آشپزی

طرز تهیه عدسی و فوت کوزه گری خوشمزه شدن آن

طرز تهیه عدسی و فوت کوزه گری خوشمزه شدن آن

کم کم که هوا سرد می‌شود بساط تهیه انواع آش، سوپ، عدسی و خوراک لوبیا رونق می‌گیرد. عدسی به دلیل آسان بودن تهیه و ارزش غذایی آن جایگاه ویژه ای دارد .

در ادامه به فوت وفن‌های تهیه عدسی می پردازیم :

۱- درست کردن عدسی خوشمزه کمی مهارت می‌خواهد. خوشمزه شدن عدسی به عوامل بسیاری مانند استفاده از میزان مختلف ادویه، زمان پخت و … وابسته است. زمان در طرز پخت عدسی نقش بسیار مهمی دارد که نباید زیاد یا کم باشد.

۲- ممکن است برای تهیه عدسی از سیب زمینی هم استفاده کرد. پیاز داغ هم به طعم خوب عدسی کمک می‌کند.

۳- برای طعم و رنگ بهتر عدسی اضافه کردن کمی رب گوجه فرنگی هم لازم است.

۴- بعد از پاک کردن عدس‌ها و شست وشوی کامل، آن ها را برای چند دقیقه در آب خیس کنید. سپس با احتیاط تمام آب ظرف را دور بریزید. این کار را دو بار انجام دهید تا عدس از آلودگی و گرد و خاک پاک شود. سپس عدس ها را در آب خیس کنید.

۵- اگر عدس شما دیر پز است، زمان خیساندن آن تا ۲ ساعت قبل از پختن مناسب است علاوه بر آن باید بدانید عدس پس از خیس خوردن حجم بیشتری به خود می‌گیرد بنابراین باید ظرف بزرگی را برای خیساندن آن در نظر بگیرید.

۶- اگر قرار است پیاز داغ هم داشته باشید، پیاز را به صورت نگینی خرد کنید و آن را درون قابلمه اصلی پخت عدسی تفت دهید.

۷- ادویه و چاشنی‌های این غذا را در مراحل پایانی به آن اضافه کنید زیرا هم باعث دیر پز شدن عدس می‌شود و هم عطر و بوی ادویه‌ها از بین خواهد رفت.

۸- به عنوان ادویه به این غذا زیره اضافه کنید و اگر تمایل دارید در آن گلپر بریزید، چاشنی عدسی‌تان بهتر است سرکه باشد اما در صورت نزدن گلپر، چاشنی مناسب این غذا آب‌لیموی تازه است.

منبع،خراسان

[تعداد: 0   میانگین: 0/5]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا