جالبه ؛)

کتابهای خوب برای آشنایی با واقعه غدیر

کتابهای خوب برای آشنایی با واقعه غدیر

امیدواریم از خواندن این مطلب، ((کتابهای خوب برای آشنایی با واقعه غدیر )) لذت ببرید و برایتان مفید باشد،از همراهی شماسپاسگذاریم.

۱٫غدیر در قرآن – قرآن در غدیر ،محمد باقر انصاری

دراین کتاب با محور قرار دادن آیات الهی که به هر صورت با غدیر ارتباط یافته مورد تحلیل قرارگرفته و هر حدیثی که فهم آیه را بیشتر میکند ومورد تایید مطلب است، آورده شده. از ابتداء سفر حجه الوداع در مدینه تا بازگشت به مدینه به صورت مبسوط مطرح شده است جمع آوری روایات نبوی در کتب و تفاسیر فریقین از دیگر ویژگی‌های کتاب است.

۲٫اگر در غدیر بودیم، محمد باقر انصاری

مطالعه این کتاب ذهن خواننده را نسبت بعضی مسائل باز تر می کند و خود به قضاوت تاریخ می نشیند که امید است موثر واقع افتد. این با قلمی شیوا ، روان ، ساده و با طرحی نو با عناوین و طراحی و چاپی زیبا در نه بخش ارائه شده است .

۳٫چهارده قرن با غدیر ،محمد باقر انصاری

 کسانی که به دنبال رسیدن به سوالات خود در خصوص امامت و ولایت و معارف غدیر و حقانیت تشیع هستند با مطالعه این کتاب پاسخ سوالات خود را پیدا می کنند.

۴٫قطره‏اى از دریا ،محمد حسین صفاخواه

در این کتاب، مجموعه داستانهاى شیرین و آموزنده که هر کدام دارای پیامها و نکات تاریخی ارزشمندی است از  کتاب گرانمایه «الغدیر»، اثر ارزشمند علامه امینى(ره) است که به لحاظ داستان بودن، در ذائقه جوانان جامعه و عموم مردم ، خوشایندتر و خواندنى‏تر از نوشته‏هاى معمولى است و کیست که اثر و نقش داستان را نادیده گرفته و جاذبه جادویى قصه را به هیچ انگارد.

۵٫حماسه غدیر ،محمد رضا حکیمى

حماسه غدیر یکى دیگر از کتابهاى استاد محمدرضا حکیمى است که جوانان فاضل حوزه و دانشگاه به مطالعه آن مى‏پردازند و بر آگاهى‏هاى خویش در باره واقعه غدیر، کتاب گرانسنگ «الغدیر» و پرچمدار حرکت اصلاح‏طلبى در سایه امامت، علامه امینى(ره) مى‏افزایند این کتاب که با آثارى از دیگر فرزانگان پدید آمده است، کار کارستانى در معارف غدیراست، به نمایه‏هایى از این کتاب، توجه کنید:فلسفه سیاسى ، غدیر ، تشیع ،کتاب الغدیر ، مطبوعات در جهان اسلام ،مساله نقابت ، مرجعیت ، شناخت عناصر زمان ، کتابهاى اسلامى فارسى و …

کتابهای خوب برای آشنایی با واقعه غدیر
کتابهای خوب برای آشنایی با واقعه غدیر

۶٫حساس ترین فراز تاریخ  ،جمعی از دبیران

این کتاب،(شامل داستان غدیر و مطالب غیر داستانی مفید وبسیار ارزشمند ی برای نسل جوان امروز ما است) که در صفحه عنوان این کتاب می‏خوانیم :

چه کسی پاک و روشن‏بین است؟ کدام آیین خدای، بهترین آیین است ؟ جهان پر از نشیب و فراز حساسترین فراز تاریخ کدام است که تاریخ را رقم می زند .

۷٫سیری در الغدیر(خلاصه الغدیر) ، محمد امینی

فرزند علامه امینی(ره)، با ابتکاری جالب، یازده جلد کتاب الغدیر پدربزرگوارش را در یازده فصل، خلاصه کرده و تشنگان غدیر ولایت را از راه میان‏ بر، به سرچشمه رسانده است، اکنون اگر ما الغدیر را در این چشم‏ انداز نگاه نکنیم خسارتی است جبران‏ ناپذیر: «گر گدا کاهل بود تقصیر صاحب خانه چیست؟»در این خلاصه‏ نویسی، بحثهای رجالی، کارشناسی و تخصصی نیامده تا خواننده بهتر و سریعتر به غدیر برسد، امید است جوانان عزیز با مطاله این کتاب پی به حقانیت مذهب تشیع و مظلومیت شیعیان در جهان ببرند و به پاسخهای متعدد خود در خصوص امامت و ولایت برسند .

۸٫پیمان غدیر، بیعت با مهدی(عج) ، دکتر سید محمد بنی هاشمی

این کتاب شامل ۴ فصل می باشد. در فصل اول «پیام غدیر در کتاب و سنت»، به بیان پیمان و عهد الهی که بر عهده بشر به واسطه ابلاغ خاتم الانبیاء صلی الله علیه و آله  است، پرداخته شده است.

در دو فصل بعد به دلایل قرآنی و روایی التزام و وفای به این پیمان الهی پرداخته شده و ثابت می گردد که از جمله بهترین راههای وفای به این پیمان الهی، خدمتگزاری به آستان مقدس حضرت ولی العصر ارواحنا فداه است.

در نهایت در فصل چهارم به چگونگی خدمت مقبول به ساحت مقدس امام زمان علیه السلام در آینه دعاها و روایات مربوط به عید غدیر پرداخته می شود.

منبع : پاتوق کتاب فردا ، کانون خورشید ، غدیرستان

[تعداد: 0   میانگین: 0/5]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا