روانشناسی

علائم افسردگی زمستانی چیست؟

در زمستان هوای بیرون سرد و تاریک است، چند روزی است که گرمای خورشید خیلی احساس نمیشود ، و شما احساس غمگینی، ناراحتی و غصه شدید دارید. می‌توانید همین ناراحتی‌ها و احساسات را در فرزندتان و اطرافیانتان ببینید و پس از هفته‌ها افسردگی  از خود می‌پرسید: «این افسردگی زمستانی است یا چیز بزرگ‌تری؟»

در کودکان، درست مانند بزرگسالان، احساس تغییر در خلق و خو و انرژی در ماه های زمستان بسیار رایج است. روزهای کوتاه‌تر به معنای نور کمتر خورشید است و باعث می‌شود ساعت‌های بدن زودتر خاموش شوند. این می تواند بر عادات خواب و سطح انرژی تأثیر بگذارد. علاوه بر این، دمای سرد اغلب به معنای ماندن در داخل خانه و تغییر در برنامه های منظم است. و اگر به طور مکرر انجام شود، می تواند بر سلامت روان تأثیر منفی بگذارد.

علائم افسردگی زمستانی چیست؟

بنابراین، چگونه بفهمیم که آیا این تغییرات در خلق و خوی و رفتار، افسردگی ​​زمستانی است یا چیزی بیشتر؟ ارین رولسون، مدیر بالینی FamilyMeans می‌گوید: «بسیاری از علائم اختلال عاطفی فصلی (SAD)، که به عنوان افسردگی فصلی نیز شناخته می‌شود، منعکس‌کننده علائم افسردگی زمستانی است.

این علائم می تواند شامل تحریک پذیری، تغییر در عادات خواب، مشکل در تمرکز، تغییر در اشتها، کناره گیری اجتماعی و غیره باشد. توصیه می کنم با فرزندتان صحبت کنید. آیا احساس می کنید که آنها فقط نیاز به یک روز استراحت دارند یا احساس ناامیدی یا احساسات غیرقابل کنترل می کنید؟ به عنوان پدر و مادر، مهم است که به قلب خود اعتماد کنید. اگر فکر می‌کنید فرزندتان ممکن است افسرده باشد، یک قرار ملاقات بگذارید تا یک متخصص او را ببیند.»

 برخی از نکات زیر را برای کمک به به حداقل رساندن اثرات آب و هوای زمستان بر سلامت روان امتحان کنید. اگر هنوز علائم افسردگی را در خود می بینید، با یک درمانگر قرار ملاقات بگذارید.

علائم افسردگی زمستانی چیست؟

نکاتی برای مبارزه با افسردگی زمستانی

۱٫ ورزش: فعال ماندن بسیار مهم است. اگر بتوانید در خارج از منزل ۶۰ دقیقه حرکت روزانه خود را انجام دهید که حتی بهتر است!

۲٫ سالم بخورید: یک رژیم غذایی متعادل کلید حفظ بدن سالم است و این بر ذهن تأثیر می گذارد! حتما از شیرینی جات دوری کنید و میوه ها یا سبزیجات را انتخاب کنید.

۳٫ از چراغ‌ها برای تقلید از خورشید استفاده کنید: هنگام صبح که از خواب بیدار می‌شوید، چراغ‌ها را روشن کنید و در طول روز خانه را با نور روشن نگه دارید.

۴٫ اجتماعی بمانید: حضور در مدرسه، کار و تعهدات اجتماعی در روزهای سرد زمستان می تواند دردناک به نظر برسد، اما بیرون رفتن از خانه، گفتگو با همسالان و فعال ماندن می تواند به مبارزه با افسردگی کمک کند.

۵٫ درباره افسردگی زمستانی صحبت کنید: با فرزندان خود در مورد نحوه مدیریت زمستان و احساساتی که دارید صحبت کنید. آنها ممکن است همین احساس را داشته باشند و شما می توانید به یکدیگر کمک کنید تا از آن عبور کنند.

۶٫ تفریح ​​در خانه: برف رفتن بهانه ای عالی برای اوقات فراغت خانوادگی است. برای یک شب فیلم برنامه ریزی کنید یا روی یک پروژه خانگی کار کنید. احساس نکنید که در درون خود گرفتار شده اید، در عوض راه هایی برای تفریح ​​با هم پیدا کنید!

امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا