ریپورتاژ

«خرید ماشین خارجی باکیفیت با ۷۰۰ میلیون»

خرید ماشین خارجی باکیفیت با ۷۰۰ میلیون

ماشین خارجی

در این مقاله از همراه مکانیک می‌خواهیم تجربه رانندگی با سه ماشین از هیوندای‌های کره‌ای را زیر ذره‌بین ببریم. شرکت کره ای هیوندای یکی از برندهای محبوب خارجی در بازار ایران است که باتوجه به ماشین های خوش فیس و با امکانات رفاهی زیاد و ویژگی فنی خوب خود توانسته جایگاه خوبی را بین مصرف کنندگان پیدا کند. کیفیت این ماشین ها انقدر خوب هست که خیلی ها ترجیح میدهند بجای خرید ماشین چینی نو، به سمت خرید ماشین خارجی کره ای کارکرده بروند. و به همین دلیل بازار خرید و فروش ماشین کره ای کارکرده خیلی داغ است. در حالی که ماشین های چینی بدلیل عدم دسترسی به قطعات و لوازم جانبی و آینده نامعلومی که دارند در هنگام خرید ماشین خارجی در آخر لیست خریداران قرار دارند.

شاید یکی از دلایل اصلی افزایش قیمت هیوندای‌، به‌ جز هم مسیر شدن با جریان گرانی در ایران، خروج کمپانی‌های خارجی از بازار ایران بدلیل تحریم ها و از دسترس خارج شدن نمونه‌های صفر کیلومتر باکیفیت این شرکت کره ای است.

هیوندای توسان

هیوندای توسان ۲۰۰۹ مدل ۲۷۰۰ JM فول

توسان ۲۷۰۰ JM نسل اول از این ماشین است که از سال ۲۰۰۴ در شرکت هیوندای تولید و عرضه شده و در ۲۰۰۷ توسط آسان موتور به ایران وارد شد. مونتاژ این ماشین تا سال ۲۰۰۹ ادامه داشته و توانست نام خود را به‌عنوان یکی از موفق‌ترین شاسی‌ بلندهای شرکت هیوندای کره ای در تاریخ به ثبت برساند. هیوندای توسان ۲۰۰۹ مدل ۲۷۰۰ JM فول در بازار امروز ماشینهای کارکرده با قیمت حدودی ۷۳۰ میلیون به فروش می‌رسد.

تجربه رانندگی با این ماشین شاید برای افرادی که رانندگی با ماشینهای لوکس‌تر و جدیدتر را تجربه کرده‌اند، خیلی خوشایند نباشد. اما ۱۱ سال پیش و زمانی که توسان به ‌عنوان یک شاسی‌بلند با موتور ۲٫۷ لیتری مدل V6 به بازار آمد، ماشینی با شتاب و هندلینگ فوق العاده به شمار می‌رفت. یکی از عللی که باعث شده توسان بتواند هندلینگ خوبی داشته باشد، ارتفاع پایین نصب موتور است. موضوعی که باعث جابه‌جا شدن مرکز ثقل و درنتیجه هندلینگ بهتر ماشین شده است.

قرارگیری یک پیشرانه پرحجم در کنار یک گیربکس ۴ سرعته، توانسته یک شتاب ۱۰٫۵ ثانیه‌ای را برای این ماشین به ارمغان آورد. شتابی که برای ماشینی با وزن ۱٫۷ تنی نه ‌تنها قابل‌ قبول بلکه فوق العاده است. با این‌حال عملکرد نه‌چندان مناسب ترمزها در کنار کابین پرسروصدا ممکن است برای سرنشینان کمی ناخوشایند باشد. البته سرنشینان عقب باید کمبود فضا را نیز تحمل کنند.


هیوندای سانتافه ۲۰۰۸ دو دیفرانسیل فول

هیوندای سانتافه ۲۰۰۸ دو دیفرانسیل فول یکی از کراس‌اوورهای خوش‌چهره و محبوب هیوندای است که حتی امروز با وجود قیمت ۷۲۰ میلیونی خود، خریداران و طرفداران خود را از دست نداده است. این ماشین که نسل دوم سانتافه است، در نیمه‌های دهه هشتاد به ‌کمک آسان موتور به ایران راه یافت و توانست تا امروز نیز حضور موفق خود را ادامه دهد.

ابعاد مناسب سانتافه باعث می‌شود زمانی که پشت فرمان این ماشین می‌نشینید، دید خوبی از اطراف خود داشته باشید. به ‌علاوه قدرتی که پیشرانه ۲٫۷ لیتری ۶ سیلندر سانتافه برای این ماشین به ارمغان می‌آورد می‌تواند آن را در ۸ ثانیه از جا کنده و به‌سرعت صد کیلومتر بر ساعت برساند. این عدد برای یک شاسی‌ بلند با وزن بیش از ۱٫۵ تن، یک عدد بسیار تحسین ‌برانگیز است. سانتافه یک ماشین جادار با کابین راحت است که آن را به انتخاب خوبی برای مسافرت‌های خانوادگی تبدیل کرده است. همچنین عایق ‌بندی مناسب کابین موجب شده که سروصدای موتور به داخل کابین وارد نشده و در مجموع حس آرامش ‌بخشی از رانندگی با این ماشین برای راننده و سرنشینان ایجاد شود.


هیوندای ولستر ۲۰۱۳ فول موتور MPI

هیوندای ولستر یک ماشین در دسته بندی هاچ‌بک محسوب میشود که با چهره متفاوت خود توانست نظرها را به سمت خود جلب کند. این ماشین که با هدف جایگزینی هیوندای کوپه به بازار آمده بود، به ‌واسطه ظاهر زیبا و جدید خود خیلی زود توانست در بازارهای جهانی مطرح شود. آسان موتور وظیفه واردات ولستر را نیز بر عهده گرفت. هم ‌اکنون برای خرید ماشین خارجی ولستر ۲۰۱۳ فول موتور MPI باید چیزی حدود ۷۳۰ تا ۷۸۵ میلیون تومان هزینه کنید.

اما اگر بخواهیم درباره تجربه رانندگی با این ماشین صادق باشیم، باید بگوییم که ولستر تنها یک ماشینی زیبا است که در عمل حرف‌های زیادی برای گفتن ندارد. به عبارت دیگر اگر ولستر به ‌عنوان یک ماشین مستقل و نه به ‌عنوان جایگزینی برای هیوندای کوپه به بازار آمده بود شاید می‌شد از ایرادات فنی آن چشم‌پوشی کرد. اما در مقایسه با آن ماشین شش سیلندر پرقدرت، موتور ۱٫۶ لیتری MPI ولستر حرف‌های زیادی برای گفتن ندارد. به‌علاوه علی‌ رغم انتظاری که از یک ماشین هاچ‌بک می‌رود، کوپه ماشینی سریع و پرشتابی نبوده و ضربات زیادی را به کابین منتقل می‌کند.

هیوندای ولستر
پیش تر گفتیم که ماشین های کره‌ای در بازار ایران همواره در دسته ماشینهای پرطرفدار قرار می‌گرفته‌اند. ماشینهایی که به ‌واسطه امکانات بیشتر و قیمت مناسب خود نسبت به ماشینهای اروپایی و کیفیت بالاتر نسبت به ماشینهای چینی، در بازار ماشینهای دست دوم نیز از جایگاه مناسبی برخوردار بوده و هستند. اما در آشفته ‌بازار امروز ماشین ایران، خرید ماشین دست دوم خوب و سالم کار بسیار دشواری است. گستردگی شبکه باعث شده که گزینه‌های انتخابی تا حد زیادی افزایش‌یافته و انتخاب میان آن‌ها کار دشواری باشد. به همین دلیل فرایند خرید ماشین خارجی دست دوم توسط خود شخص ممکن است تا مدتها به طول انجامد.

شرکت همراه مکانیک برای آسان کردن فرآیند خرید ماشین خارجی، نمایشگاه بزرگی از خودروهای کارشناسی شده در سراسر کشور گرد هم آورده است. کافیست وارد سایت همراه مکانیک شوید و با چند کیلیک ساده و پیدا کردن ماشین مورد نظر خود در کمتر از یک هفته صاحب ماشین شوید. با استفاده از خدمت خرید سفارشی این شرکت حتی نیاز به تماس با فروشنده و چانه زدن برای قیمت ندارید و تنها کافیست از بین چند گزینه پیشنهادی کارشناسان همراه مکانیک یک گزینه را انتخاب کنید. این خدمت مفید میتواند فرآیند سخت خرید ماشین خارجی را برای افرادی که مشغله زیاد دارند و تخصصی در این زمینه ندارند آسان و لذت بخش نماید.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی(رپورتاژ) داشته و مجله اینترنتی  ایران فان هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا