سرگرمی :)

لاک پشت ها چقدر عمر میکنند؟

لاک پشت ها چقدر عمر میکنند؟

امیدواریم از خواندن این مطلب، ((لاک پشت ها چقدر عمر میکنند؟)) لذت ببرید و برایتان مفید باشد،از همراهی شماسپاسگذاریم.

بعضی از گونه های لاک پشت ها می توانند ۱۰۰ سال یا بیشتر عمر کنند. چندین گونه معمول لاک پشت های آبزی حیوانات اهلی می توانند تا ۴۰ سالگی زندگی کنند ، اگرچه عوامل زیادی وجود دارد که در طول عمر حیوان شما تأثیرگذار است. طول عمر لاک پشت شما به گونه های آن ، رژیم غذایی و سایر جنبه های محیطی بستگی دارد که می توانید کنترل کنید.

اگر امیدوارید که از عمر بالقوه لاک پشت خود مطلع شوید ، ابتدا گونه های لاک پشت خود را شناسایی کنید. لغزنده های گوش قرمز در صورت مراقبت صحیح احتمالاً تا ۳۰ سالگی زنده می مانند. لاک پشت ها می توانند به راحتی از دهه ۵۰ و حتی تا ۸۰ سالگی زندگی کنند ، به این معنی که کاملا ممکن است  لاک پشت شما زنده بماند.

نتیجه نهایی این است که اگر لاک پشت ها در طول چند سال اول زندگی زنده بمانند ، اکثر آنها لاک پشت ها به راحتی حداقل چند دهه زندگی می کنند.

طول عمر معمولی لاک پشت های محبوب :

لاک پشت گوش قرمز ۲۵ تا ۳۵ سال
لاک پشت چوبی ۴۰ تا ۵۵ سال
لاک پشت شرقی ۵۰+ سال
لاک پشت روسی ۴۰+ سال
لاک پشت یونانی ۱۰۰ سال یا بیشتر
لاک پشت پلنگی ۱۰۰ سال یا بیشتر

 لاک پشت های بزرگتر می توانند عمر بسیار طولانی داشته باشند. گونه های کوچکتر که بیشتر به عنوان حیوانات خانگی رایج هستند عمر کمتری دارند اما هنوز هم ممکن است چندین دهه زنده بمانند. سوابق بسیاری از لاک پشت هایی وجود دارد که نزدیک به ۲۰۰ سال (یا حتی بیشتر) عمر کرده اند.

تأیید این ادعاها دشوار است زیرا بعضا لاک پشت ها به وضوح از صاحبان خود بیشتر عمر کرده انذ . Adwaita ، لاک پشت غول پیکر آلدابرا ، احتمالاً طولانی ترین لاک پشت ثبت شده است. آدویتا در یک باغ وحش در هند زندگی می کرد و  ادعاها میگویند در سن ۲۵۵ سالگی درگذشت. این تاریخ ها تأیید نشده است.

دیگر لاک پشت های معروف با عمر طولانی تیموتی ، که در ۱۶۰ سالگی درگذشت. هریت ، لاک پشت غول پیکر گالاپاگوس که در سن ۱۷۵ سالگی درگذشت. جاناتان ، لاک پشت غول سیشل که در ۱۸۷ سالگی درگذشت. و Tu’i Malila ، لاک پشت تابشی که در ۱۸۸ سالگی درگذشت. تقریباً همه این تاریخ ها تخمین هایی هستند که واقعاً قابل تأیید نیستند.

کلیدهای سلامتی لاک پشت:

مطمئناً ، تغذیه لاک پشت با یک رژیم غذایی سالم یکی از مولفه های مهم کمک به زندگی طولانی و سالم آن است. رژیم های لاک پشتی بسته به نوع آن می تواند بسیار متفاوت باشد. بعضی از گونه ها مانند لاک پشت نرم ، بیشتر ماهی و گوشت می خورند. گونه های دیگر ، مانند گوش قرمز ، ترکیبی از حشرات ، ماهی ها و سبزیجات را می خورند.

حتما در مورد رژیم غذایی ایده آل لاک پشت خود به درستی تحقیق کنید.یک رژیم غذایی مناسب می تواند از کمبود ویتامین A ، یکی از رایج ترین مشکلات سلامتی لاک پشت ها جلوگیری کند. کمبود کلسیم ، اغلب ثانویه به کمبود ویتامین D ، یک مشکل اساسی در لاک پشت هایی است که در داخل خانه بدون نور UV نگهداری می شوند و می توانند پوسته های نرم و رشد ضعیفی ایجاد کنند.

رژیم غذایی تنها مولفه لاک پشت سالم نیست. با مراجعه منظم به دامپزشک مطمئن شوید که لاک پشت شما به خوبی مراقبت می شود. یک محفظه تمیز با فضای کافی نیز کمک زیادی به حفظ بیماری لاک پشت شما می کند. شرایط کثیف زندگی و استرس ناشی از آنها می تواند به طور چشمگیری زندگی لاک پشت شما را کوتاه کند. دمای مناسب برای شاد و سالم نگه داشتن لاک پشت شما نیز مهم است.

تهدیدهای مشترک برای لاک پشت ها:

از بیماری های معمولی که گونه های خاص لاک پشت شما را تهدید می کنند آگاه باشید. این به شما کمک می کند تا بدانید که چگونه می توانید از آنها جلوگیری کنید یا علائم را زود هنگام بگیرید. آبسه ، عفونت پوسته ، عفونت تنفسی و انگلی در لاک پشت های خانگی نسبتاً شایع است.

آبسه ها و عفونت های تنفسی اغلب به دلیل کمبود ویتامین A ثانویه هستند ، در حالی که عفونت پوسته معمولاً از کیفیت پایین آب یا آسیب دیدگی ناشی می شود.

لاک پشت هایی که در حوضچه های فضای باز یا لاک پشت هایی که در حیاط خانه زندگی می کنند نسبت به همتایان داخلی خود در معرض شکار و عناصر هستند. خطرات روزانه لاک پشت در فضای باز بسیار بیشتر از خطرات لاک پشت در فضای داخلی است ، بنابراین مطمئن شوید که حوض یا محل زندگی شما در برابر شکارچیان محافظت شده.

یک لاک پشت حیوان در فضای باز ممکن است توسط حیوانات خانگی و حیوانات وحشی دیگر خورده شود یا مورد آزار و اذیت قرار گیرد. مطمئن شوید لاک پشت شما نمی تواند با ایجاد گودال زیر حصار از محل زندگی فرار کند.

چند نوع از لاک پشت ها:

۱- لاک پشت قرمز

لغزان قرمز گوش یکی از محبوب ترین انواع لاک پشت های آبزی است. آنها تمایل دارند که نسبت به برخی از اقوام خود دوستانه و معاشرت داشته باشند ، بسیار فعال هستند و به طور گسترده ای در دسترس هستند.

این لاک پشت ها به طور کلی در داخل منزل نگهداری می شوند ، اما با داشتن پناهگاه مناسب ، تمیز کردن و دمای گرمتر ، می توانند در یک استخر بیرونی نیز به خوبی عمل کنند. با بالغ شدن ، تأمین فضای مورد نیاز خارج از خانه برای آنها آسان تر است.

لغزنده های قرمز گوش کوچک می توانند به اندازه مناسبی رشد کنند و مخزن آنها باید بزرگ باشد و مناطق مناسبی برای آب بندی داشته باشد. به نور ماورا بنفش و سیستم تصفیه آب مناسب نیاز خواهد داشت. این بچه ها به دلیل کثیف بودن معروف هستند!

اگرچه با مراقبت مناسب ، آنها به طور کلی گونه ای مقاوم و سالم هستند که اغلب از ۵۰ سال سن عبور می کنند.

بررسی اجمالی :

نام های مشترک: لاک پشت کشویی گوش قرمز ، کشویی گوش قرمز ، ترپین گوش قرمز ، لاک پشت گوش قرمز ، لاک پشت کشویی ، لاک پشت کشویی آب

نام علمی: Trachemys scripta elegans

اندازه بزرگسالان: طول حدود ۱۲ اینچ

عمر: ۲۰ تا ۳۰ سال

۲-لاک پشت شرقی

لاک پشت های شرقی به فضای زیادی احتیاج دارند ، اما سازگار هستند و با داشتن مسکن مناسب می توانند در داخل و خارج زندگی کنند.

آنها محیط مرطوب را ترجیح می دهند ، به یک استخر کم عمق آب در محفظه خود ، یک بستر مرطوب احتیاج دارند ، و اگر در خانه نگهداری شوند به یک چراغ تابشی UVB نیاز دارند.

اگر محیط آنها بیش از حد سرد و خشک باشد ، می تواند به راحتی منجر به برداشتن عفونت های تنفسی شود.

این لاک پشت ها ممکن است خجالتی باشند ، اما تمایل به پرخاشگری ندارند و با تعاملات ملایم مناسب و حداقل برخورد ، می توانید بیرون آمدن شخصیت آنها را مشاهده کنید. در صورت داشتن مضمون خوشمزه حتی ممکن است وسوسه شوند که به شما سلام کنند.

بررسی اجمالی :

نام های مشترک: لاک پشت جعبه ای شرقی ، لاک پشت زمینی

نام علمی: Terrapene carolina carolina

اندازه بزرگسالان: ۵ تا ۷ اینچ طول

عمر: ۳۰ تا ۴۰ سال اسارت با مراقبت خوب (و حداکثر ۱۰۰ سال در طبیعت)

لاک پشت ها چقدر عمر میکنند؟
لاک پشت ها چقدر عمر میکنند؟

۳-لاک پشت  غربی

اگر می خواهید لاک پشتی متمایز و جذاب باشد ، یک لاک پشت غربی رنگ آمیزی می تواند جذاب باشد. آنها دارای مارک های دقیق پوسته هستند.

اگرچه بزرگ نیستند ، اما این لاک پشت های آبزی به یک مخزن بزرگ یا فضای بیرونی ، یک سیستم تصفیه آب خوب و چراغ های شستشو برای کمک به حفظ دمای گرم نیاز دارند. نیازهای مسکن آنها مانند نیاز به لغزنده گوش قرمز است.

آنها می توانند کاملا خجالتی باشند و لاک پشت هایی نیستند که از جابجایی مکرر لذت ببرند.

از آنجا که آنها دوست دارند هنگام شنا غذا بخورند ، انتخاب غذایی که در صورت عدم خوردن به راحتی از آب خارج شود ، انتخاب خوبی برای کمک به تمیز نگه داشتن مخزن برای مدت زمان طولانی است.

بررسی اجمالی :

نام های مشترک: لاک پشت غربی رنگ آمیزی شده

نام علمی: Chrysemys picta bellii

اندازه بزرگسالان: طول حداکثر ۱۰ اینچ

عمر : می تواند تا ۵۰ (و گاهی بیشتر از ۵۰ سال) باشد

لاک پشت ها چقدر عمر میکنند؟
لاک پشت ها چقدر عمر میکنند؟

۴-لاک پشت خالدار

اگر فضای محدودی دارید و به دنبال لاک پشت آبزی هستید ، لاک پشت خالدار یکی از کوچکترین گونه هایی است که مجاز به نگهداری در اسارت است. آنها همچنین زیبا هستند که با پوسته لکه دار متمایز خود نگاه کنند و با داشتن مسکن مناسب ، می توانند در خانه یا بیرون زندگی کنند.

هر چند آنها تعهدی طولانی مدت دارند و بعضی از آنها بالای ۱۰۰ سال عمر می کنند!

مانند لاک پشت های مشک ، آنها شناگران قوی نیستند ، بنابراین آب آنها نباید خیلی عمیق باشد. آنها همچنین به سکوهای گرم و تزئینات گرم احتیاج دارند که فرصت خارج شدن برای استراحت را برای آنها فراهم کند.

یک رژیم غذایی متنوع و مناسب همراه با مقدار زیادی گوشت ، همراه با برخی از سبزیجات برگ و میوه نیز از اهمیت زیادی برخوردار است.

بررسی اجمالی :

نام های مشترک: لاک پشت خالدار ، لاک پشت خالدار ، کلمی ، میشیگان

نام علمی: Clemmys Guttata

اندازه بزرگسالان: ۴ تا ۶ اینچ

عمر : می تواند به راحتی تا ۵۰ سال زندگی کند ، در حالی که برخی از آنها بیش از ۱۰۰ سال زندگی می کنند

لاک پشت خالدار
لاک پشت خالدار

منبع:thesprucepets

امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا