تکنولوژیمنتخب

سامسونگ گلکسی A9 معرفی شد؛ نخستین موبایل مجهز به چهار دوربین اصلی در جهان

در جریان مراسمی که امروز برگذار گردید، کمپانی سامسونگ از عضو جدید خانواده گلکسی A، یعنی مدل ۲۰۱۸ گلکسی A9 رونمایی کرد که نخستین موبایل جهان با دوربین اصلی چهارگانه به حساب می آید. سامسونگ می گوید این موبایل برای افرادی ساخته شده که هر روز به دنبال تجربیات تازه هستند و می خواهند تک تک لحظه های هیجان انگیز زندگی خود را ثبت کنند.

دی جی کو، مدیر واحد سامسونگ موبایل عقیده دارد که «ما به عنوان شرکت پیشرو در عرصه نوآوری‌ های گوشی همراه درک می‌کنیم که خواست اصلی کاربران نوآوری‌ های معنادار در جهانی است که با سرعت زیاد در حرکت بوده و اصلی‌ترین کانال آن هم ارتباطات بصری است. ما با اتکا به سابقه طولانی در تولید دوربین گوشی‌های هوشمند، اکنون نسل آینده فناوری را در همه دستگاه‌های گلکسی خود وارد می‌کنیم که کاربران فرصت تجربه برترین نوآوری‌ها را داشته باشند».

در حالی که گوگل پیکسل ۳ و آیفون های سری XS اپل همگی با وعده بهترین فناوری دوربین در میان رقبا عرضه شده اند، دی جی کو این لقب را متعلق به کمپانی خود می داند؛ چرا که گلکسی A9 با چهار سنسور اصلی، راه های مختلفی برای ثبت تصاویر دلچسب در اختیارتان می گذارد.

لنز اصلی گلکسی A9 از گشودگی دهانه لنز f/1.7 بهره برده و تصاویری ۲۴ مگاپیکسلی ثبت می کند. از طرف دیگر دستگاه به سه لنز تله فوتو (زوم اپتیکال دو برابری، ۱۰ مگاپیکسل، گشودگی دهانه لنز f/2.4) لنز فوق عریض (۱۲۰ درجه، ۸ مگاپیکسل، گشودگی دهانه لنز f/2.4) و لنز تشخیص عمق (۵ مگاپیکسلی، گشودگی دهانه لنز f/2.2) نیز تجهیز شده که هر یک برای تصویربرداری در وضعیت های گوناگون در دستگاه تعبیه شده اند. دوربین گلکسی A9 ضمناً از قابلیت های مبتنی بر هوش مصنوعی هم بهره مند شده و با تشخیص اشیای داخل صحنه، قادر به تغییر تنظیمات دوربین بسته به شرایط است.

از دوربین که بگذریم، سامسونگ گلکسی A9 به چیپست هشت هسته ای اسنپدراگون ۶۶۰ مجهز شده، در تمام مدل ها ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی دارد و با ۶ یا ۸ گیگابایت حافظه رم از راه می رسد. نمایشگر ۶٫۳ اینچی دستگاه هم از نوع سوپر امولد بوده و رزولوشن ۱۰۸۰×۲۲۲۰ را به نمایش در می آورد. سامسونگ یک باتری ۳۸۰۰ میلی آمپر ساعتی هم در دستگاه تعبیه کرده که البته با توجه به تمرکز مضاعف گلکسی A9 روی قابلیت های تصویربرداری، باید دید چه عملکردی در شرایط واقعی از خود به جای می گذارد. ناگفته نماند که اندروید ۸٫۰ اوریو هم به صورت پیش فرض روی دستگاه نصب شده است.

گلکسی A9 وزنی معادل ۱۸۳ گرم داشته و در ابعادی معادل ۷٫۸x77x162.5 میلی متر از راه می رسد. این موبایل که هنوز تاریخ عرضه یا قیمت دقیقی ندارد در سه رنگ مشکی، آبی و صورتی عرضه می شود. سامسونگ از عرضه دستگاه در ماه نوامبر و در برخی بازارهای خاص خبر می دهد که برای دریافت جزییات بیشتر در این باره فعلاً باید منتظر ماند. لیست کامل مشخصات گلکسی A9 در جدول پایین قابل مشاهده است.

گلکسی A9
صفحه نمایش ۶.۳ اینچ، Full HD+  سوپر آمولد رزولوشن ۲۲۲۰ در ۱۰۸۰* صفحه به عنوان یک مستطیل کامل در نظر گرفته شده بدون اینکه گوشه‌های گرد شده محاسبه شود
دوربین دوربین اصلی چهارگانه :

  • لنز اصلی : ۲۴ مگاپیکسل، فوکوس خودکار، F1.7
  • لنز تله فوتو : ۲ برابر زوم اپتیکال، ۱۰ مگاپیکسل، فوکوس خودکار، F2.4
  • لنز فوق باز : ۱۲۰ درجه، ۸ مگاپیکسل، F2.4
  • لنز تشخیص عمق : ۵ مگاپیکسل، F2.2

 

دوربین سلفی : سنسور ۲۴ مگاپیکسلی، F2.0

بدنه ابعاد : ۷.۸x  ۷۷ x ۱۶۲.۵  میلی‌متروزن : ۱۸۳ گرم
پردازنده هشت هسته‌ای (۱٫۸ GHz Quad + 2.2 GHz Quad)
حافظه ۶ گیگابایت رم، حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایت + پشتیبانی از کارت حافظه (تا ۵۱۲ گیگابایت)۸ گیگابایت رم، حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایت + پشتیبانی از کارت حافظه (تا ۵۱۲ گیگابایت)

* ممکن است بسته به بازار و اپراتورهای همراه تغییر کند

*حافظه در دسترس کاربر به دلیل وجود سیستم عامل و اپلیکیشن‌های پیش‌فرض کمتر از مقدار اعلام شده است. حافظه واقعی با توجه اپراتورها می‌تواند کمتر باشد و پس از آپدیت سیستم‌ عامل تغییر می‌کند.

باتری ۳۸۰۰ میلی آمپر ساعت* مقدار به دست آمده در شرایط آزمایشگاهی شرکت‌های ثالث. این مقدار معمولا میانگین مقادیر مختلف به دست آمده با توجه به تفاوت در ظرفیت نمونه‌های مختلف، مطابق با استاندارد IEC 61960 است. حداقل ظرفیت آزمایش شده ۳۷۲۰ میلی آمپر است.
سیستم عامل اندروید ۸.۰ (Oreo)
شبکه ۳CA, LTE Cat.9
ارتباطات Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac (2.4/5GHz), VHT80 MIMO,  Bluetooth® v 5.0 (LE up to 2Mbps), ANT+, USB Type-C, NFC, Location (GPS,  Galileo*, Glonass, BeiDou*)*پوشش Galileo و BeiDou ممکن است محدود باشد
سیستم پرداخت Samsung Pay (NFC)*ممکن است در بعضی کشورها در دسترس نباشد
سنسورها شتاب سنج، فشارسنج، سنسور اثر انگشت، سنسور ژیروسکوپ، سنسور ژئومغناطیسی، سنسور Hall، سنسور مجاورت، سنسور نور RGB
صدا MP3, M4A, 3GA, AAC, OGG, OGA, WAV, WMA, AMR, AWB, FLAC, MID, MIDI, XMF, MXMF, IMY, RTTTL, RTX, OTA
ویدئو MP4, M4V, 3GP, 3G2, WMV, ASF, AVI, FLV, MKV, WEBM

 

لینک کوتاه : http://urly.ir/rBzd

امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
منبع
دیجیاتو

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا