کسب و کار

۹ نکته کوچک اما مهم برای رشد یک تجارت موفق

۹ نکته کوچک اما مهم برای رشد یک تجارت موفق

امیدواریم از خواندن این مطلب، ((۹ نکته کوچک اما مهم برای رشد یک تجارت موفق)) لذت ببرید و برایتان مفید باشد،از همراهی شماسپاسگذاریم.

برای موفقیت در تجارت امروز باید انعطاف پذیر باشید و از مهارت های برنامه ریزی و سازمانی خوبی برخوردار باشید. بسیاری از افراد با این فکر شروع به کار می کنند که کامپیوترهای خود را روشن می کنند یا درهای خود را باز می کنند و شروع به کسب درآمد می کنند ، اما در نتیجه کسب درآمد در مشاغل بسیار دشوارتر از آن است که فکر می کردند.با صرف وقت و برنامه ریزی برای انجام کلیه اقدامات لازم برای دستیابی به موفقیت ، می توانید از شکست در مشاغل تجاری خود جلوگیری کنید. هر نوع شغلی را که می خواهید شروع کنید ، استفاده از ۹ نکته کوچک می تواند به شما کمک کند تا تجارت موفق داشته باشید.

شروع کار نیاز به تفکر تحلیلی ، سازماندهی مصمم و ثبت دقیق جزئیات دارد.مهم است که از رقیبان خود آگاهی داشته باشید و تاکتیک های موفقیت آمیز آنها را بدانید.ارائه خدمات خوب به مشتریان برای جلب وفاداری آنها و حفظ تجارتشان بسیار مهم است.

۹ نکته برای رشد یک تجارت موفق

۱- منظم شوید

برای دستیابی به موفقیت در کسب و کار باید سازمان یافته باشید. این به شما کمک می کند وظایف خود را انجام دهید و کارهایی که باید انجام شود را به خوبی برنامه ریزی کنید. یک راه خوب برای سازماندهی ، ایجاد لیست کارهای روزانه است. با تکمیل هر مورد ، آن را در لیست خود بررسی کنید. با این کار اطمینان حاصل خواهید کرد که هیچ چیزی را فراموش نمی کنید و تمام کارهایی را که برای بقای تجارت شما ضروری است انجام می دهید.

9 نکته کوچک اما مهم برای رشد یک تجارت موفق
رشد یک تجارت موفق

۲- سوابق تجاری خود را بررسی کنید

همه مشاغل موفق سوابق مفصلی را ثبت می کنند. با این کار ، خواهید فهمید که سابقه کسب و کار شما از نظر مالی کجاست و با چه چالش های بالقوه ای روبرو هستید. فقط دانستن این مسئله به شما فرصت می دهد تا استراتژی هایی برای غلبه بر این چالش ها ایجاد کنید.

۳- رقابت خود با دیگر برندهای تجاری را تجزیه و تحلیل کنید

رقابت بهترین نتیجه را به بار می آورد. برای موفقیت ، نمی توانید از مطالعه و یادگیری از رقبای خود بترسید. به هر حال ، آنها ممکن است کاری را به درستی انجام دهند که شما می توانید در کسب و کار خود پیاده سازی کنید تا درآمد بیشتری کسب کنید.

۴- خطرات و پاداش ها را درک کنید

رمز موفقیت ، ریسک حساب شده برای کمک به رشد تجارت شماست. یک سوال خوب برای پرسیدن این است که “رخداد منفی تجارت من چیست؟” اگر می توانید به این سوال پاسخ دهید ، پس می دانید که بدترین سناریو چیست. این دانش به شما امکان می دهد انواع ریسک های محاسبه شده ای را که می تواند پاداش های فوق العاده ای ایجاد کند ، بپذیرید.

درک خطرات و پاداش ها شامل هوشمند بودن در مورد زمان شروع کار شما است. به عنوان مثال ، آیا اوضاع بد اقتصادی ناشی از همه گیری ویروس کرونا ، فرصتی را برای شما فراهم کرده است (مثلاً تولید و فروش ماسک صورت) یا مانعی برای کسب و کار شما بوده است مثلا شما صاحب رستوران بزرگی هستید و در دوره همه گیری مطمئنا خیلی از مشتریان خود را از دست داده اید پس راه حل چاره و حفظ تجارت تان چیست؟

۵- برای رشد تجارت تان خلاق باشید

همیشه به دنبال راه هایی برای بهبود تجارت و برجسته کردن آن در رقابت باشید. تشخیص دهید که همه چیز را نمی دانید و در برابر ایده های جدید و رویکردهای مختلف کسب و کار خود حتما با دیگران در تعامل باشید.(منظور از دیگران کارشناس اقتصادی ،روانشناسان کار ،بازاریابان موفق و … است نه افرادی که مدام ساز مخالف میزنند و منفی هستند)

 رشد تجارت موفق
رشد تجارت موفق

۶- متمرکز بمانید

جمله قدیمی “رم در یک روز ساخته نشد” در اینجا صدق می کند. فقط به دلیل افتتاح مشاغل به این معنی نیست که بلافاصله شروع به کسب درآمد می کنید. زمان می برد تا به مردم بفهمانند برند تجاری شما چیست و چه خدماتی به آنها ارائه میدهد ، بنابراین در رسیدن به اهداف کوتاه مدت خود متمرکز باشید.

۷-خود را برای سختی آماده کنید

سرآغاز شروع کار با سختی است ، اما پس از باز کردن درها ، کار شما تازه شروع شده است. در بسیاری از موارد مجبورید بیشترین وقت خود را برای تجارت بگذارید ، این ممکن است به معنای گذراندن وقت کمتر با خانواده و دوستان باشد.

۸-برای رشد تجارت خود ،خدمات عالی ارائه دهید

بسیاری از مشاغل موفق وجود دارند که فراموش می کنند ارائه خدمات عالی به مشتری مهم است. اگر خدمات بهتری برای مشتریان خود ارائه دهید ، آنها تمایل بیشتری دارند که دفعه دیگر  به جای حضور در فروشگاه رقیب شما ، به شما مراجعه کنند.

۹- پشتکار داشته باشید

سازگاری یک مولفه اصلی برای کسب درآمد در تجارت است. شما باید برای موفقیت روز به روز آنچه را لازم است انجام دهید. این عادات بلند مدت ایجاد می کند که به شما کمک می کند تا در بلند مدت درآمد کسب کنید.

طبق داده های سال ۲۰۱۹ دفتر اداره کار ایالات متحده ، تقریباً ۲۰٪ مشاغل جدید در دو سال اول باز بودن ، ۴۵٪ در پنج سال اول و ۶۵٪ در ۱۰ سال اول شکست می خورند. فقط ۲۵٪ از مشاغل جدید به ۱۵ سال یا بیشتر رسیده است.اگر می خواهید در میان آن ۲۵٪ باشید ، توجه دقیق به این ۹ نکته راه هوشمندانه رسیدن به آنجا است.
[تعداد: 0   میانگین: 0/5]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا