مد و زیبایی

ماسک صورت کدو تنبل،درخشان کننده پوست

ماسک صورت کدو تنبل،درخشان کننده پوست

امیدواریم از خواندن این مطلب، ((ماسک صورت کدو تنبل،درخشان کننده پوست)) لذت ببرید و برایتان مفید باشد،از همراهی شماسپاسگذاریم.

در پاییز با استفاده از این ماسک صورت کدو تنبل ، چهره نرم تری پیدا کنید. این ماسک لایه بردار خانگی فاقد ساینده های درشت مانند شکر یا نمک است. در عوض ، آن را با پودر کدو تنبل واقعی درست می کنند تا به راحتی پوست را لایه برداری کنید. این بافت ابریشمی و ژل مانند این ماسک کدو تنبل از روغن اسکوالن غیر چرب و موم  حاصل می شود که برای از بین بردن خشکی پوست مناسب است.

ماسک صورت لایه بردار با پودر کدو تنبل

این دستور ماسک صورت کدو تنبل  برای کارهای زیبایی پاییزی شماست. برخلاف اسکراب های خشن صورت ، این ماسک صورت لایه بردار خانگی برای پوست حساس هم مناسب است.

پودر کدو تنبل یکی از بهترین مواد طبیعی برای استفاده برای لایه برداری ملایم است. گرانولهای آن نرم و صاف است ، بدون لبه های خشن مانند نمک ، شکر ، یا قهوه. و از آنجا که پاییز است ، چه ماده مناسب تری از کدو تنبل.

پودر کدو تنبل موجود در این ماسک صورت باعث از بین رفتن پوست مرده  می شود و یک پایه ابریشمی از روغن اسکوالن  و موم مانع ایجاد سنگینی پوست میشود.نتیجه این یک لایه برداری بسیار ملایم است که برای پوست های خشک یا حساس بی خطر است.

مواد لازم برای ماسک صورت کدو تنبل :

۱٫یک فنجان پودر میوه کدو تنبل

همانطور که حدس می زنید ، پودر کدو تنبل کدویی کاملاً پودر شده و کم آب است. این منبع غنی از آنتی اکسیدان ها ، کاروتنوئیدها ، ویتامین ها و مواد معدنی است که به تغذیه پوست و محافظت از آن در برابر استرس اکسیداتیو کمک می کند.

پودر کدو تنبل همچنین حاوی آنزیم های طبیعی است. این آنزیم ها از نظر تئوری می توانند به لایه برداری پوست کمک کنند .

پودر کدو تنبل ممکن است برخی از مزایای لایه برداری آنزیمی را برای این ماسک صورت فراهم کند .

یکی از بهترین قسمت ها در مورد پودر کدو تنبل این است که بوی آن کاملا شبیه کدو تنبل است و رایحه ای دلپذیر و طبیعی به این ماسک صورت می بخشد.

برخلاف گیاهان معطر مانند دارچین یا جوز هندی ، رایحه طبیعی کدو تنبل بسیار ملایم است و احتمال تحریک پوست  وجود ندارد.

۲٫ یک و دوم قاشق غذاخوری روغن اسکوالن

اگر قبلاً هرگز از روغن اسکوالن استفاده نکرده اید ، می توانید الان شروعکنید. روغن اسکوالن در واقع یک روغن نیست ، بلکه یک هیدروکربن طبیعی است که از منابع گیاهی مانند زیتون یا نیشکر گرفته می شود.

اسکوالن سبک ، آبکی است و به راحتی جذب پوست و مو می شود. این باعث می شود که احساس تغذیه بیشتری نسبت به روغن های دیگر داشته باشد ، که می تواند تمایل به نشستن روی سطح پوست داشته باشد.

همچنین ، اسکوالن نرم کننده و لغزنده به این ماسک صورت لایه بردار است. در حالی که پودر کدو تنبل لایه برداری می کند ، اسکوالن نرم کننده است.

اسکوالن با ترکیب با سایر مواد ، بافتی دلپذیر ایجاد می کند که احساس می شود بین روغن و ژل وجود دارید.

این ماسک صورت کدو تنبل دارای بافتی ابریشمی و ژل روغنی است.

۳٫ یک و نیم موم سرابلینا

موم سرا بلینا یک موم مخصوص و اصلاح شده است. برای ایجاد موم سرا بلینا ، اسیدهای چرب آزاد موجود در موم به استرهای پلی گلیسرول تبدیل می شوند.

استرهای پلی گلیسرول دسته ای از سورفاکتانت ها با خاصیت آمفیفیلیک هستند ، به این معنی که هم آبگریز (روغن دوست) و هم آب دوست (آب دوست) هستند. این دوگانگی به آنها اجازه می دهد مانند امولسیون کننده ها عمل کنند.

این ماده بی نظیر کلیدی برای این ماسک صورت کدو تنبل است. سرا بلینا نوع خاصی از غلیظ کننده است. توانایی تبدیل روغن ها به ژل های ابریشمی  را دارد.

۴٫ دو قاشق چای خوری موم سفید

مقدار کمی موم آرایشی باعث ضخیم شدن این ماسک صورت به ویسکوزیته کرم ژل می شود. من از موم سفید فیلتر شده استفاده کردم زیرا احتمال تحریک پوست حساس کمتر است.

موم جدا از نقش خود به عنوان یک تقویت کننده ، ویژگی های نرم کنندگی را به این ماسک کدو تنبل می دهد. با شستشو از روی پوست ، یک مانع نازک و محافظ موم باقی خواهد ماند. این مانع پوست را تقویت می کند و به آن کمک می کند تا رطوبت را حفظ کند.

طرز تهیه ماسک صورت کدو تنبل برای درخشش پوست:

مواد اولیه:

روغن اسکوالن
پودر میوه کدو تنبل
موم سرابلینا
موم سفید

کار خود را با قرار دادن یک ظرف نشکن روی ظرف دیگر که پر از آب است و به جوش آمده شروع کنید(روش حرارت غیر مستقیم)
سرا بلینا ، موم و روغن اسکوالن را ترکیب کنید و مرتباً هم بزنید .
وقتی مخلوط کاملاً مایعی شد ، قابلمه را با دقت از روی حرارت بردارید. آن را درون قابلمه آبسرد قرار دهید.
پودر کدو تنبل را مخلوط کرده و کاملاً هم بزنید. ماسک به سرعت شروع به خنک شدن و ضخیم شدن می کند ، بنابراین مطمئن شوید که محصول را به طور مداوم  هم بزنید.

پس از ترکیب کامل پودر کدو تنبل ، ماسک را برای مدت ۱۰ دقیقه بگذارید تا خنک شود. هنگام بازگشت آن را خوب هم بزنید ، زیرا ممکن است مقداری پودر کدو تنبل در پایین آن جمع شده باشد.
ماسک را از ظرف خارج کرده و بگذارید حدود یک ساعت در دمای اتاق ژل شود. برای آخرین ترکیب خوب پودر کدو تنبل ، آن را یک بار هم بزنید ، سپس آن را به یک ظرف شیشه ای منتقل کنید.

ماسک صورت کدو تنبل،درخشان کننده پوست
ماسک صورت کدو تنبل،درخشان کننده پوست

نحوه استفاده از ماسک صورت کدو تنبل:

بسته به هدف شما ، چند روش مختلف برای استفاده از این ماسک صورت وجود دارد. می توانید آن را روی پوست تمیز به عنوان ماسک لایه بردار یا روی صورت پر از آرایش به عنوان پاک کننده آرایش استفاده کنید. همچنین این یک اسکراب دستی خانگی فوق العاده (و ملایم) برای پوست دستهای ابریشمی ایجاد می کند.

با این وجود استفاده از این ماسک را انتخاب می کنید ، من توصیه می کنم فقط یک بار در هفته از آن استفاده کنید تا پوست شما بیش از حد لایه برداری نشود.

ماسک لایه بردار خانگی

با یک پوست تمیز و خشک شروع کنید. مقدار زیادی ماسک کدو تنبل را با یک قاشق لوازم آرایشی تمیز از ظرف خارج کنید. با حرکات ملایم ، آن را به صورت خود ماساژ دهید ، مواظب باشید که زیاد پخش نشود.. حتما از ناحیه ظریف چشم خودداری کنید.

هنگامی که تمام صورت خود را پوشانده اید ، دستان خود را با آب گرم خیس کرده و دوباره این کار را تکرار کنید. این مرحله برای حل پودر کدو تنبل است و به شما اجازه می دهد تمام مزایای آن را در پوست شما آزاد کند.

هنگامی که پودر کدو تنبل به طور کامل حل شد ، ماسک را برای مدت زمانی که دوست دارید قبل از شستشو با آب گرم بگذارید.

این ماسک صورت فقط با آب شسته می شود.

پاک کننده آرایش:

برای استفاده از این ماسک صورت کدو تنبل به عنوان پاک کننده آرایش ، مراحل مشابه بالا را در یک صورت کامل از آرایش دنبال کنید. باز هم از ناحیه ظریف چشم خودداری کنید.

ماسک صورت کدو تنبل،درخشان کننده پوست
ماسک صورت کدو تنبل،درخشان کننده پوست

اسکراب دست کدو تنبل برای دستان نرم:

با پایین آمدن دما ، دست ها خشک و حساس می شوند. از این ماسک لایه بردار می توان برای از بین بردن پوست مرده روی دستان شما نیز استفاده کرد.

من در واقع بیشتر از صورتم از این ماسک روی دستم استفاده می کردم. پودر کدو تنبل به آرامی خشکی را از بین می برد دستان من را فوق العاده نرم و مرطوب می کنند.

کافی است ماسک را روی دستان خود بمالید و فقط با آب گرم بشویید. می توانید روغن اضافی خود را با حوله پاک کنید اما استفاده از صابون را توصیه نمی کنم.

منبع:alifeadjacent

امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا