جالبه ؛)

زبان بدن چیست? و چه چیزی راجب آن میدانید?!

زبان بدن  به انواع شکل‌های ارتباط غیر کلامی یا رفتاری اشاره می‌کند که یک فرد از طریق رفتارهای فیزیکی خود، بدون آنکه صحبتی بکند با دیگران قادر است، ارتباط برقرار نماید. این رفتارها می‌تواند مربوط به وضعیت و حالات بدنی (محل قرار گرفتن دستها، پاها، نحوه نشستن، ایستادن، راه رفتن، خوابیدن)، ژستها مثل حالتها، اطوارها، اَداها، حرکات و اشارات بدنی، جلوه‌های هیجانی صورت و حرکات چشم‌ها باشد.

زبان بدن

به طور کلی به کلیه ژستها حالتها و حرکات ورفتار انسانی و اشارات بدنی و حتی مدل و ژست سخن گفتن و یا حالت ایجاد اصوات بدون ایجاد صدا را که بنا به سن جنس و قد و وزن و موقعیت اجتماعی و یا جغرافیایی بروز می کند را زبان بدن یا تن گفت و یا تن گفتار و یا ارتباطات غیر کلامی میگویند.
کینیز-ایکس عبارت است از مطالعهٔ روابط میان فردی از طریق حرکات، ژست‌ها، طرز قرار گرفتن بدن در حالت‌های مختلف و قیافه و حالت‌های صورت. در زبان انگلیسی، این پدیده ( Body language) نامیده می‌شود. چهرهٔ انسان می‌تواند بیش از ۲۰۰۰۰ حالت مختلف ایجاد کند؛ بنابراین خوش بیان‌ترین قسمت بدن است. بیشتر بیان‌ها، ترکیبات چهره‌ای یعنی مخلوطی از دو یا چند حالت اصلی است. ۹۳ درصد ارتباط میان فردی را اشارات بدن تشکیل می‌دهد. در حالی که تنها ۷ درصد ارتباط میان فردی شامل گفتار است. بیشتر ما باور داریم که با نگاه کردن به حالات چهره و قیافهٔ افرد می‌توانیم به‌طور دقیق بگوییم که آن‌ها چه احساسی دارند.
می‌توانیم حالات صورت را به سه دسته اصلی تقسیم کنیم:
۱- خوشایندی – ناخوشایندی
۲- پذیرش – رد
۳- فعالیت یا برانگیختگ

زبان بدن

بریم سراغ چند مثال از زبان بدن
۱_در هنگام بحث با افراد اگر دیدین که انگشت اشاره ی او روی گونه و انگشت میانی او روی لب ها و انگشت شست نیز زیر چانه قرار گیرد و از چانه محافظت میکند این نشانه ی ارزیابی منفیست ،پس بحث را عوض کنید.۲_نگه داشتن دست پایین تر از سطح چانه در خانوم ها در حالی که چهره ی بشاشی دارند نشانه ی علاقمندی آنها به شماست.
۳_وقتی مردی در قراری که با شما گذاشته مرتب در حال لمس بینی خود است این نشانه معمولا معنی گذر کردن فکر منفی در ذهن یا احساس منفی است و اینجا ینی دوستت ندارم و از تو خوشم نمی آید.
۴_اگر فردی به طور دائم ابروهای خود را بالا ببرد به این معنی است که ناراحت است.
۵_اگر کسی هنگام حرف زدن با شما حالت سر خود را مداوم عوض میکند و حالت تنفسش تغییر میکند ،از انگشت اشارش زیاد استفاده میکنه و دهان خود را با دست میپوشاند، بینی خود را لمس میکند و بدون اینکه پلک بزند خیره میشود به احتمال زیاد در حال دروغ گفتن به شما است.

امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا