پزشکی

فواید عالی قهوه کاسنی برای سلامتی

قهوه کاسنی جدیدترین کلمه در دنیای سلامتی و تناسب اندام است . اگرچه قرن ها وجود داشته است ، اما در حال حاضر در مورد مزایای آن صحبت می شود. نکته اینجاست: این قهوه به جای دانه های قهوه از کاسنی بو داده تهیه شده است. این به ویژه برای کسانی که سعی در کاهش مصرف کافئین دارند مفید است. در عین حال ، گفته می شود که چندین مزیت دیگر برای سلامتی ، از جمله کاهش سطح قند خون و بهبود سلامت دستگاه گوارش را نیز فراهم می کند. اما می تواند در برخی افراد عوارض جانبی ایجاد کند.

قهوه کاسنی چیست؟

این یک نوشیدنی گرم است که با استفاده از ریشه های گیاه کاسنی تهیه می شود. سپس مانند قهوه برشته ، آسیاب و دم می شود. کاسنی که بخشی از خانواده قاصدک است دارای ساقه و برگهای سفت و مودار است که در سالاد جای می گیرد. وقتی صحبت از مزه به میان می آید ، شباهت هایی با قهوه دارد ، اگرچه طعم آن مزه دارتر است. اگر نمی خواهید کافئین را ترک کنید ، می توانید آن را به همین شکل میل کنید ، یا آن را با قهوه مخلوط کنید.

ریشه کاسنی نیروگاه مواد مغذی است

برای تهیه این ، ریشه کاسنی را خرد کرده ، تفت می دهند و سپس در قهوه دم می کنند. توصیه می شود به ازای هر یک فنجان آب ، حدود دو قاشق غذاخوری ریشه کاسنی آسیاب شده استفاده کنید.

یک ریشه خام کاسنی (۶۰ گرم) حاوی مواد مغذی زیر است

کالری: ۴۴ پروتئین: ۰٫۸ گرم کربوهیدرات: ۱۰٫۵ گرم چربی: ۰٫۱ گرم فیبر: ۰٫۹ گرم منگنز: ۷٪ RD ویتامین B6: 7٪ RD پتاسیم: ۵٪ RDIV ویتامین C: 5٪ RDIP فسفر: ۴٪ RDIF فولات: ۳٪ از RDI

قهوه کاسنی چه خواصی دارد؟

۱٫ ممکن است به سلامت دستگاه گوارش کمک کند

این منبع خوبی از فیبر است و به همین دلیل است که می تواند به سلامت دستگاه گوارش شما کمک کند. اعتقاد بر این است که به دلیل وجود فیبر اینولین ، یک پری بیوتیک که باعث رشد باکتری های مفید در روده می شود ، به بهبود میکروبیوم روده کمک می کند. علاوه بر این ، کاسنی می تواند به بهبود عملکرد روده و کاهش یبوست کمک کند.

قهوه کاسنی۲٫ ممکن است به کاهش قند خون کمک کند

بار دیگر گفته می شود که اینولین موجود در کاسنی سطح قند خون را در انسان و حیوان بهبود می بخشد. یک مطالعه اخیر موش های صحرایی دیابتی را با اینولین کاسنی به مدت هشت هفته تحت درمان قرار داد و مشخص شد که این دارو با بهبود نحوه متابولیسم کربوهیدرات ها به کنترل قند خون کمک می کند. در مطالعه دیگری ، مکمل ۱۰ گرم اینولین در روز بهبود سطح قند خون ناشتا را تقریباً ۸٫۵ درصد در میان ۴۹ زن مبتلا به دیابت نشان داد.

۳٫ ممکن است به کاهش التهاب کمک کند

اکثر ما می دانیم که التهاب مزمن علت بیماری هایی مانند بیماری قلبی ، دیابت و حتی سرطان است. برخی مطالعات نشان داده اند که ریشه کاسنی دارای خواص ضد التهابی است. اما بیشتر مطالعات امروزه به جای انسان روی حیوانات انجام شده است.

اگرچه کاسنی چندین فایده برای سلامتی دارد ، اما برای همه مفید نیست. به احتمال زیاد باعث ایجاد واکنش در افراد خاصی می شود و می تواند باعث تورم ، درد و احساس سوزن سوزن شدن در دهان شود. اگر بعد از مصرف قهوه کاسنی علائم منفی را مشاهده کردید ، فوراً آن را قطع کنید. همچنین ، این یک ممنوعیت کامل برای زنان باردار است ، زیرا اعتقاد بر این است که باعث سقط جنین و خونریزی قاعدگی می شود.

امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا