پزشکی

فواید شروع روز با پیاده روی چیست؟

فواید شروع روز با پیاده روی چیست؟

امیدواریم از خواندن این مطلب، ((فواید شروع روز با پیاده روی چیست؟)) لذت ببرید و برایتان مفید باشد،از همراهی شماسپاسگذاریم.

صبح که از خواب بیدار می شوید ، ممکن است ,ورزش در اولویت اول شما نباشد. اما شروع روز خود را با پیاده روی – چه در اطراف محله یا بخشی از رفت و آمد شما برای کار یا مدرسه باشد – می تواند چندین مزیت سلامتی برای بدن شما به همراه داشته باشد.در اینجا ۱۰ دلیل وجود دارد که چرا ممکن است بخواهید روز خود را با چند قدم  و پیاده روی شروع کنید.

فواید پیاده روی چیست:

۱- انرژی خود را تقویت کنید.

شروع روز با پیاده روی ممکن است انرژی بیشتری در طول روز به شما بدهد. اگر در فضای باز پیاده روی کنید امکان این انرژی و حال خوب بیشتر میشود.

مطالعات نشان می دهد بزرگسالانی که ۲۰ دقیقه در خارج از منزل پیاده روی می کنند ، نشاط و انرژی بیشتری نسبت به کسانی که ۲۰ دقیقه در خانه راه می روند ، تجربه می کنند.

یک مطالعه کوچک نشان داد که ۱۰ دقیقه پیاده روی برای ۱۸ زن که احساس کمبود خواب می کنند انرژی بیشتری نسبت به نوشیدن یک فنجان قهوه به آنها میدهد.دفعه بعدی که به تقویت انرژی صبحگاهی نیاز دارید یا وقتی بیدار می شوید احساس خستگی می کنید ، ممکن است بخواهید یک پیاده روی را امتحان کنید.

فواید شروع روز با پیاده روی چیست؟
فواید شروع روز با پیاده روی چیست؟

۲- با پیاده روی روحیه خود را بهبود ببخشید.

پیاده روی ممکن است کمک کند:

عزت نفس را بهبود ببخشید
تقویت روحیه
کاهش استرس
کاهش اضطراب
خستگی را کاهش می دهد
علائم افسردگی را کاهش دهید یا خطر ابتلا به افسردگی را کاهش دهید

برای بهترین نتیجه ، حداقل ۵ روز در هفته ۲۰ تا ۳۰ دقیقه پیاده روی را امتحان کنید.

ادامه فواید پیاده روی چیست؟

۳- فعالیت بدنی خود را برای روز کامل کنید.

یک مزیت پیاده روی در صبح این است که فعالیت بدنی خود را برای روز کامل خواهید کرد – قبل از اینکه خانواده ، کار یا مدرسه تعهدات دیگری وقت شما را بگیرد.دستورالعمل های فعالیت بدنی برای آمریکایی ها توصیه می کند که بزرگسالان سالم باید حداقل ۱۵۰ تا ۳۰۰ دقیقه ورزش با شدت متوسط ​​در هفته انجام دهند.سعی کنید ۵ روز در هفته پیاده روی را برای رسیدن به این شرایط طی کنید.

۴- پیاده روی ممکن است به شما در کاهش وزن کمک کند.

 پیاده روی صبحگاهی ممکن است به شما در رسیدن به اهداف کاهش وزن کمک کند. ۳۰ دقیقه پیاده روی با سرعت متوسط ​​می تواند تا ۱۵۰ کالری بسوزاند. همراه با یک رژیم غذایی سالم و تمرینات قدرتی ، ممکن است کاهش وزن پیدا کنید.

۵- پیشگیری یا مدیریت شرایط بهداشتی.

پیاده روی می تواند مزایای بی شماری برای سلامتی شما داشته باشد ، از جمله تقویت ایمنی بدن ، همچنین جلوگیری و کمک به شما در مدیریت بیماری های مختلف.

منابع معتبر نشان می دهد که ۳۰ دقیقه پیاده روی در روز می تواند ۱۹ درصد خطر بیماری قلبی را کاهش دهد. اگر مبتلا به دیابت هستید ، پیاده روی نیز می تواند به کاهش سطح قند خون کمک کند.حتی می تواند به افزایش طول عمر شما کمک کند و خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی و برخی سرطان ها را کاهش دهد.

۶- با پیاده روی عضلات را تقویت کنید.

پیاده روی ممکن است به تقویت عضلات پاها کمک کند. برای رسیدن به بهترین نتیجه ، با سرعت متوسط ​​تا سریع راه بروید. سعی کنید روال خود را تغییر دهید و از پله ها بالا بروید ، از تپه ها بالا و پایین بروید یا با شیب روی تردمیل قدم بزنید.چندین بار در هفته تمرینات تقویت کننده پا را برای افزایش حجم عضلات اضافه کنید.

فواید شروع روز با پیاده روی چیست؟
فواید شروع روز با پیاده روی چیست؟

۷- وضوح ذهنی را بهبود ببخشید.

پیاده روی صبحگاهی می تواند به بهبود وضوح ذهنی و توانایی تمرکز در طول روز کمک کند. یک مطالعه اخیر نشان داده است که در میان افراد مسن ، کسانی که روزهای خود را با پیاده روی صبحگاهی شروع می کنند ، عملکرد شناختی خود را بهبود می بخشند ، در مقایسه با افرادی که بی تحرک هستند.

پیاده روی همچنین ممکن است به شما کمک کند تا خلاقانه تر فکر کنید. تحقیقات نشان می دهد که پیاده روی جریان ایده های آزاد را باز می کند ، که ممکن است به شما کمک کند مشکلات را بهتر از زمانی که نشسته یا بی تحرک هستید حل کنید. این امر به ویژه در مواردی که در فضای باز قدم می زنید ، بیشتر به چشم می خورد.

ادامه فواید پیاده روی چیست؟

۸- با پیاده روی شب ها بهتر بخوابید.

پیاده روی ممکن است به شما کمک کند شب ها بهتر بخوابید. یک مطالعه کوچک در سال ۲۰۱۷ ، افراد مسن ۵۵ تا ۶۵ سال را مشاهده کرد که شبها مشکل خوابیدن دارند یا با بی خوابی خفیف زندگی می کنند.

کسانی که صبح و عصر ورزش می کردند کیفیت خواب بهتری را در شب تجربه می کردند. تحقیقات بیشتری برای تعیین اینکه چرا ورزش صبح ممکن است برای خواب بهتر از ورزش شب باشد ، لازم است.

 پیاده روی را بخشی از برنامه روزمره خود قرار دهید.

شب قبل لباس خود را برای پیاده روی خود تعیین کنید. جوراب ها و کفش های ورزشی خود را کنار در بگذارید تا مجبور نباشید صبح به دنبال آنها بگردید.
سعی کنید هشدار خود را ۳۰ دقیقه زودتر تنظیم کنید تا صبح حداقل ۲۰ دقیقه پیاده روی داشته باشید. به دنبال یک مسیر طبیعت در این نزدیکی بروید یا فقط در محله قدم بزنید.
صبح یک دوست یا همکار برای پیاده روی پیدا کنید. گفتگو و همکاری با یکدیگر می تواند به شما در حفظ انگیزه کمک کند.
اگر صبح وقت زیادی ندارید ، پیاده روی را جز رفت و آمد خود قرار دهید. اگر نمی توانید تا محل کار خود را پیاده طی کنید ، یک یا دو ایستگاه زودتر پیاده شوید تا قدم بزنید. یا اینکه دورتر از دفتر خود پارک کنید تا بتوانید از ماشین خود دور شوید.

 باید قبل یا بعد از صبحانه پیاده روی کنید؟

اگر صبح ها قدم می زنید ، ممکن است تعجب کنید که پیاده روی قبل یا بعد از صبحانه مهم است یا اگر اهداف کاهش وزن داشته باشید به شما کمک می کند. تحقیقات در مورد اینکه آیا صرف صبحانه متابولیسم شما را افزایش می دهد یا به شما کمک می کند تا سریعتر وزن کم کنید ، متفاوت است.

برخی تحقیقات نشان می دهد که ورزش در حالت ناشتا (قبل از صبحانه) به بدن شما کمک می کند تا چربی بیشتری بسوزاند. اما مطالعات بیشتری لازم است.

در این بین ، به بدن شما بستگی دارد. اگر قبل از غذا خوردن احساس خوبی دارید که پیاده روی می کنید ، یا اگر غذا نمی خورید معده شما بهتر می شود ، اشکالی ندارد. یا ممکن است دریابید که قبل از رفتن به بیرون از پیاده روی ، احساس خوردن یک میان وعده کوچک مانند موز یا اسموتی میوه ای احساس بهتری دارید.در هر صورت ، بعد از ورزش ، مطمئن شوید که یک صبحانه سالم می خورید و مقدار زیادی آب می نوشید.

شروع روز خود را با یک پیاده روی کوتاه می تواند مزایای سلامتی زیادی داشته باشد. ممکن است در طول روز احساس انرژی بیشتری داشته باشید ،وضوح ذهنی شما بهتر شده و شب ها بهتر می خوابید. قبل و بعد از پیاده روی حتماً حرکات کششی داشته باشید و مقدار زیادی آب بنوشید تا هیدراته بماند.

فواید پیاده روی با پای برهنه چیست؟

پابرهنه راه رفتن ممکن است کاری باشد که فقط در خانه انجام می دهید. اما برای بسیاری ، راه رفتن و ورزش پابرهنه عملی است که روزانه انجام می دهند.

هنگامی که یک کودک نوپا در حال یادگیری راه رفتن است ، به والدین گفته می شود که بگذارند این روند به طور طبیعی و بدون کفش اتفاق بیفتد. به این دلیل که کفش می تواند بر نحوه استفاده کودک از عضلات و استخوان های پای خود تأثیر بگذارد.

بچه ها همچنین وقتی پا برهنه راه می روند از زمین بازخورد می گیرند و این باعث می شود قدرت تصور آنها (آگاهی از بدن در فضا) بهبود یابد.هرچه کودک بزرگتر می شود ، پاهای او را به کفش فرو می کنیم و مزایای ناشی از راه رفتن با پای برهنه را از دست می دهیم.

پیاده روی با پای برهنه
پیاده روی با پای برهنه

 راه رفتن با پای برهنه

دکتر جاناتان کاپلان ، متخصص پا و مچ پا و جراح ارتوپدی با موسسه ارتوپدی Hoag توضیح می دهد: “ساده ترین فایده برای راه رفتن با پای برهنه این است که در تئوری ، راه رفتن با پا ، الگوی طبیعی ما را بازیابی می کند.

از دیگر مزایای راه رفتن با پای برهنه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

کنترل بهتر وضعیت پا در هنگام برخورد به زمین
بهبود تعادل ، تصورات عمومی و آگاهی از بدن ، که می تواند به تسکین درد کمک کند
حفظ دامنه حرکتی مناسب در مفاصل پا و مچ پا و همچنین قدرت و ثبات کافی در عضلات و رباط ها
تسکین کفشهای ناسازگار ، که ممکن است باعث ایجاد بانیون ، چکش یا سایر تغییر شکلهای پا شود
عضلات قوی تر پا ، که از ناحیه کمر پشتیبانی می کنند

خطرات احتمالی پیاده روی و ورزش با پابرهنه چیست؟

راه رفتن با پای برهنه در خانه نسبتاً ایمن است. اما وقتی به بیرون می روید ، خود را در معرض خطرات بالقوه ای قرار می دهید که می توانند خطرناک باشند.

کاپلان توضیح می دهد: “بدون داشتن قدرت مناسب در پا ، شما در معرض مکانیک ضعیف راه رفتن هستید و در نتیجه خطر آسیب دیدگی را افزایش می دهید.”این نکته به ویژه هنگامی که پس از گذراندن بیشتر عمر خود در کفش شروع به پیاده روی پابرهنه می کنید ، بسیار مهم است.

او همچنین می گوید شما باید سطح در حال راه رفتن را در نظر بگیرید. اگرچه راه رفتن یا ورزش با پای برهنه ، طبیعی تر و طبیعی است ، شما در معرض آسیب دیدگی زمین هستید مانند زمانی که روی سطوح خشن یا مرطوب یا داغ و بسیار سرد ، یا جایی که شیشه یا سایر اشیا objects تیز روی زمین است.

همچنین هنگام پا برهنه راه رفتن ، به ویژه در بیرون ، این فرصت را دارید که پای خود را در معرض باکتری های مضر یا عفونت قرار دهید.

کریستوفر دیتز ، DO ، MedExpress ، می گوید افراد مبتلا به دیابت همیشه باید قبل از پابرهنه پیاده روی کردن با پزشک مراقبت های اولیه خود مشورت کنند. وی توضیح می دهد: “اگر آنها به نوروپاتی محیطی مبتلا باشند ، می تواند زخم های پایین پاهای آنها بدتر شود.”

چگونه پابرهنه به درستی راه روید و ورزش کنید؟

دانستن نحوه راه رفتن و ورزش پابرهنه به زمان ، صبر و اطلاعات مناسب نیاز دارد. بنابراین ، قبل از اینکه کفش خود را به نفع رویکرد طبیعی تر در راه رفتن و ورزش کنار بگذارید ، باید چند نکته را در نظر بگیرید.

۱-آهسته شروع کنید شما باید صبور باشید و با جلسات کوتاه ۱۵ تا ۲۰ دقیقه ای راه رفتن با پای برهنه شروع کنید. کاپلان می گوید بسیار مهم است که به شما اجازه می دهد پاها و مچ پا خود را با محیط جدید سازگار کنند. همانطور که پاهای شما به راه رفتن بدون کفش عادت می کنند ، می توانید فاصله و زمان را افزایش دهید.

۲-در صورت احساس درد و ناراحتی جدید ، آرام باشید. کاپلان توضیح می دهد: “در حالی که پای برهنه راه رفتن به نظر می رسد گزینه مناسبی است ، اما خطراتی وجود دارد که باید مورد توجه قرار گیرد.” “بدون قدرت مناسب در پا ، شما در معرض مکانیک ضعیف راه رفتن هستید ، در نتیجه خطر آسیب دیدگی شما افزایش می یابد. این نکته به ویژه مهم است که اگر بعد از گذراندن بیشتر عمر خود در کفش شروع به پیاده روی با پای برهنه می کنید ، مهم است. “

۳-داخل خانه امتحان کنید. قبل از این که سطح های بیرون از خانه را بخواهید با پای برهنه پیاده روی کنید ، فکر خوبی است که بگذارید پاهای برهنه شما به سطوح ایمن خانه عادت کنند. میسیورا می گوید بهترین کار استفاده از یک فضای داخلی است که می دانید عاری از چیزی است که می توانید به طور تصادفی روی آن قدم بگذارید.روی سطوح ایمن تمرین کنید. پس از تسلط بر داخل ، سعی کنید روی سطوح بیرونی که خطر کمتری دارند مانند زمین چمن ، رد لاستیک ، سواحل شنی و چمن ها قدم بزنید.

۵-تمرینات تعادلی را تجربه کنید. میسیورا به شما توصیه می کند که با تمرینات ساده تعادلی مانند ایستادن روی یک پا یا فشار دادن روی انگشتان پا و پایین آمدن آرام پایین شروع کنید.

۶-فعالیتی را امتحان کنید که نیاز به پابرهنه بودن دارید. از فعالیتهایی که قبلاً با پای برهنه انجام شده اند مانند یوگا ، پیلاتس یا ورزشهای رزمی استفاده کنید.
پاهای خود را از نظر آسیب بررسی کنید. هر روز کف پای خود را از نظر آسیب بررسی کنید ، زیرا بسیاری از آنها احساس پاهای خود را کاهش می دهند.

فعالیت های سنگین تری مانند دویدن با پای برهنه یا پیاده روی نباید انجام شود تا زمانی که زمان کافی را برای آماده سازی پاهای خود برای این نوع فعالیت صرف کنید.

خط آخر درباره پیاده روی:

اگر بعد از استراحت در پاشنه خود درد دارید یا هنگام راه رفتن درد دارید ، ممکن است لازم باشد دوباره به سراغ کفش های حمایتی بروید و با بهبودی پاها دوباره به آرامی شروع کنید.

در هنگام راه رفتن و ورزش ، پا برهنه رفتن فوایدی دارد ، به شرطی که نکات ایمنی را رعایت کرده و در حد اعتدال مشارکت داشته باشید.

اگر در مورد ایمنی و سلامت پا خود نگرانی دارید ، بهتر است قبل از قرار دادن طولانی مدت پای برهنه خود در معرض طبیعت ، با پزشک خود صحبت کنید.

منبع:healthline

 

 

[تعداد: 0   میانگین: 0/5]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا