آشپزی

طرز تهیه چیزکیک ژاپنی خوشمزه

طرز تهیه چیزکیک ژاپنی خوشمزه

شیرینی

مواد لازم برای ۵نفر
تخم مرغ- ۶ عدد
کره – ۱۰۰ گرم
شیر – ۱۰۰ گرم
آرد – ۱۰۰ گرم
وانیل – سرقاشق چای‌خوری
شکر – ۱۰۰ گرم

۱-ابتدا ۱۰۰گرم کره و۱۰۰گرم شیر را روی حرارت بگذارید تا کره باز شود وقتی به حالت یکدست شد از روی حرارت بردارید تا کمی خنک شود زرده ها را که از سفیده جداکرده اید یکی یکی اضافه کنید.

۲- شکر و وانیل را هم به آن بیفزایید.

۳- سپس آرد را الک و خوب مخلوط کنید و آن را کنار بگذارید حالا سفیده ها را در ظرفی کاملا تمیز و خشک خوب هم بزنید به حدی که اگر کاسه را برگردانید، نریزد.

۴- مواد قبلی را با سفیده های پف کرده مخلوط کنید .

۵-آرام بادقت هم بزنید حتما دقت کنید به یک جهت و آرام هم بزنید تا پف کیک نخوابد.

۶- فر را از قبل با حرارت ۱۶۰ درجه سانتی گراد روشن کنید در سینی فر که دیواره هایش کمی بلند باشد آب جوش بریزید و داخل فر بگذارید حالا کف و دور یک قالب به قطر ١٨سانت را کاغذ روغنی بگذارید مواد را به آرامی بریزید و داخل ظرف آب‌جوش بگذارید طوری که قالب کاملا داخل آب جوش قرار بگیرد به مدت یک‌ساعت باحرارت ١۶٠درجه سانتی گراد بگذارید بعد یک ساعت با یک خلال دندان امتحان کنید اگر نچسبید آماده است وگرنه به پخت ادامه دهید برای قهوه ای شدن روی چیزکیک گریل رابه مدت چند دقیقه روشن کنید سپس آن را خارج کنید و بگذارید سرد شود.

۷- البته بهتر است این چیز کیک درقالب کمربندی درست شود که حتما دور زیر قالب را کاغذ آلومینیومی بکشید.می توانید روی این چیزکیک را با پودر قند تزئین کنید.

نکته : تخم مرغ به دلیل داشتن پروتئین مورد نیاز ورزشکاران و کودکان لازم است به مقدار کافی مصرف شود و این کیک به دلیل داشتن مقدار مناسب این پروتئین برای این دو گروه مناسب است.

نویسنده : هایده تیمورزاده،خراسان

[تعداد: 0   میانگین: 0/5]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا