مد و زیبایی

فواید روغن کتان برای مو

بذر کتان دانه گیاه کتان است – یک گیاه گلدار که منشا آن مصر است . دانه‌های قهوه‌ای طلایی این گیاه که در سرتاسر جهان کشت می‌شوند، مدت‌هاست هم برای مصارف آشپزی و هم برای اهداف دارویی استفاده می‌شوند. به گزارش Everyday Health، گیاه کتان زمانی که برای اولین بار در آمریکای شمالی کشت شد برای تولید لباس استفاده می شد، اما اکنون از دانه های آن برای افزودن مواد مغذی به انواع غذاها استفاده می شود. در حالی که بذر کتان بیشتر در نان و غلات یافت می‌شود، اما می‌توان آن را در بسیاری از غذاها و محصولات پخته‌شده از جمله اسکون، بلغور جو دوسر، کیک باندت، سس سالاد و حتی اسموتی‌ها گنجاند.

روغن کتان همچنین با تعدادی از فواید مهم سلامتی مرتبط است. به این دلیل که بذر کتان سرشار از فیبر، پروتئین، آنتی اکسیدان ها و اسیدهای چرب امگا ۳ است.دانه کتان می تواند به هضم غذا کمک کند، سطح کلسترول LDL را کاهش دهد، حساسیت به انسولین را بهبود بخشد، و شما را برای مدت طولانی تری احساس سیری کند . بعلاوه، بذر کتان به دلیل ترکیبات پلی فنول موجود در دانه، ممکن است به مدیریت سرطان سینه نیز کمک کند.

فواید روغن کتان برای مو

فواید روغن کتان برای مو

اما همانطور که دانه کتان با بسیاری از فواید تغذیه ای مهم مرتبط است، ممکن است به بهبود بافت و کیفیت موهای شما نیز کمک کند. در حالی که تحقیقات بیشتری هنوز مورد نیاز است، کارشناسان Healthline موافقند که روغن بذر کتان وقتی به صورت موضعی استفاده می‌شود یا زمانی که به طور منظم دانه کتان آسیاب شده مصرف می‌کنید، ممکن است برای موهای شما مفید باشد. برای استفاده موضعی، مقدار کمی را روی پوست سر خود ماساژ دهید. برای استفاده بهتر، بگذارید ۱۵ دقیقه بماند و سپس آبکشی کنید و شامپو بزنید.

انجام این کار به طور منظم می تواند به فواید بسیار مهمی برای موهای شما منجر شود. روغن بذر کتان می‌تواند به تسکین سوزش پوست سر و حتی ارتقای سلامت فولیکول‌های مو کمک کند. به این دلیل است که بذر کتان منبع عالی اسیدهای چرب امگا ۳ است که حاوی خواص ضد التهابی است.

از آنجایی که بذر کتان سرشار از لیگنان ها – نوعی آنتی اکسیدان گیاهی – است، می تواند به بهبود ظاهر و احساس موهای شما کمک کند. کریگ زیرینگ، متخصص پوست در کالیفرنیا، به Byrdie گفت: “لیگنان ها دارای کیفیت آنتی اکسیدانی بسیار بالایی هستند و موها را متراکم، براق نگه می دارند و می توانند حجم و کشش را به حداکثر برسانند.” سایر آنتی اکسیدان های موجود در روغن بذر کتان، مانند ویتامین E، می توانند رادیکال های آزاد را دفع کنند و به محافظت از پوست سر و سلول های مو در برابر آسیب کمک کنند. به عنوان یک روغن، دانه کتان می تواند به مرطوب کردن و آبرسانی موهای شما نیز کمک کند.

[تعداد: 0   میانگین: 0/5]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا