پزشکی

فاصله گذاری اجتماعی یعنی چی؟

فاصله گذاری اجتماعی یعنی چی؟

امیدواریم از خواندن این مطلب، ((فاصله گذاری اجتماعی یعنی چی؟)) لذت ببرید و برایتان مفید باشد،از همراهی شماسپاسگذاریم.

دنیا نگران ویروس کرونا است که هنوز درمانی ندارد و ترس زیادی را  ایجاد کرده است.فاصله گذاری اجتماعی تلاشی است که شهروندان در سراسر جهان برای کاهش سرعت انتشار ویروس ها و در حال حاضر برای ویروس کرونا انجام می دهند. هر بار که افراد از نظر فیزیکی و جسمی بهم نزدیک میشوند ، میکروب ها را رد و بدل می کنند ، سپس به افراد دیگری که در طول مسیر با آنها ملاقات می کنند گسترش می یابد ، به این ترتیب عفونت های ویروسی گسترش می یابد.حالا ببینیم این فاصله اجتماعی چیست؟

فاصله اجتماعی به این معنی است که فقط در صورت لزوم ، از جمله برای کار ، درمان یا موارد دیگر ، از خانه خارج شوید. وقتی افراد در خانه بمانند ، از ابتلا به آن ویروس ها در امان می مانند. فردی که فاصله اجتماعی را تمرین می کند می تواند خود را نجات دهد ، اما وقتی کل جامعه  فاصله اجتماعی را رعایت کنند می تواند ویروس را به طور کلی متوقف کند.

چرا فاصله گذاری اجتماعی انقدر مهم است؟

فاصله اجتماعی نه تنها به نفع خود شخص بلکه به نفع جامعه است.دلایلی وجود دارد که رعایت فاصله گذاری اجتماعی در طی همه گیری بسیار ضروری است.

۱-فاصله گذاری اجتماعی مردم را ایمن نگه می دارد.

اولین و بارزترین فایده فاصله اجتماعی این است که ایمن می مانید و به نوبه خود از افراد اطراف خود محافظت می کنید. برخی از افراد بیشتر به ویروس های خاص حساس هستند. در مورد COVID-19 ، افراد مسن و بیمار نیاز به فاصله گذاری بیشتری از دیگران دارند. از این رو ، اگر خودتان هم بیمار نشوید با حضور در مناطق پر جمعیت و پر خطر ناقل ویروس کرونا به دیگران خواهید شد. با تمرین فاصله ی اجتماعی ،مسئولیت خود را در قبال دیگران به بهترین شکل انجام میدهید.

۲-فاصله گذاری اجتماعی گسترش ویروس ها را کند و متوقف می کند.

البته عوامل زیادی وجود دارند که باعث جلوگیری از گسترش ویروس ها می شوند ، اما کلید اصلی برای جلوگیری از ویروس ها در مرحله اول کاهش سرعت آن است. وقتی افراد با یکدیگر ارتباط برقرار نکنند ، گسترش ویروس را قطع می کند. هنگامی که همه افراد آلوده قرنطینه شوند ، انتشار ویروس رسماً متوقف می شود ، که اساساً بهترین راه برای پایان دادن به یک بیماری همه گیر از این نوع است.

۳-فاصله گذاری اجتماعی کمک به کادر درمانی است.

سیستم مراقبت های بهداشتی هر کشور محدودیت های خود را دارد. فراموش نکنیم که پزشکان ، پرستاران و کارکنان برای درمان بیماران هر روز جان خود را به خطر می اندازند. با ایمن نگه داشتن خود و اطرافیان خود ، می توانید از بار سنگینی که کادر درمان متحمل شده اند بکاهید. به این ترتیب افراد مبتلا می توانند بهبود یافته و ویروس سریعتر متوقف شود.

فاصله گذاری اجتماعی یعنی چی؟
فاصله گذاری اجتماعی یعنی چی؟

مزایای قبلی اهداف اساسی فاصله اجتماعی است ، اما در اینجا برخی از مزایای فاصله گذاری اجتماعی در بعد فردی آورده شده است:

۱- با رعایت فاصله اجتماعی زمان بیشتری در اختیار دارید.

وقتی در خانه بمانید به جسم و روحتان استراحت میدهید ،از زمان بیشتری برای رسیدن به کارهای عقب افتاده تان برخوردارید مثلا از خواندن یک کتاب خوب ،تماشای یک فیلم و … لذت ببرید.

۲- فاصله گذاری اجتماعی به پس انداز بیشتر کمک میکند.

بدون هزینه حمل و نقل روزانه ، بدون غذا خوردن در بیرون ، و کارهای دیگری که هر روز باید برای انجام آن پول پرداخت میکردید حالا که در خانه مانده اید میتوانید فکر پس انداز کردن باشید. البته این به سبک زندگی شما نیز بستگی دارد ، حالا که در خانه هستید به جای سفارش آنلاین همه چیز ،پولتان را پس انداز کنید.

۳-وقت بیشتری دارید تا با خانواده خود باشید.

فاصله اجتماعی به شما فرصت بیشتری می دهد تا با خانواده در خانه سپری کنید. بنابراین می توانید  وقت بیشتری برای همسرتان ، بچه ها بگذارید درباره مسائل مهم باهم گفتگو کنید و از این کنار هم بودن لذت ببرید. فراموش نکنید که برخی از فعالیت های سرگرم کننده را که باید با خانواده انجام دهید کمک زیادی به بهتر سپری کردن این روزها به شما میکند.

۴- کارهای عقب افتاده را انجام دهید.

همه ما لیست طولانی از کارهایی را که از ماه ها قبل می خواستیم انجام دهیم داریم، خواه کارهای مربوط به نظم دادن در خانه باشد ، یا کتاب خوب برای خواندن یا سرگرمی جدید برای یادگیری. خوب ، این فرصت شماست که برخی از کارهای عقب افتاده را انتخاب کنید.

قوانین فاصله گذاری اجتماعی برای انجام دادن:

البته ، برخی اقدامات احتیاطی باید انجام دهید ، اما فاصله اجتماعی به این معنی نیست که باید خود را از دنیا جدا کنید. در اینجا چند قانون فاصله اجتماعی برای  شما آورده شده است.

۱- تا جایی که ممکن است از حضور در مهمانی خودداری کنید.

مهمانی های چند ساعته و حضور در جمه امکان ابتلای شما به کرونا ویروس را بالا میبرد.اگر خیلی دلتنگ دوستان و آشنایان شده اید یا تماس تلفنی بگیرید یا یک بازدید چند دقیقه ای با رعایت نکات بهداشتی (عدم روبوسی و عدم دست دادن و ماسک زدن) داشته باشید.انتخاب محتاطانه بای دیگران باعث می شود تا در این مدت امنیت شما و خانواده تان حفظ شود.

۲- به پیاده روی بروید ، اما از مناطق شلوغ خودداری کنید.

اگر احساس نیاز کردید می توانید پیاده روی کنید یا در فضای باز بدوید ، اما از رفتن به یک منطقه شلوغ خودداری کنید. اطمینان حاصل کنید که حداقل ۶ متر از دیگران فاصله داشته باشید و در ساعتی به بیرون بروید که شلوغ نباشد.

 

فاصله گذاری اجتماعی یعنی چی؟
فاصله گذاری اجتماعی یعنی چی؟

 

۴- مواد غذایی انبار کنید.

البته ، این به معنای ذخیره غذا برای زمان جنگ نیست ، اما تعداد قابل توجهی مواد غذایی را همزمان خریداری کنید ، بنابراین تعداد دفعات خرید شما کاهش می یابد. برخی از میان وعده ها یا غذاهای از پیش بسته بندی شده مانند چیپس ، پاپ کورن ، غذای کودک ، غلات و غیره را نگه دارید تا در صورت لزوم ، آنها را نیز استفاده کنید.

۵-هنگام فاصله گذاری اجتماعی از اینترنت به طور کامل استفاده کنید.

چه استفاده از اینترنت برای کار باشد چه برقراری تماس تصویری ، اینترنت به شما امکان می دهد همه کارها را در آسایش خانه انجام دهید. حتی می توانید به صورت آنلاین به یک سرگرمی بپردازید ، با دوستان خود صحبت کنید یا در یک تماس ویدیویی با آنها شام بخورید یا یک باشگاه کتاب را به صورت آنلاین ادامه دهید. کارهای زیادی وجود دارد که می توانید انجام دهید ، بنابراین کارهایتان را بررسی کنید.

هنگامی که هنوز می توان همه گیری را کنترل کرد ، فاصله اجتماعی مهمترین مسئله است. بنابراین ، تعاملات بیرونی خود را محدود کنید و مدتی را در خانه با خانواده خود در استراحت بگذرانید ، تا اینکه سرانجام بیرون رفتن از خانه برای همه ما امن باشد!

منبع:parenting.firstcry

[تعداد: 0   میانگین: 0/5]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا