روانشناسی

عوارض پرخوری عصبی بر بدن چیست؟

 عوارض پرخوری عصبی بر بدن چیست؟

امیدواریم از خواندن این مطلب، (( عوارض پرخوری عصبی بر بدن چیست؟)) لذت ببرید و برایتان مفید باشد،از همراهی شماسپاسگذاریم.

پرخوری عصبی نوعی اختلال خوردن است که به عنوان الگوی مخرب خوردن توصیف می شود. دو مورد از بارزترین رفتارهای پرخوری عصبی(خوردن مقدار زیادی غذا) و استفراغ ناشی از خوردن زیاد است. همچنین می تواند خسارات عاطفی فوق العاده ای را به همراه داشته و منجر به شرایط شدید و تهدید کننده زندگی شود.

علائم پرخوری عصبی چیست؟

پرخوری عصبی می تواند از طریق علائم زیر ظاهر شود:

سیستم عصبی مرکزی (سلامت روحی و روانی)

اگرچه پرخوری به عنوان یک اختلال خوردن شناخته می شود ، همچنین یک اختلال بهداشت روان است که باعث ایجاد چرخه ای از نگرانی های سلامتی می شود. شما ممکن است افسردگی ، اضطراب یا رفتارهای وسواسی را تجربه کنید. خلق و خو و تحریک پذیری ممکن است به دلیل کمبود ویتامین ها یا رفتاری همراه با پرخوری رخ دهد. به عنوان مثال ، نظارت مداوم بر غذا و وزن می تواند به یک وسواس تبدیل شود. همچنین ممکن است شخصی در خفا پرخوری کند و سپس شواهد مربوط به غذا خوردنش را پنهان کند.

ورزش اجباری یا درگیری با افزایش وزن نیز از علائم رایج است. غیر معمول نیست که فرد مبتلا به پرخوری عصبی وقت زیادی را به فکر غذا و چگونگی کنترل آن بگذارد. در حقیقت ، افراد مبتلا به پرخوری عصبی ممکن است تمرکز خود را صرف غذا بخورند و سایر فعالیتهایی را که قبلاً از آنها لذت می بردند ، حذف می کنند.

 عوارض پرخوری عصبی دستگاه گوارش

چرخه پرخوری کردن و سپس استفراغ کردن در نهایت باعث آسیب سیستم گوارشی شما می شود. نه تنها از نظر جسمی طاقت فرسا است ، بلکه اثرات پرخوری عصبی می تواند بر ضعف و خستگی عمومی تأثیر بگذارد.

گلودرد ، درد معده یا هر دو ممکن است اولین عوارض جانبی جسمی پرخوری باشد. با پیشرفت این اختلال ، استفراغ مزمن ناشی از خود می تواند علائم مختلفی را در دستگاه گوارش ایجاد کند. با گذشت زمان ، اسید بالای استفراغ می تواند به دندان آسیب برساند و باعث فرسایش مینای دندان ، حساسیت دندان و بیماری لثه شود. گونه ها یا فک های پف کرده ممکن است ثانویه غدد بزاقی متورم باشند.

اسید همچنین می تواند:

مری را تحریک یا پاره کند
مری را پاره کرده و باعث استفراغ خون شود
معده را تحریک کند
باعث درد معده ، سوزش معده و ریفلاکس اسید می شود
به روده آسیب برساند و باعث نفخ ، اسهال یا یبوست شود

قرار دادن انگشت در گلو خود یکی از رایج ترین روش هایی است که افراد مبتلا به پرخوری عصبی انجام میدهند تا باعث استفراغ شود. انجام مکرر این کار می تواند باعث ایجاد پینه پشت دست (در ناحیه بند) به دلیل تماس مچ دستان با دندان های ثنایای خود شود. این پدیده به عنوان نشانه راسل شناخته می شود. اسیدیته باعث زخم شدن پوست انگشتان و دستان شما می شود.

روش دیگری که برخی افراد سعی دارند بدن را از کالری بیش از حد مواد غذایی خلاص کنند ، استفاده از داروهای ادرار آور ، قرص های رژیم غذایی یا ملین است. استفاده بیش از حد از این محصولات می تواند دفع مدفوع را بدون استفاده از آنها دشوار کند. استفاده اشتباه از داروهای ادرار آور ممکن است به کلیه ها آسیب برساند. حرکات بیش از حد فشار روده نیز می تواند منجر به بواسیر شود.

تاثیر پرخوری عصبی بر سیستم گردش خون

مدفوع کردن زیاد می تواند باعث کم آبی بدن شود. این امر منجر به ضعف عضلات و خستگی مفرط می شود. همچنین می تواند الکترولیت ها را از تعادل خارج کرده و قلب شما را تحت فشار قرار دهد. این می تواند باعث ضربان قلب نامنظم (آریتمی) و در برخی موارد شدید ، ضعف عضله قلب و نارسایی قلبی شود. الکترولیت هایی که به دلیل استفراغ مداوم از بین می روند پتاسیم ، منیزیم و سدیم هستند.پرخوری عصبی می تواند باعث فشار خون پایین ، ضعف نبض و کم خونی شود.

سیستم تناسلی

کمبودهای غذایی افراد مبتلا به پرخوری عصبی می تواند باعث عدم تعادل هورمونی شود. خستگی می تواند میل جنسی شما را از بین ببرد. پرخوری عصبی می تواند در چرخه قاعدگی شما اختلال ایجاد کند یا آن را به طور کامل متوقف کند. اگر تخمدان ها دیگر تخمک آزاد نکنند ، لقاح تخمک برای اسپرم غیرممکن است.

زنان بارداری که دچار پرخوری عصبی هستند با عوارض اضافی برای خود و نوزادان مواجه هستند. این شامل:

فشار خون بالا مادر
دیابت بارداری
سقط جنین
تولد زودرس
نوزادان کم وزن
نقائص هنگام تولد
مرده زایی
مشکلات شیردهی
افسردگی پس از زایمان

استفاده از داروهای ادرار آور یا ملین در دوران بارداری ممکن است برای کودک متولد شده مضر باشد.

 عوارض پرخوری عصبی بر بدن چیست؟تاثیر پرخوری عصبی بر پوست و مو

سیستم یکپارچه شامل مو ، پوست و ناخن های شما است. این قسمت های بدن شما نیز از تأثیر پرخوری عصبی مصون نیستند. کمبود آب بدن در اثر استفراغ مکرر به این معنی است که بدن شما آب کافی ندارد. به نوبه خود ، موهای شما می توانند خشک و وز شوند. حتی ممکن است دچار ریزش مو شوید.خشکی پوست و ناخن نیز از عوارض جانبی طولانی مدت پرخوری است. پوست شما ممکن است خشن و پوسته پوسته شود ، در حالی که ناخن های شما شکننده می شوند.

لطفا نظرات خود را درباره ” پرخوری عصبی ” با ما در میان بگذارید.

 

[تعداد: 0   میانگین: 0/5]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا