آشپزی

غذاهای خوشمزه ای که ارزش امتحان کردن را دارند

غذاهای خوشمزه ای که ارزش امتحان کردن را دارند

امیدواریم از خواندن این مطلب، ((غذاهای خوشمزه ای که ارزش امتحان کردن را دارند)) لذت ببرید و برایتان مفید باشد،از همراهی شماسپاسگذاریم.

در این مطلب شما را با ۱۴ غذایی که در جهان محبوب و خوشمزه است و ارزش امتحان کردن را دارد آشنا میکنیم:

۱-پاستل د چوکلو ، شیلی

نوعی پای شیلیایی ، پاستل د چوکلو ، به معنای واقعی کلمه پای ذرت ، یک غذای راحت و محبوب است که ترکیبی از فرهنگ مردم بومی و تسخیر کنندگان اسپانیایی در مخلوط ذرت و گوشت گوساله آمریکای جنوبی است. پایه گوشت گاو ، مرغ ، پیاز ، زیتون و تخم مرغ های آب پز شده که پس از اضافه کردن کشمش یک مزه شیرین بدست می آورد به روشی که نوع آن آشپزی آمریکای جنوبی است.

غذاهای خوشمزه ای که ارزش امتحان کردن را دارند
غذاهای خوشمزه ای که ارزش امتحان کردن را دارند

۲-پلوف ، ازبکستان

یک غذای برنجی گوشتی ، است بیش از ۶۰ نوع دارد و قلب غذاهای ازبکی را تشکیل می دهد. اصل آن برنج دانه بلند است که با زعفران بخار پز شده و در پایین آن لایه ای از تخم مرغ ، آرد ، کره و ماست قرار دارد. گوشت ، میوه های خشک ، گیاهان تازه ، ماهی ، سبزیجات و ادویه جات اغلب روی آن انباشته می شوند. اما ، در ساده ترین حالت ، برنج با پیاز و هویج با گوشتی مانند گوشت گوسفند یا گوشت بره است و می توان تاریخچه آن را بیش از هزار سال دانست.

پلوف
پلوف

۳-بانیتسا ، بلغارستان

این شیرینی صبحانه بلغاری را می توانید گرم و سرد سرو کنید و اغلب آن را با ماست ساده ، آیران (نوشیدنی ماست سنتی) یا بوزا (یک نوشیدنی تخمیر شده) می خورند ، به همان روشی که فرانسوی ها یک کروسانت می خورند. این از تخم مرغ و پنیر است که بین ورقه های شیرینی فیلو قرار می گیرد ، و سپس به صورت مارپیچ پیچیده می شود.

بانیتسا
بانیتسا

۴-ماهی و چیپس ، انگلستان

 این غذا دارای یک داستان اصلی مه آلود است ، ریشه های بالقوه قرن نوزدهم در لنکاوی و لندن وجود دارد – در واقع ، چیپس یک غذای اصلی ، ارزان و خوش طعم در شمال کشور بوده و ماهی سرخ شده در East End لندن رایج بود. واقعیت هر چه باشد ،این غذا بسیار خوشمزه است.حتما امتحان کنید.

ماهی و چیپس
ماهی و چیپس

۵-Bibimbap ، کره جنوبی

مملو از برنج سفید و گرم در قسمت پایین و ترتیب چربی گوشت گاو ، سبزیجات ریز و ترشی و همچنین انواع سس ها و یک نیمرو در بالای آن ، bibimbap یک نماد غذایی کره ای است. به طور سنتی ، این غذا در آستانه سال جدید قمری خورده می شد زمانی که خانواده مجبور شدند از شر همه مواد باقی مانده خلاص شوند. امروز یک غذای محبوب ناهار و شام است که در سراسر جهان خورده می شود.

غذای ملل
غذای ملل

۶-مرغ کیف ، روسیه

این سینه های مرغ شکسته از آرد سوخاری – با یک مرکز شکوفایی از زیبایی های پر زرق و برق – قلب ها و جوانه های چشایی را به خود جلب کرده و به یک غذای آماده محبوب انگلیس در دهه ۱۹۸۰ تبدیل شدند. اما مرغ کیف دارای میراث کاملاً درخشان تری است. نامگذاری شده به عنوان پایتخت اوکراین ، هنوز مشخص نیست که این اختراع در روسیه ، اوکراین یا فرانسه ، جایی که بسیاری از آشپزهای روسی در آن زمان آموزش می دادند ، و زمانی که غذاهای فرانسوی در میان بورژوازی در مسکو و سن پترزبورگ بسیار مد بود ،در کجا اختراع شده است.

مرغ کیف
مرغ کیف

۷-برنج جولوف ، آفریقای غربی

نیجریه ، غنا ، سنگال و چند کشور دیگر از آفریقای غربی که یک غذای آفریقای غربی است ، منشا اصلی آن مناقشه دارد. در نسخه نیجریه ای ، برنج به یک سس گوجه فرنگی تند اضافه می شود و تا آماده شدن می جوشد. غنی ها از برنج باسماتی به جای دانه بلند استفاده می کنند و مصرف آنها از برنج جولوف نیز تندتر است.

غذای آفریقایی
غذای آفریقایی

۸-Rarebit ، ولز ، انگلستان

 از پنیر کبابی روی نان تست ، یک غذای ولزی دارای یک سس پر شور است که از چدار ذوب شده با سس خردل ، درست شده است ، که به جای کباب روی نان تست ریخته می شود. برخی از دستور العمل ها اضافه کردن زرده تخم مرغ است که به یک سس فوق العاده خامه ای و غنی کمک می کند. از هر راهی که این کار را انجام دهید ، بدون شک یکی از راحت ترین میان وعده های انگلستان است.

نان تست
نان تست

۹-ماسالا دوسا ، هند

در چند منطقه آسیا به عنوان صبحانه ، ناهار یا شام خورده شده است ، دوسا یک کرپ تخمیر است که از خمیر برنج و عدس سیاه تهیه شده است و دارای تاریخی با قدمت ۲۰۰۰ ساله است. ماسالا دوزا گونه ای است که با پر کردن غذاهای خوشمزه سیب زمینی پخته ، پیاز سرخ شده و ادویه جات پر می شود. که با نارگیل و چیتنی گوجه فرنگی سرو می شود ، یکی از محبوب ترین و خوشمزه ترین میان وعده های هند جنوبی است.

ماسالا دوسا
ماسالا دوسا

۱۰-گوشت گاو ، اندونزی

این کاری خوش طعم غربی سوماتران از فرآیند طولانی پخت کیسه های عطر و طعم به دست می آورد ، که شامل ترکیب گوشت گاو با یک رب ادویه سیر ، پیاز ، فلفل قرمز ، زردچوبه ، زنجبیل ، فلفل ، بادرنجبویه ، برگ بو و برگ های زردچوبه. سپس آن را با شیر نارگیل مخلوط کرده و می پزند تا گوشت نرم شود و مایع اطراف آن کاراملی شود.

غذای خوشمزه
غذای خوشمزه

۱۱-بیف استروگانف ، روسیه

گوشت گاو استروگانوف که یک اختراع قرن نوزدهم توسط سرآشپزهای فرانسوی است که برای Stroganovs (یک خانواده تاجر با نفوذ روسیه) کار می کنند ، در بسیاری از خانه های اروپای شرقی و مرکزی به یک ماده اصلی تبدیل شده است. این غذا به طور سنتی غذایی از گوشت گاو و قارچ تکه تکه شده است که با سس خامه ترش سرو می شود ، اما نسخه های مختلف گوشت گاو استروگانوف در سایر مناطق جهان ، از جمله در سراسر اسکاندیناوی و حتی برزیل ، وجود دارد.

بیف استروگانف
بیف استروگانف

۱۲-فلافل ، خاورمیانه

 نخود ، گیاهان ، ادویه ها و پیاز ، یک غذای گیاهی خوشمزه را ایجاد می کنند. فلافل سابقه ای هزار ساله دارد ، احتمالاً اهل مصر است ، جایی که در طول توسط مسیحیان قبطی به عنوان جایگزینی برای گوشت خورده می شد و با لوبیا درست می شد. این غذا بعداً به سمت شام مهاجرت کرد و در آنجا شکل فعلی نخود را به خود گرفت.

فلافل
فلافل

۱۳-سام تام ، جنوب شرقی آسیا

این سالاد تند و ترد ، طعم جنوب شرقی آسیا در بشقاب است که با پاپایای سبز نارس خرد شده و سایر میوه ها و سبزیجات محلی تهیه شده و در یک مزه شیرین و ترش ، فلفل دلمه ای و آب  ریخته می شود. منشا آن از لائوس است ، همچنین در سراسر ویتنام ، کامبوج و تایلند خورده می شود. تهیه یک سام تام سنتی به معنای خرد کردن و کوبیدن زیاد با ملات است.

سام تام
سام تام

۱۴-Cacio e pepe ، ایتالیا

دستورالعمل های ماکارونی ایتالیایی بیشماری وجود دارد ، اما این یکی سادگی نبوغ است. در ترجمه به عنوان “پنیر و فلفل” ، این غذا ، همانطور که از نام آن پیداست ، از تعداد انگشت شماری از مواد اولیه استفاده می کند: فلفل سیاه ، پنیر ، ماکارونی و کره. نسخه های تهیه شده با اسپاگتی یا پیکی را پیدا خواهید کرد که یک ماکارونی کوتاه و ضخیم مانند کرم است و همچنین در مورد پنیر استفاده می شود بحث می شود – معمولاً یا پارمزان یا پکورینو رومانو است.

منبع:lovefood

امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا