آشپزی

طرز تهیه یک غذای ساده و خوشمزه،پای سیب زمینی با قارچ

طرز تهیه یک غذای ساده و خوشمزه،پای سیب زمینی با قارچ

امیدواریم از خواندن این مطلب، ((طرز تهیه یک غذای ساده و خوشمزه،پای سیب زمینی با قارچ)) لذت ببرید و برایتان مفید باشد،از همراهی شماسپاسگذاریم.

امروز دستور تهیه یک غذای خوشمزه و راحت یعنی پای سیب زمینی و قارچ را برایتان میگذارم.این غذای آسان در ۴۵ دقیقه حاضر میشود .با ما همراه باشید با آموزش غذای خوشمزه .

غذای خوشمزه
غذای خوشمزه

مواد اولیه پای سیب زمینی و قارچ برای ۶ نفر:

سیب زمینی ۳۰۰ گرم
قارچ  ۲۵۰ گرم
سوسیس یا گوشت نازک گوساله ۵۰ گرم (به صورت نواری خرد شود)
پنیر پارمزان ۸۰ گرم ، رنده شده
پیاز قرمز ۱ عدد
تخم مرغ ۴ عدد
۱ رول خمیر نازک(خمیر پای ،البته میتوانید از خمیر جادویی یا خمیر پیراشکی استفاده کنید ولی باید بسیار نازک پهن شود)
شیر ۱۰۰ میلی لیتر
نمک به میزان لازم
فلفل به اندازه لازم
روغن زیتون به همان میزان که لازم است

پای خوش طعم با قارچ ، سیب زمینی یک غذای خوشمزه و بسیار سیرکننده است و کاملاً با فصل پاییز هماهنگی دارد. پوسته ای از خمیر پفکی معطر از یک غذای غنی ، خوشمزه با قوام نرم و مطبوع خوشایند از شما استقبال می کند.

این یک دستور العمل بسیار سریع برای تهیه و عالی برای شام در مدت زمان کوتاه،حتی هنگامی که مهمانان غیر منتظره برایتان می آید.

می توانید از آن گرم یا سرد به عنوان پیش غذا یا به عنوان یک غذای اصلی خوشمزه لذت ببرید. اما موارد بیشتری نیز وجود دارد؛ قطعه قطعه شده و در سبد پیک نیک قرار داده می شود ، همچنین می توانید هنگام سفر یا پیاده روی در کوهستان آن را بخورید. بنابراین بیایید با تهیه گام به گام همه نکات نحوه تهیه آن را بیاموزیم.

طرز تهیه پای خوشمزه با قارچ

۱-سیب زمینی ها را پوست بگیرید ، آنها را زیر آب بشویید و به صورت مکعب های معمولی برش دهید. آنها را در آب نمک کم حدود ۱۵ دقیقه بجوشانید ، سپس آنها را آبکش کرده و کنار بگذارید.

۲-قارچ ها را تمیز کنید ، سطح و پایه ساقه را به آرامی مسواک بزنید تا خاک آن خارج شود و سپس آنها را به صورت ورقه ای برش دهید.

۳-پیاز را پوست بگیرید و آن را ریز خرد کنید ، سپس آن را در قابلمه ای نچسب و با چند قطره روغن تفت دهید ، سوسیس را به صورت نوارهایی اضافه کنید و بگذارید چند دقیقه قهوه ای شود. قارچ ها را اضافه کنید و چند دقیقه دیگر روی حرارت زیاد بپزید ، سپس حرارت را کم کنید ، روی آن را بپوشانید و ۱۰ دقیقه دیگر پخت را ادامه دهید. سیب زمینی ، نمک ، فلفل را اضافه کنید ، چند دقیقه هم بزنید و سپس شعله را خاموش کنید.

طرز تهیه یک غذای ساده و خوشمزه،پای سیب زمینی با قارچ
طرز تهیه یک غذای ساده و خوشمزه،پای سیب زمینی با قارچ
۴-تخم مرغ ها را در یک کاسه بشکنید ، پنیر پارمزان رنده شده ، شیر و کمی نمک و فلفل را اضافه کنید و همه چیز را خوب هم بزنید.

۵- در یک ظرف ، که با یک ورق کاغذ روغنی پوشیده شده ،خمیر را نازک پهن کنید.روی خمیر را با یک چنگال سوراخ کنید و مواد تفت داده شده را روی آن پخش کنید و به طور یکنواخت قرار دهید. مخلوط تخم مرغ و شیر را روی آن بریزید. آن را در دمای ۲۰۰ درجه سانتیگراد بپزید و حدود ۳۰ دقیقه بپزید.

پای سیب زمینی
پای سیب زمینی

۶-وقتی سطح آن قهوه ای طلایی شد ، پای را از فر خارج کرده و بگذارید خنک شود ، سپس آن را از قالب خارج کرده و به صورت ورقه ای این غذای خوشمزه را سرو کنید.

نحوه نگهداری پای سیب زمینی با قارچ

برای لذت بردن از طعم خوشمزه آن، توصیه می شود به محض تهیه ، پای قارچ و سیب زمینی را مصرف کنید. در صورت باقی مانده چیزی ، می توانید آن را به مدت ۱-۲ روز در یخچال ، در ظرف مخصوص و ضد هوا نگه دارید. همچنین می توانید آن را فریز کنید.

این غذای خوشمزه نوش جانتان

 

[تعداد: 0   میانگین: 0/5]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا