آشپزی

طرز تهیه مربای انجیر سیاه؛ تجربه شیرین و لذیذ

طرز تهیه مربای انجیر سیاه؛ تجربه شیرین و لذیذ

مربای انجیر در سرتاسر دنیا از جمله محبوب ترین و پرفروش ترین مرباها است که در کنار غذای اصلی هم گاهی به عنوان طعم دهنده و تزئین غذا استفاده می شود.

مواد لازم جهت تهیه مربای انجیر سیاه :

از انجیر سیاه به عنوان درمان کاربردی برای آرتروز نام برده می شود  با این میوه لذیذ اقدام به پخت مربا کنیم که با همراهی ما در ادامه این دستور تهیه را می توانید مشاهده نمایید :

مواد لازم مقدار مورد نیاز

انجیر سیاه نیم کیلو
شکر ۴۰۰ تا ۵۰۰ گرم
آب ۲ پیمانه
دانه هل ۲ قاشق سوپخوری
مربای انجیر سیاه

طرز تهیه مربای انجیر سیاه :

ابتدا باید انجیرها را تمیز بشویید و بعد از خشک شدن با خلال دندان ۲ سوراخ روی آن ایجاد کنید ، طوری که خلال از دو طرف انجیر بیرون بزند.

تا با همین سوراخ های کوچک شکرها کاملا جذب انجیرها شوند.

اگر بخواهید مربای انجیرتان مجلسی تر شود و زیر دندان حالت سفتی آن را حس کنید باید انجیرها را به همراه شکر و ۲ پیمانه آب داخل ظرفی بریزید و به مدت یک روز داخل یخچال قرار دهید.

برای درست کردن انواع دیگر مرباها و نکات به لینک زیر مراجعه نمایید

طرز تهیه انواع مربا

ولی اگر بخواهید مربای انجیرتان نرم و زود درست شود ، باید ابتدا انجیر ها را داخل قابلمه ای بریزید و بعد شکر را روی آن پخش کنید.

قابلمه را روی حرارت بالا قرار دهید و ۲ پیمانه آب را به همراه دانه های هل به آن اضافه کنید و بگذارید تا مربا به جوش بیاید.

بعد از جوش آمدن ، باید حرارت را کم کنید و در قابلمه را بگذارید تا مربا به مدت ۴۵ دقیقه تا یک ساعت بپزد.

برای اطمینان از قوام مربا، مقداری از شیره مربا را در بین دو انگشت خود قرار دهید و بعد به آرامی انگشتانتان را از هم باز کنید تا شیره به صورت یک نخ دراز کشیده شود و پاره نشود.

در این صورت غلظت شهد مربای شما کافیست.برای اینکه مربا کپک نزند یک لیمو را از وسط برش دهید و تخم های آن را در بیاورید و از اول پخت مربا داخل قابلمه قرار دهید و یا دراخر پخت مربا از مقداری جوهر لیمو استفاده کنید.

مربای انجیر سیاه

منبع،نمناک

[تعداد: 0   میانگین: 0/5]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا