پزشکی

غذاهای مفید برای مغز: ۱۰ غذای سالم برای مغز کودکان

یک رژیم غذایی سالم و متعادل نه تنها برای بدن کودکان، بلکه برای مغز آنها نیز مفید است. غذاهای مناسب می توانند عملکرد مغز، حافظه و تمرکز را بهبود بخشند. مغز نیز مانند بدن، مواد مغذی را از غذاهایی که می خوریم جذب می کند، و این ۱۰ “ابر غذا” که در متن زیر می تواند به تقویت قدرت مغز کودکان کمک کند.

غذا های مفید برای مغز کودکان

۱٫ غذای مغز: ماهی قزل آلا

ماهی های چرب مانند سالمون منبع خوبی از اسیدهای چرب امگا ۳ هستند که برای رشد و عملکرد مغز مورد نیاز هستند. دریافت کافی از این اسیدهای چرب می تواند به بهبود مهارت های ذهنی کودکان کمک کند. ساندویچ ماهی قزل آلا (روی نان سبوس دار) به جای ماهی تن جایگزینی سالمی است.

۲٫ غذای مفید برای مغز مثل تخم مرغ

تخم مرغ منبع خوبی از پروتئین است و زرده آن دارای کولین است که یک ماده مغذی مهم برای رشد حافظه است.

برای صبحانه سریع و سالم قبل از مدرسه تخم مرغ را امتحان کنید.

غذای مفید برای مغز

۳٫ غذای مغز: کره بادام زمینی

بچه ها کره بادام زمینی را دوست دارند، و این چیز خوبی است زیرا این میان وعده سالم سرشار از ویتامین E است، آنتی اکسیدانی که از غشای عصبی محافظت می کند. همچنین دارای تیامین است که برای مغز مفید است و گلوکز که انرژی می دهد. کره بادام زمینی با میوه هایی مانند موز و برای سبزیجاتی مانند کرفس مفید است.

۴٫ غلات کامل

غلات کامل مانند نان و غلات، گلوکز، منبع انرژی مورد نیاز مغز را تامین می کنند. غلات کامل همچنین حاوی ویتامین B هستند که برای سیستم عصبی مفید است.

غلات کامل را با تغییر به نان های سبوس دار، بسته بندی ها و کراکرها به اکثر وعده های غذایی اضافه کنید.

۵٫ غذای مغز: جو دوسر/ بلغور جو دوسر

جو و بلغور جو دوسر منابع عالی انرژی و “سوخت” مغز هستند. جو دوسر سرشار از فیبر است که به بچه‌ها کمک می‌کند احساس سیری کنند تا از خوردن غذای ناسالم خودداری کنند. آنها همچنین منبع بسیار خوبی از ویتامین های E، B کمپلکس و روی هستند تا به مغز کودکان کمک کنند تا بهترین عملکرد خود را داشته باشد. بلغور جو دوسر می تواند پایه ای برای تقریباً هر رویه ای مانند سیب، موز، زغال اخته یا حتی بادام باشد.

۶٫غذای مفید برای مغز : توت ها

توت ها می توانند به بهبود حافظه کمک کنند و سرشار از ویتامین C و سایر آنتی اکسیدان ها هستند. دانه های توت ها همچنین حاوی چربی های امگا ۳ هستند که به عملکرد مغز کمک می کنند. به دنبال توت فرنگی، گیلاس، زغال اخته و شاه توت باشید – هر چه رنگ توت شدیدتر باشد، مواد مغذی بیشتری دارد.

توت ها را می توان در اسموتی ها یا درست به عنوان میان وعده ها یا دسرهای سالم استفاده کرد.

۷٫ لوبیا

لوبیا، برای قلب مفید است… به قول معروف. آنها همچنین برای مغز بچه ها مفید هستند زیرا انرژی از پروتئین، کربوهیدرات های پیچیده، فیبر و ویتامین ها و مواد معدنی دارند. آنها می توانند سطح انرژی را بالا نگه دارند. لوبیا چیتی و کلیوی انتخاب های خوبی هستند زیرا حاوی اسیدهای چرب امگا ۳ بیشتری نسبت به سایر انواع لوبیا هستند که برای رشد و عملکرد مغز مهم هستند.

لوبیاها را به عنوان رویه سالاد، به عنوان پرکننده برای بسته بندی کاهو، یا حتی برای یک وعده غذایی مغذی تر به اسپاگتی اضافه کنید.

۸٫ غذای مغز: سبزیجات رنگارنگ

سبزیجات با رنگ غنی و عمیق منبع عالی آنتی اکسیدان ها برای حفظ سلامت سلول های مغز هستند. برخی از سبزیجاتی که باید در رژیم غذایی کودک خود بگنجانید عبارتند از: گوجه فرنگی، سیب زمینی شیرین، کدو تنبل، هویج یا اسفناج. به راحتی می توان سبزیجات را در سس ها یا سوپ های اسپاگتی ریخت.

سیب زمینی یا چیپس ذرت را در ناهار فرزندتان با سیب زمینی شیرین پخته شده یا سبزیجاتی که به راحتی می توانید در میان وعده میل کنید مانند نخود فرنگی یا هویج جایگزین کنید.

۹٫شیر و ماست

ویتامین های B برای رشد بافت مغز، انتقال دهنده های عصبی و آنزیم ها ضروری هستند و محصولات لبنی منبع خوبی برای این مواد مغذی هستند. شیر یا ماست کم چرب منبع عالی پروتئین و کربوهیدرات برای مغز است. لبنیات همچنین منبع عالی ویتامین D است که کودکان و نوجوانان به مقدار بیشتری نسبت به بزرگسالان به آن نیاز دارند.تحقیقات اخیر نشان می دهد که کودکان و نوجوانان ۱۰ برابر بیشتر از دوز توصیه شده ویتامین D نیاز دارند.

غذای مفید برای مغز

۱۰٫ غذای مفید برای مغز مثل گوشت بدون چربی

گوشت، منابع عالی آهن هستند که به بچه‌ها کمک می‌کند انرژی و تمرکزشان را در مدرسه حفظ کنند. گوشت  قرمز همچنین منبع خوبی از روی است که به حافظه کمک می کند. بچه های گیاهخوار می توانند آهن خود را از لوبیا سیاه و برگر سویا تهیه کنند. لوبیا دارای آهن هم است که برای جذب به ویتامین C نیاز دارد، بنابراین از آنها بخواهید برگرهای گیاهی یا لوبیاهای خود را با منابع خوب ویتامین C مانند فلفل یا آب پرتقال بخورند.

کباب گوشت بدون چربی یا همبرگر لوبیا سیاه کبابی یک جایگزین خوشمزه و سالم برای همبرگر و هات داگ معمولی برای باربیکیوی بعدی شما است.

امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا