تکنولوژیمنتخب

امان از فیلتر و تحریم! اپل دوباره نرم‌افزار های ایرانی ازجمله اسنپ را مسدود کرد

مدتی است که محدودیت هایی برای «گواهی توسعه‌دهنده سازمانی» (Enterprise Developer Certificates) در اپل زمزمه می‌شود. این گواهی به کاربران اجازه نصب اپلیکیشن از منبعی به غیر از اپ استور را می‌دهد. با مجله اینترنتی ایران فان همراه باشید.

قوانین گواهی توسعه دهندگان سازمانی

پس از اینکه این گواهی اجازه نصب نرم افزار از منابع نامشخص را به کاربر می‌داد، برخی توسعه‌دهندگان نرم‌افزارها، اقدام به تولید نرم‌افزار های مستهجن، قمار و اپلیکیشن های کرک شده کردند. این موضوع باعث شد تا اپل اعلام کند که این توسعه‌دهندگان برخلاف این تعهدنامه عمل کرده اند و درنتیجه گواهی ایشان، باطن می‌شود.

به دلیل تحریم ها، توسعه‌دهندگان ایرانی، امکان انتشار نرم‌افزار هایشان را در اپ‌استور ندارند. به همین دلیل برخی توسعه‌دهندگان ایرانی همچون اسنپ، آسان‌پرداخت و… از این گواهی برای انتشار اپلیکیشن هایشان استفاده کرده اند که همین موضوع مشکلاتی را ایجاد کرده است.

بیشتر بخوانید : لوگوی جدید اسنپ؛ آیا آرم جدید اسنپ دزدی شده است؟

خواستند تحریم‌‌ها را دور بزنند، اپل دورشان خط کشید!

کاربران گزارش می‌دهند اپلیکیشن هایی مانند اسنپ، اسنپ‌فود، آسان پرداخت، ریحون و… امکان بارگذاری را ندارند و خطای زیر را دریافت می‌کنند.

اسنپ نیز در واکنش به این موضوع ضمن تایید آن، اعلام کرد تا کاربران فعلاً از نسخه وب آن استفاده کنند. برای استفاده از نسخه وب اسنپ کافیست وارد آدرس app.snapp.ir شوید یا اینجا کلیک کنید.

برای سهولت در ورود به نسخه وب اسنپ؛ وارد نسخه وب‌ اسنپ شوید. پس از اینکه وارد حساب‌کاربری‌ خود شدید، Share را در مرورگر انتخاب کنید. سپس Add to home screen را انتخاب کنید و در نهایت Add را انتخاب کنید.

شاید دوست داشته باشید : فهرست کمبود قطعات سایپا برای تولید پراید + عکس

در روز های آتی ممکن است شاهد محدودیت اپلیکیشن های بیشتری نیز باشیم. باید منتظر پاسخ اپل بمانیم.

امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
منبع
مجله اینترنتی ایران فان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا