آشپزی

طرز تهیه شیرینی بهشتی برای عید نوروز

طرز تهیه شیرینی بهشتی

شیرینی بهشتی یک شیرینی ترد و خوشمزه است که از شیرینی های پر طرفدار عید نوروز است که با رعایت نکاتی می توانید در منزل تهیه کنید.طرز تهیه شیرینی بهشتی در زیر آمده است.امیدوارم درست کنید و لذت ببرید.

  • مواد لازم شیرینی بهشتی

    • پودر قند ۱۰۰ گرم
    • آرد شیرینی ۲۰۰ گرم
    • مارگارین(روغن جامد) ۱۰۰ گرم
    • روغن مایع ۲۵ گرم
    • پودر هل ۱ قاشق چایخوری
    • وانیل خالص ۱/۸ قاشق چایخوری
    • زعفران دم شده، پودر کاکایو به میزان دلخواه
    • پودر پسته برای تزیین

طرز تهیه شیرینی بهشتی

مرحله اول:

مارگارین یا روغن جامد برای تهیه این شیرینی باید نرم باشد یعنی ساعاتی قبل از تهیه آن را در دمای محیط قرار دهید تا هنگام مخلوط کردن مشکلی پیش نیاید.

مارگارین نرم شده را همراه پودر قند با همزن برقی بزنید تا کاملا یکدست و پوک شود.( این مرحله در بافت شیرینی بسیار موثر است.)

مرحله دوم:

وانیل و هل را به مواد اضافه کنید و پس از آن آرد را به تدریج اضافه نمایید. پس از اضافه کردن چند قاشق آرد متوجه می شوید دیگر نمی توانید با همزن آن رامخلوط کنید پس در ادامه خمیر را تنها با نوک انگشت ورز دهید تا به روغن نیافتد.(می دانیم که چسبندگی آردها با هم متفاوت است پس هیچ وقت آن را یک دفعه اضافه نکنید. همیشه مقداری از آرد هر نوع خمیر را نگه دارید و در صورت نیاز باقی مانده آرد را اضافه کنید.)

مرحله سوم:

پس از اینکه آرد مخلوط شد حالا باید روغن مایع را اضافه کنید (در حد مخلوط شدن کافی است.)

مرحله چهارم:

خمیر آماده شده را دو بار با چرخ گوشت چرخ کنید تا لطافت آن بالا برود.

مرحله پنجم:

در این مرحله می توانید خمیر را به چند بخش تقیسم و با مواد مختلف طعم دار کنید. برای داشتن شیرینی بهشتی زعفرانی مقداری زعفران دم شده به خمیر اضافه کنید تا به رنگ دلخواه برسد. برای داشتن شیرینی بهشتی شکلاتی مقداری پودر کاکائو بیافزایید . یا حتی می توان خمیر را با انواع رنگ خوراکی به رنگ دلخواه در آورد.(حواستان باشد بیش از حد ورز ندهید.)

مرحله ششم:

کف سینی فر کاغذ روغنی پهن کنید(نیازی به چرب کردن نیست.) خمیر شیرینی بهشتی را هم می توانید در قیف بریزید و با انواع ماسوره به آن طرح دهید و هم می توانید آن را گلوله کنید و در نهایت اگر مایل بودید با وسیله های مختلف روی آن طرح ایجاد کنید. از این روش تزیین میتوانید برای شیرینی های دیگری مثل شیرینی کرکی هم استفاده کنید.

خمیر شیرینی را با فاصله در سینی قرار دهید . خمیر شیرینی بهشتی خوشمزه را با انواع مواد تزیینی مثل پودر انواع مغز خوراکی، سیاه دانه، شکلات نسوز و …  می توان تزیین کرد و بعد داخل فر گذاشت.

مرحله هفتم:

سینی را در فر گرم شده با دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد به مدت ۱۰ ای ۱۵ دقیقه قرار دهید.پس از پخت اجازه دهید شیرینی کاملا خنک شود و بعد به وسیله کاردک از سینی جدا کنید.

طرز تهیه شیرینی بهشتینکات پخت شیرینی بهشتی

شیرینی بهشتی بدون فر

ابتدا یک سه پایه فلزی را داخل یک قابلمه مناسب قرار می دهیم، سپس درب قابلمه را می گذاریم و روی حرارت ملایم قرار می دهیم تا قابلمه به خوبی گرم شود. در ادامه داخل یک سینی با قطر کمتر از قابلمه دو لایه کاغذ رو غنی قرار می دهیم.

سپس خمیر را داخل سینی قیف می زنیم و سینی را داخل قابلمه قرار داده و درب قابلمه را می گذاریم تا شیرینی ها بپزند. حدودا ۱۵ دقیقه زمان برای پخت شیرینی ها لازم هست. هر زمان کف شیرینی ها طلایی شد باید آنها را از قابلمه خارج کنیم.

شیرینی بهشتی جزو کیک و شیرینی – شیرینی خشک میباشد..شیرینی بهشتی را می توانید در وعده دسر – سرو کنید .

زمان آماده سازی مواد اولیه و مایحتاج آن حدودا ۲۰دقیقه و زمان پخت و انتظار آن در حدود ۱۵دقیقه میباشد

[تعداد: 0   میانگین: 0/5]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا