خیلی خیلی کم باشد.

آیفون XS به سبب طراحی سیم‌پیچ فشرده‌تر از شارژ بی‌سیمِ سریع‌تری پشتیبانی می‌کند و سرعت شارژ بالاتری نسبت به آیفون X دارد. با این‌حال امیدواریم که اپل به زودی کابلِ فست شارژینگ را به ضمایم بسته‌بندی این محصول اضافه کند. ضمناً باید کانکتور لایتینگِ USB-C را به قیمت ۱۹ دلار و شارژر ۳۰ ولتی را نیز به مبلغ ۴۹ دلار به طور جداگانه خریداری کنید. با این حساب باید ۶۸ دلار اضافه برای لوازم جانبیِ باتری پرداخت کنید. این درحالی است‌که تقریباً همۀ تولیدکنندگان اندروید هر دوی این‌ها را رایگان در بسته‌بندی محصول قرار داده‌اند. اوضاع وقتی بدتر می‌شود که درمی‌یابید باید ۹ دلار دیگر برای هدفون هندزفری لایتینگ ۳٫۵ میلی‌متریِ استاندارد آیفون XS بپردازید. آیفون XS گوشی فوق‌العاده‌ای است اما اپل با این قبیل صرفه‌جویی‌های طماعانه دارد از کنترل خارج می‌شود.

بیشتر بخوانید: ۵ ویژگی آیفون که در کنفرانس اپل به قتل رسید

اطلاعاتی دربارۀ قیمت، مراکز فروش و ضمانت گوشی

قیمت آیفون XS برای مدل ۶۴ گیگابایتی‌ از ۹۹۹ دلار شروع می‌شود و برای مدل قدرتمندتر ۵۱۲ گیگابایتی به ۱۳۴۹ دلار هم می‌رسد.

آیفون XS در مقایسه با آیفون X تغییرات اندکی کرده ولی اندازۀ مناسبی دارد، عملکرد گوشی عالی است و از دوربین بی‌نظیری هم برخوردار است.

آیا با این اوصاف جایگزین بهتری به نظرتان می‌رسد؟ لابد می‌گویید: بله، آیفون XS Max. البته این فقط درصورتی است که صفحه نمایش ۶٫۵ اینچی دوست داشته باشید که برای خیلی‌ها خوشایند نیست. گزینۀ دیگر آیفون XR است که هنوز به بازار نیامده و باید منتظر بمانیم و ببینیم که چگونه است. آیفون XR با پردازندۀ A12 Bionic، دوربین تک‌لنز، Smart HDR، Portrait Mode و Depth Control قیمت پایین‌تری دارد و ۷۵۰ دلار برچسب قیمت خورده است. اگر با اندروید مشکلی ندارید، توصیه می‌کنیم تا ماه آینده صبر کنید و ببینید بازار فناوری چه چیزهایی در چنته دارد. ماه آینده محصولات جدیدی مثل LG V40، Google Pixel 3، Sony Xperia XZ3، OnePlus 6T ارائه می‌شوند و به این ترتیب گزینه‌های بیشتری پیش رویتان قرار دارد.

 

عمر آیفون XS چقدر است؟

آیفون XS از شیشه ساخته شده و حتی اگر اپل ادعا کند که از مقاوم‌ترین شیشه استفاده کرده و آیفون XS شکستنی نیست، تا زمانی که از سقوط جان سالم به در نبرده باشد نمی‌توانید از خلل‌ناپذیری گوشی مطمئن باشید. پس توصیه می‌کنیم که حتماً برای حفظ سرمایۀ باارزشتان از محافظ گوشی استفاده کنید.

اپل برای گوشی‌های هوشمندش تا چند سال آپدیت‌های نرم‌افزاری ارائه می‌کند و  با این حساب می‌توان تخمین زد که گوشی اپل چهار، پنج سال یا بیشتر از این دوام بیاورد. با این حال ممکن است نیاز به تعویض باتری داشته باشید.

آیا آیفون XS بخرم

بله، اگر دنبال بهترین گوشی شرکت اپل هستید که سایز جمع‌ و جوری دارد و با یک دست قابل استفاده است، آیفون XS بخرید. اما اگر از پس ۹۹۹ دلار برنمی‌آیید و دربارۀ این میزان هزینه تردید دارید، توصیه می‌کنیم تا رونمایی شاهکاری در قد و قامتِ آیفون XR دست نگه دارید.

مشخصات فنی آیفون XS

  • صفحه نمایش: ۵٫۸ اینچی سوپر آمولد (وضوح ۱۱۲۵×۲۴۳۶، نسبت ۱۹٫۵:۹، تراکم ۴۵۸ پیکسل در هر اینچ، نسبت صفحه به بدنه ۸۲٫۹ درصد)
  • تراشه: اپل A12 بایونیک با پردازندۀ شش هسته‌ای
  • حافظه رم: ۴ گیگابایت
  • حافظه داخلی: ۶۴ گیگابایت / ۲۵۶ گیگابایت / ۵۱۲ گیگابایت
  • دوربین اصلی: ۱۲ مگاپیکسلی با گشودگی دریچه دیافراگم f/1.8  + دوربین ۱۲ مگاپیکسلی با گشودگی دریچه دیافراگم f/2.4  
    (قابلیت فوکوس خودکار تشخیص فاز، لرزشگیر اپتیکال (برای هر دو لنز)، فیلم‌برداری ۴K) 
  • دوربین دوم: ۷ مگاپیکسلی با گشودگی دریچه دیافراگم f/2.2
  • باتری: ۲۶۵۸ میلی‌آمپر
  • شبکه و اتصالات: ان اف سی، بلوتوث ۰٫۵، دو سیم کارت به صورت هم‌زمان، پشتیبانی از ۴G LTE
  • سیستم نرم افزاری: آی او اس ۱۲
  • رنگ‌بندی: خاکستری (Space Gray)، نقره‌ای، طلایی
  • وزن و ابعاد: ۱۴۳٫۶ × ۷۰٫۹ ×۷٫۷ میلی‌متر / وزن: ۱۷۷ گرم
[تعداد: 0   میانگین: 0/5]
منبع
بامیلو بلاگDigital Trends

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا