جالبه ؛)منتخب

چرا رنگ هواپیما سفید است؟ دلایل علمی واقتصادی رنگ هواپیما

شاید شما هم تابه‌حال به این موضوع توجه کرده باشید که تقریبا رنگ همه هواپیما ها، سفید است. اما چرا این رنگ برای بدنه هواپیما انتخاب شده است؟ با مجله اینترنتی ایران فان همراه باشید تا دلایل علمی و اقتصادی این موضوع را بررسی کنیم.

دلایل سفید بودن هواپیما

اینجا دارد گرم می‌شود!

دلایل متعددی برای انتخاب رنگ سفید در بدنه هواپیما وجود دارد که یکی از اصلی ترن آنها (به عقیده پروفسور جان هانسون) گرما است. همانطور که می‌دانید رنگ‌های تیره گرما را به خود جذب می‌کنند و طبیعتاً هرچه رنگ انتخابی روشن‌تر باشد، جذب گرما کمتر می‌شود.

برخورد پرندگان با هواپیما

نتایج مطالعاتی که در سال ۲۰۱۱ توسط محققان در دانشگاه پردیو و مرکز تحقیقات حیات وحش ملی صورت گرفت نشان از این می‌داد که؛ پرندگانی که در آسمان پرواز می‌کنند، برخورد کمتری با هواپیما های سفید رنگ نسبت به دیگر رنگ‌ها دارند. 

این یکی از دلایل انتخاب رنگ سفید برای بدنه هواپیماهاست که علاوه بر کاهش خرابی‌ها، باعث می‌شود تا این دوستانِ پرنده ما، پرواز راحت تری داشته باشند!

در مجله اینترنتی ایران فان بخوانید : غرامت بگیرید؛ آشنایی با حقوق مسافران در صورت لغو یا تاخیر در پرواز

شناسایی آسان‌تر آسیب ها

رنگ سفید، بیشتر از هررنگ دیگری آسیب‌های خارجی در بدنه هواپیما را نمایان می‌کند. همچنین باتوجه به اینکه رنگ شناسایی آسیب‌ها در هواپیما، امری بسیار حیاتی است، این موضوع یکی از عاقلانه‌ترین دلایل برای انتخاب رنگ سفید به شمار می‌آید.

بی دلیل پول خرج نکنید!

نیمی از دلایل اهمیت انتخاب رنگ سفید در بدنه هواپیما، مربوط به موارد علمی، و نیمی دیگر مربوط به عوامل اقتصادی است. شاید جالب باشد اما خطوط هواپیمایی هم سعی می‌کنند تا بی دلیل پول خود را خرج نکنند.

باید بدانید که رنگ کردن کامل بدنه هواپیما، به حدود ۶۵ گالن رنگ نیاز دارد. (هرگالن آمریکا حدود ۴ لیتر است.) بنابراین سفید، رنگ استاندارد و ارزان است. اگر شما هر رنگ دیگری را برای رنگ کردن هواپیمای خود انتخاب کنید (هواپیما که دارید، درسته؟) پس از گذشت مدتی، اکسید خواهد شد و زیبایی خود را از دست خواهد داد. علاوه بر آن باید خدا تومن خرج براق و ثابت نگه داشتن رنگ آن خرج کنید!

نظر شما درباره رنگ سفید هواپیما ها چیست؟ شما می‌توانید نظر خود را در بخش «نظرات» با ما به اشتراک بگذارید.

[تعداد: 0   میانگین: 0/5]
منبع
curiosity مجله اینترنتی ایران فان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا