کسب و کار

زندگی نامه جف بزوس مدیر عامل آمازون

زندگی نامه جف بزوس مدیر عامل آمازون

امیدواریم از خواندن این مطلب، ((زندگی نامه جف بزوس مدیر عامل آمازون)) لذت ببرید و برایتان مفید باشد،از همراهی شماسپاسگذاریم.

کارآفرین آمریکایی جف بزوس بنیانگذار و مدیر ارشد اجرایی سایت Amazon.com و صاحب ‘واشنگتن پست’ است. مشاغل موفق وی باعث شده است که وی به یکی از ثروتمندترین افراد جهان تبدیل شود.حالا در این مقاله میخواهیم زندگی نامه جف بزوس را باهم بخوانیم.

جف بزوس کیست؟

کارآفرین و پیشگام تجارت الکترونیکی جف بزوس بنیانگذار و مدیرعامل شرکت تجارت الکترونیک آمازون ، مالک روزنامه واشنگتن پست و بنیانگذار شرکت اکتشافات فضایی Blue Origin است.

بزوس در ۱۹۶۴ در نیومکزیکو به دنیا آمد ، اوایل عاشق کامپیوتر بود و در دانشگاه پرینستون در رشته علوم کامپیوتر و مهندسی تحصیل کرد. پس از فارغ التحصیلی ، وی در وال استریت کار کرد و در سال ۱۹۹۰ جوانترین معاون ارشد شرکت سرمایه گذاری D.E شد.

چهار سال بعد ، بزوس شغل پردرآمد خود را ترک کرد و Amazon.com ، که آن زمان فقط یک کتابفروشی آنلاین در اینترنت افتتاح کرد. در سال ۲۰۱۳ ، بزوس روزنامه واشنگتن پست را خریداری کرد و در سال ۲۰۱۷ آمازون Whole Foods را خریداری کرد.

زندگی نامه جف بزوس مدیر عامل آمازون
زندگی نامه جف بزوس مدیر عامل آمازون

خانواده جف بزوس

جف بزوس در ۱۲ ژانویه ۱۹۶۴ در آلبوکرک ، نیومکزیکو از مادری به نام جکلین گیز جورگنسن و پدر تد جورگنسن به دنیا آمد.البته هنگامی که بزوس ۴ ساله بود ، مادرش با مایک بزوس ، یک مهاجر کوبایی ازدواج مجدد کرد.

تحصیلات جف بزوس

بزوس در سال ۱۹۸۶ از دانشگاه پرینستون در رشته علوم کامپیوتر و مهندسی برق فارغ التحصیل شد.

او در کودکی گاراژ والدین خود را به آزمایشگاه تبدیل کرد و سرگرم سر و کله زدن با وسایل برقی شد.وی در دوران نوجوانی به همراه خانواده اش به میامی رفت و در آنجا عشق به کامپیوتر پیدا کرد .

شغل های اولیه مالک آمازون

بزوس پس از فارغ التحصیلی از پرینستون ، در چندین شرکت در وال استریت از جمله Fitel ، Bankers Trust و شرکت سرمایه گذاری D.E کار پیدا کرد.

در حالی که حرفه وی در امور مالی آن شرکت بسیار سودآور بود ، بزوس ترجیح داد اقدامی پر خطر را در دنیای نوپای تجارت الکترونیکی انجام دهد. وی در سال ۱۹۹۴ کار خود را ترک کرد ، به سیاتل نقل مکان کرد و با افتتاح یک کتابفروشی آنلاین ، پتانسیل استفاده نشده بازار اینترنت را هدف قرار داد.

بنیانگذار و مدیر عامل آمازون دات کام

بزوس پس از درخواست از ۳۰۰ دوست برای آزمایش بتا سایت وی ، در ۱۶ ژوئیه ۱۹۹۵ ، Amazon.com را به نام رودخانه پرپیچ و خم آمریکای جنوبی افتتاح کرد. در ماه های منتهی به راه اندازی ، چند کارمند با Bezos شروع به تولید نرم افزار کردند.

 بدون تبلیغات مطبوعاتی ، Amazon.com ظرف ۳۰ روز در سراسر ایالات متحده و در ۴۵ کشور خارجی کتاب فروخت. در طی دو ماه ، فروش هر هفته به ۲۰ هزار دلار رسید ، و رشد آن سریعتر از آنچه تصور می شد، بود.

Amazon.com در سال ۱۹۹۷ معروف شد و بسیاری از تحلیلگران بازار را به این سوال سوق داد که آیا خرده فروشان سنتی سایت های تجارت الکترونیکی خود را راه اندازی می کنند یا نه. دو سال بعد ، این شرکت نوپا نه تنها ادامه داد ، بلکه از رقبا پیشی گرفت و به یک رهبر تجارت الکترونیکی تبدیل شد.

بزوس با فروش سی دی و فیلم در سال ۱۹۹۸ به ارائه پیشنهادهای آمازون با فروش سی دی و فیلم ادامه داد.

در حالی که بسیاری از سایت های dot.com در اوایل دهه ۹۰ متلاشی می شدند ، آمازون با فروش سالانه که از ۵۱۰،۰۰۰ دلار در ۱۹۹۵ به بیش از ۱۷ میلیارد دلار در ۲۰۱۱ افزایش یافت ، شکوفا شد.

 تا سپتامبر ۲۰۱۸ ، آمازون بیش از ۱ تریلیون دلار ارزش داشت ، دومین شرکتی که فقط چند هفته پس از اپل به این رکورد رسیده است.

در پایان سال ۲۰۱۸ ، آمازون اعلام کرد که در حال افزایش حداقل دستمزد کارگران خود به ۱۵ دلار در ساعت است. این شرکت هنوز هم به دلیل شرایط کار و سرعت طاقت فرسا مورد انتقاد قرار گرفته است .

بزوس با راه اندازی استودیوی آمازون در سال ۲۰۱۳ چندین برنامه اصلی را به نمایش گذاشت. این شرکت در سال ۲۰۱۴ با تحسین منتقدان Transparent و Mozart in the Jungle به موفقیت چشمگیری دست یافت.این کمپانی اولین فیلم سینمایی اصلی خود را با نام Spike Lee’s Chi-Raq در سال ۲۰۱۵ تولید و منتشر کرد.

در سال ۲۰۱۶ ، بزوس برای حضور در نقش یک بیگانه در Star Trek Beyond جلوی دوربین رفت. بزوس که از کودکی یکی از طرفداران Star Trek است ، در اعتبار فیلم در IMDb به عنوان یک مقام Starfleet معرفی شده است.

در اوایل سال ۲۰۱۸ ، سیاتل تایمز گزارش داد که آمازون عملیات خرده فروشی مصرف کننده خود را به منظور تمرکز بر مناطق در حال رشد از جمله سرگرمی دیجیتال و الکسا ، دستیار مجازی آمازون ، تلفیق کرده است.

بزوس با رونمایی از Kindle Fire در سال ۲۰۱۱ با آمازون به بازار تبلت ها شد. در سپتامبر سال بعد ، او از Kindle Fire HD جدید ، تبلت نسل بعدی این شرکت که برای ایجاد مزایای iPad iPad اپل طراحی شده ، خبر داد.

به گزارش ABC News ، بزوس گفت: “ما بهترین تبلت را با قیمت مشخصی نساخته ایم. ما بهترین تبلت را با هر قیمتی ساخته ایم.”

زندگی نامه جف بزوس هواپیماهای بدون سرنشین آمازون

در اوایل دسامبر ۲۰۱۳ ، بزوس با افشای ابتکار آزمایشی جدید آمازون ، تحت عنوان “Amazon Prime Air” ، با استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین برای ارائه خدمات تحویل به مشتریان ، خبرساز شد. وی گفت: این هواپیماهای بدون سرنشین قادر به حمل اقلامی تا وزن ۵ پوند خواهند بود و قادر به طی مسافت ۱۰ مایلی از مرکز توزیع شرکت هستند.اولین تحویل Prime Air در ۷ دسامبر ۲۰۱۶ در کمبریج انگلیس انجام شد.

بزوس چشم به بازار تحویل مواد غذایی داشت و در سال ۲۰۱۷ آمازون اعلام کرد که فروشگاه مواد غذایی Whole Foods را به قیمت ۱۳٫۷ میلیارد دلار پول نقد خریداری کرده است.

جف بزوس صاحب واشنگتن پست

در ۵ آگوست ۲۰۱۳ ، بزوس با خرید روزنامه واشنگتن پست و سایر نشریات وابسته به شرکت مادرش ، واشنگتن پست شرکت ، به قیمت ۲۵۰ میلیون دلار ، در سراسر جهان خبرساز شد.

این معامله پایان سلطنت چهار نسل بر شرکت پست توسط خانواده گراهام بود که شامل دونالد ای گراهام ، رئیس شرکت و مدیر اجرایی شرکت و خواهرزاده وی ، ناشر پست کاترین گراهام بود.

گراهام در تلاش برای توضیح این معامله اظهار داشت: “پست می توانست تحت مالکیت این شرکت زنده بماند و برای آینده قابل پیش بینی سودآور باشد.” “اما ما می خواستیم بیشتر از زنده ماندن انجام دهیم. نمی گویم این موفقیت را تضمین می کند ، اما شانس موفقیت بسیار بیشتری به ما می دهد.”بزوس صدها خبرنگار و سردبیر را استخدام کرد و کارکنان فن آوری روزنامه را سه برابر کرد .

جف بزوس و Blue Origin

در سال ۲۰۰۰ ، بزوس Blue Origin را تأسیس کرد ، یک شرکت هوافضا که برای کاهش هزینه سفر به فضا فناوری هایی را توسعه می دهد تا در دسترس مشتریان قرار گیرد. به مدت یک دهه و نیم ، این شرکت بی سر و صدا کار می کرد.

سپس ، در سال ۲۰۱۶ ، بزوس از خبرنگاران دعوت کرد تا از دفتر مرکزی در کنت ، واشنگتن ، درست در جنوب سیاتل بازدید کنند. در سال ۲۰۱۷ ، بزوس قول فروش سالانه حدود ۱ میلیارد دلار سهام آمازون را برای تأمین بودجه Blue Origin داد.

دو سال بعد ، او نشان دهنده ماهواره Blue Origin بود و گفت که این شرکت در حال انجام پروازهای آزمایشی موشک ساب-مداری New Shepard خود است ، که گردشگران را برای چند دقیقه به فضا می برد.

بزوس : “ما می خواهیم راهی به فضا بسازیم. و سپس اتفاقات شگفت انگیزی رخ خواهد داد. “

در آگوست ۲۰۱۹ ، ناسا اعلام کرد که Blue Origin در میان ۱۳ شرکتی است که برای همکاری در ۱۹ پروژه فناوری برای رسیدن به ماه و مریخ انتخاب شده است. Blue Origin در حال توسعه یک سیستم فرود ایمن و دقیق برای ماه و همچنین نازل موتور برای موشک ها با پیشرانه مایع است. این شرکت همچنین با ناسا در حال کار برای ساخت و پرتاب موشک های قابل استفاده مجدد از یک مجتمع بازسازی شده درست در خارج از مرکز فضایی کندی ناسا است.

ارزش دارایی خالص جف بزوس

از اوت ۲۰۱۹ ، بلومبرگ و فوربس دارایی خالص بزوس را ۱۱۰ میلیارد دلار یا بیش از ۱٫۹ میلیون برابر متوسط ​​درآمد خانوار آمریکایی تخمین زدند. بزوس در فهرست ثروتمندترین افراد فوربس در سال ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ در راس لیست قرار گرفت.

بزوس از سال ۱۹۹۸ تاکنون هر سال همان حقوق ۸۱،۸۴۰ دلاری را در آمازون کسب کرده است. با این حال ، سهام او در آمازون او را به یک مرد بسیار ثروتمند تبدیل کرده است. یک تحلیل از سود سهام Bezos در سال ۲۰۱۸ باعث شد او روزانه تقریباً ۲۶۰ میلیون دلار به خانه ببرد.

در جولای ۲۰۱۷ ، بزوس ابتدا از بنیانگذار مایکروسافت بیل گیتس پیشی گرفت و به عنوان ثروتمندترین فرد جهان تبدیل شد ، طبق گفته بلومبرگ ، قبل از سقوط به شماره ۲٫ رئیس آمازون سپس در ماه اکتبر مقام اول را تصاحب کرد.

با این حال ، از نظر تعدیل تورم ، گیتس در اواخر دهه ۱۹۹۰ ثروتمندتر از بزوس بود. ثروت عظیم سرمایه داران تجاری آمریکایی جان راکفلر ، اندرو کارنگی و هنری فورد نیز از ثروت بزوس پیشی خواهد گرفت.

زندگی نامه جف بزوس
زندگی نامه جف بزوس

همسر و بچه ها جف بزوس

Bezos با MacKenzie Tuttle هنگامی که هر دو در D.E کار می کردند ، آشنا شد.

MacKenzie بخشی جدایی ناپذیر از تأسیس و موفقیت آمازون بود ، که به ایجاد اولین برنامه تجاری آمازون کمک کرد و به عنوان اولین حسابدار شرکت فعالیت کرد. او اگرچه ساکت و کتابخوان بود ، اما علناً از آمازون و همسرش حمایت کرد.

بعد از ۲۵ سال زندگی، جف و مک کنزی در سال ۲۰۱۹ طلاق گرفتند. به عنوان بخشی از توافق طلاق ، سهام جف در آمازون از ۱۶ درصد به ۱۲ درصد کاهش یافت و سهام او نزدیک به ۱۱۰ میلیارد دلار و سهام مک کنزی بیش از ۳۷ میلیارد دلار بود. مک کنزی اعلام کرد که قصد دارد حداقل نیمی از دارایی خود را به امور خیریه بدهد.جف و مک کنزی چهار فرزند با هم دارند: سه پسر و یک دختر .

امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا