مد و زیبایی

ماسک بلغور جو دوسر برای رفع جوش و آکنه

ماسک بلغور جو دوسر برای رفع جوش و آکنه

امیدواریم از خواندن این مطلب، ((ماسک بلغور جو دوسر برای رفع جوش و آکنه)) لذت ببرید و برایتان مفید باشد،از همراهی شماسپاسگذاریم.

جو دوسر بیشتر به عنوان یک صبحانه سالم و مقوی شناخته می شود که به کاهش کلسترول کمک می کند. طبق مقاله ای که در سال ۲۰۰۸ در “American Journal of Lifestyle Medicine” منتشر شد ، جو دوسر به کاهش خطر بیماری های قلبی کمک می کند. اما جو دوسر نه تنها برای سلامتی مفید است ، بلکه برای پوست شما نیز مفید است. استفاده از بلغور جو دوسر در ماسک های صورت می تواند باعث زیبایی پوست شود زیرا چربی پوست را جذب می کند و از آکنه پوست جلوگیری می کند.جو دو سر حاوی آوانانترامید ، ترکیبات آنتی اکسیدان و ضد التهاب است که از پوست شما مراقبت می کند.

در اینجا در این مقاله ، ما در مورد ماسک های مختلف صورت DIY برای آکنه و جوش های پوستی صحبت خواهیم کرد که می توانید به راحتی برای محافظت از پوست خود آنها را درست کنید. اگر می خواهید پوست خود را زیبا کنید ، پس این مقاله را تا انتها بخوانید.

بلغور جو دوسر منظم در مقابل کلوئید برای آکنه

با شنیدن کلمه جو دوسر ، معمولاً آن را به عنوان یک غلات صبحانه مغذی تصور می کنید و حق با شماست. اما این زمانی است که ما در مورد جو دوسر معمولی صحبت می کنیم. از جو دوسر منظم در غلات استفاده می شود. از جو دوسر کلوئیدی در مراقبت از پوست استفاده می شود. جو دوسر کلوئیدی نوعی جو دو سر است که به صورت پودر شده و زمین گرفته شده است.

فرآوری جو دوسر به گونه ای است که پوست ما اجازه می دهد مولکول های موجود در جو دوسر توسط پوست ما جذب شوند. بنابراین می توانیم از جو دوسر کلوئیدی به عنوان جو دو سر پودر شده برای مراقبت از پوست استفاده کنیم. ساده ترین راه تهیه جو دوسر کلوئیدی ، خرد کردن جو دوسر معمولی و مخلوط کردن آنها با آب یا هر چیز دیگری است.

دلایل ایجاد آکنه چیست؟

قبل از اینکه در مبحث ساخت ماسک های صورت جو دوسر برای آکنه غرق شویم ، ابتدا باید علل آکنه را بشناسیم. آکنه وضعیتی است که در صورت شما شروع به جوش زدن و ایجاد لکه می کند که باعث می شود از جذابیت کمتری برخوردار شوید. برخی از عوامل در پشت این مشکل وجود دارد. در ادامه ، ما برخی از دلایل مشکل آکنه را ذکر کردیم.

سیگار کشیدن
زیاد خوردن غذای بی ارزش
عدم مصرف مواد مغذی کافی
مشکلات روانی
نخوابیدن کافی
بهداشت ضعیف

عواملی که در بالا ذکر کردیم برای سلامت پوست شما بسیار مهم هستند. بنابراین ، شما باید از این عوامل مراقبت کنید زیرا آنها نقش زیادی در ایجاد مزاحمت برای پوست شما دارند.

ماسک صورت بلغور جو دوسر برای جوش و آکنه: ۱۱ دستور خانگی

۱) ماسک صورت آکنه جو دو سر و درمان آکنه

برای تهیه این ماسک می توانید از آرد جو دوسر فوری و بدون افزودنی و طعم دهنده استفاده کنید. همچنین می توانید از جو دو سر ساده استفاده کنید. بلغور جو دوسر پخته شده می تواند به کاهش قرمزی و التهاب پوست کمک کند.

دستورالعمل استفاده:

یک وعده بلغور جو دوسر را بپزید و سپس بگذارید تا خنک شود. همچنین می توانید کمی گرم استفاده کنید ، اما هرگز گرم استفاده نکنید. استفاده از آن بسیار ساده است ، فقط کافی است ماسک را روی مناطق آسیب دیده پوست بمالید و بگذارید به مدت ۱۵ دقیقه بماند. سپس صورت خود را با آب سرد بشویید.

۲) ماسک صورت عسل جو دوسر برای درمان آکنه

شاید از خود بپرسید که ترکیب عسل و جو چطور کار می کند. آیا حتی منطقی است؟ بله ، منطقی است از آنجا که جو دوسر به آکنه و التهاب کمک می کند ، عسل رطوبت پوست را از بین می برد. روش تهیه این ماسک تقریباً شبیه ماسک صورت آکنه جو دوسر فوری است. پس از پخت یک وعده بلغور جو دوسر ، دو قاشق غذاخوری عسل را در آن مخلوط کرده و بگذارید تا خنک شود. پس از سرد شدن ، آن را به صورت بمالید و به مدت ۱۵ دقیقه آن را روشن نگه دارید. سپس صورت خود را با آب خنک بشویید.

۳) ماسک صورت ماست و بلغور جو دوسر برای آکنه

درست مثل ترکیب عسل و جو ، این ترکیب نیز می تواند بسیار مفید باشد. ماست پوست را تمیز و ضد عفونی می کند. ماست و بلغور جو دوسر را در یک کاسه مخلوط کنید. این ماسک را به صورت خود بزنید و آن را به مدت ۱۵ دقیقه نگه دارید. استفاده از این ماسک ۲ تا ۳ بار در هفته نتایج خوبی را نشان می دهد.

۴) ماسک بلغور جو دوسر جوش شیرین برای پوست مستعد آکنه

برای تهیه این ماسک فقط به ۲ قاشق غذاخوری جو دوسر و ۱ قاشق چایخوری جوش شیرین احتیاج دارید. و برای تهیه خمیر ، به مقداری آب نیز احتیاج خواهید داشت. جوش شیرین در از بین بردن آکنه و عفونت کمک می کند زیرا مانع از روغن محافظ پوست می شود. مخلوط جوش شیرین با جو دوسر نتایج استثنایی می دهد.

دستورالعمل استفاده:

دو قاشق غذاخوری جو دوسر را خرد کنید تا به آن بلغور جو دوسر کلوئیدی تبدیل شود و آن را با یک قاشق چای خوری جوش شیرین مخلوط کنید. همچنین ، فراموش نکنید که برای تهیه خمیر آب را مخلوط کنید. صورت خود را تمیز و خشک کنید و ماسک را به مدت ۱۰ دقیقه بزنید. صورت را با آب خنک تمیز کنید.

۵) ماسک صورت بلغور جو دوسر برای پوست های چرب

برای ساخت این ماسک چهره به سه ماده اولیه احتیاج دارید. بلغور جو دوسر ، ماست و عسل کیفیت این سه ماده در مجموع به پوست شما بسیار کمک خواهد کرد.

دستورالعمل استفاده:

¼ فنجان بلغور جو دوسر پخته شده ، ۲ یا ۳ قاشق غذاخوری ماست ساده و ۱ قاشق غذاخوری عسل برداشته و آنها را مخلوط کنید. ماسک را به صورت خود بزنید و به مدت ۱۵ دقیقه حالت خود را حفظ کنید. صورت را با آب خنک بشویید.

ماسک بلغور جو دوسر برای رفع جوش و آکنه
ماسک بلغور جو دوسر برای رفع جوش و آکنه

۶) ماسک جو دوسر برای جای زخم های آکنه

زخم های صورت شما می توانند احساس کنند که عجیب به نظر می رسید و می توانند اعتماد به نفس و اعتماد به نفس شما را از بین ببرند. ماسک های صورت و کرم های گران قیمت زیادی در بازار موجود است ، اما اگر خودتان می توانید درمان را در خانه آماده کنید چرا به آنها نیاز دارید؟ بله ، ماسک های جو دوسر نیز برای از بین بردن جای زخم های صورت مفید هستند. شما برای این ماسک به ۳ ماده اولیه ، جو دوسر ، لیمو و عسل نیاز خواهید داشت. نتیجه این ۳ ماده پوست شما را تمیز می کند و تحریک را نیز کاهش می دهد.

آماده سازی ماسک:

شما به ۱ قاشق غذاخوری از تمام مواد فوق الذکر نیاز خواهید داشت. ابتدا جو دوسر را خرد کنید تا بلغور جو دوسر درست کرده و آب تازه آن را از یک لیمو خارج کنید. از آبلیموی خریداری شده در این ماسک استفاده نکنید. سپس همه مواد را در یک کاسه مخلوط کنید تا تبدیل به خمیر مایع غلیظ شود.

دستورالعمل استفاده:

قبل از استفاده از ماسک صورت خود را تمیز کنید و سپس برای چند دقیقه ماساژ دهید. حداقل ۱۰ دقیقه آن را نگه دارید و با آب خنک بشویید.

۷) ماسک صورت روغن جو دوسر و چای برای آکنه

ما قبلاً بحث کردیم که چگونه بلغور جو دوسر می تواند برای پوست مفید باشد. اما هنگامی که با روغن درخت چای مخلوط می شود ، از قدرت بیشتری برخوردار می شود زیرا روغن درخت تیل به دلیل قابلیت ضد عفونی کنندگی و التهاب آن بیشتر شناخته می شود.

دستورالعمل استفاده:

۲ قاشق غذاخوری بلغور جو دوسر کلوئیدی به همراه آب بپزید و ۳-۴ قطره روغن درخت چای و ۱ قاشق غذاخوری عسل به آن اضافه کنید. همچنین ممکن است ½ قاشق غذاخوری قاشق لیمو تازه اضافه کنید اما این اختیاری است. آن را روی صورت تمیز بمالید و ۱۰ تا ۱۵ دقیقه نگه دارید و با آب خنک تمیز کنید. برای بهترین نتیجه ، هفته ای ۲ بار از ماسک استفاده کنید.

۸) ماسک جو دوسر برای درخشش پوست

همانطور که می دانید صورت براق کلید اعتماد به نفس بیشتر است. ممکن است با محصولی روبرو شده باشید که ادعا می کند به شما جلوه بیشتری می بخشد اما همیشه در نهایت عوارض جانبی به همراه دارد. دیگر نگران نباشید زیرا ماسک های جو دوسر همچنین می توانند به شما در زیبایی و جلال بخشیدن پوست کمک کنند.

برای تهیه این ماسک ، شما به روغن بادام ، یک تخم مرغ ، و شاه جو دوسر احتیاج دارید. سفید تخم مرغ بسیار مغذی است و می تواند چربی اضافی پوست را از بین ببرد. روغن بادام حاوی ویتامین E است که به عنوان یک لایه محافظ در برابر اشعه نامطلوب خورشید عمل می کند.

دستورالعمل استفاده:

یک فنجان جو دوسر برداشته و آن را با یک قاشق غذاخوری روغن بادام و یک سفیده تخم مرغ در یک کاسه مخلوط کنید. برای از بین بردن ضخامت مخلوط ، چند قطره آب اضافه کنید. و سپس سرانجام آن را روی صورت بمالید ، ۱۰ تا ۱۵ دقیقه آن را روشن نگه دارید و سپس صورت خود را با آب گرم تمیز کنید. استفاده از ماسک یک روز در میان ضرری ندارد.

۹٫ ماسک جو دوسر و موز برای پوست های مستعد آکنه و خشک

موز برای پوست های حساس و مستعد آکنه مفید است و همچنین دارای مزایای پوستی ضد پیری است. همچنین خواص ضد باکتریایی موز به بهبود لکه ها کمک می کند.

½ فنجان بلغور جو دوسر پخته شده ، موز له شده ، ۱ تخم مرغ ، ۱ قاشق غذاخوری روغن بادام و ۱ قاشق غذاخوری عسل را ترکیب کرده و به صورت بمالید. با آب گرم بشویید.

۱۰٫ ماسک شیر ، عسل و جو دوسر برای درمان آکنه

مخلوط کردن شیر ، عسل و بلغور جو دوسر می تواند راه طبیعی دیگری برای درمان آکنه کیستیک باشد.

جو دوسر یک لایه بردار عالی است.

به منظور درمان آکنه کیستیک با آرد جو دوسر ، عسل ، شیر و بلغور جو دوسر را در یک کاسه ترکیب کرده و پوست خود را لایه برداری کرده و با آب بشویید.

۱۱٫ جو دوسر و روغن نارگیل برای آکنه و پوست های حساس

روغن نارگیل و بلغور جو دوسر خرد شده را در یک کاسه ترکیب کرده و یک خمیر ایجاد کنید. مخلوط را به صورت خود بمالید و بگذارید ۱۰-۱۵ دقیقه بماند ، سپس آن را بشویید.

این ماسک صورت خانگی می تواند درمان موثری برای آکنه باشد. زیرا ترکیبی از خاصیت لایه برداری جو دوسر و خواص درمانی روغن نارگیل است.

ماسک بلغور جو دوسر برای رفع جوش و آکنه
ماسک بلغور جو دوسر برای رفع جوش و آکنه

آیا صابون بلغور جو دوسر برای آکنه مفید است؟

طبق سایت stylecraze.com ، صابون بلغور جو دوسر یکی از داروهای طبیعی برای درمان آکنه است. صابون بلغور جو دوسر حاوی پلی فنول است. این ماده موجود در جو دوسر سلول های سطح را لایه برداری می کند ، سر جوش می تواند باز شود. صابون بلغور جو دوسر می تواند برای آکنه کیستیک نیز موثر باشد.

آیا خوردن بلغور جو دوسر به آکنه کمک می کند؟

افرادی که مقدار زیادی فیبر می خورند ممکن است آکنه خود را بهبود ببخشند. اما پزشکان دلیل خاصی را نمی دانند. آنها درک می کنند که رژیم های غذایی با فیبر بالا ممکن است به کنترل گلوکز خون کمک کنند ، که می تواند برای حفظ آکنه بهتر باشد. هویج ، سیب ، لوبیا و بلغور جو دوسر روش های ساده ای برای افزودن فیبر به رژیم غذایی شما هستند.

ماسک جو دو سر برای درمان آکنه

امروز به شما گفتیم که بلغور جو دوسر چیزی فراتر از یک صبحانه مقوی است. ما در مورد چگونگی استفاده از بلغور جو دوسر در ترکیبات مختلف برای تهیه ماسک های خانگی بحث کردیم. این ماسک های DIY می توانند به پوست های مستعد آکنه کمک کنند و همچنین می توانند درخشش بیشتری به صورت شما بدهند. برای استفاده بیشتر از این ماسک ها ، ما به شما توصیه می کنیم مراحل آماده سازی را که در مقاله بحث شده است دنبال کنید. و زیاد از این ماسک ها استفاده نکنید زیرا یک جمله معروف وجود دارد که می گوید “استفاده بیش از حد از همه چیز مضر است”.

منبع:masknatural

[تعداد: 0   میانگین: 0/5]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا