سرگرمی :)

انشاء درباره ۲۲ بهمن

انشاء درباره ۲۲ بهمن و دهه فجر

موضوعات انشاء بسیار گسترده و متنوع است اما برخی از موضوعات همیشه و در طول سالها برای انشاءنویسی به دانش آموزان پیشنهاد میشود یکی از این موضوع ها ، انشاء درباره دهه فجر است،به همین خاطر ما امروز در مجله اینترنتی ایران فان انشاءیی زیبا درباره ۲۲ بهمن برایتان آورده ایم،امیدوارم ایده خوبی برای انشاءنوشتن به شما بدهد.

انشاء کلمه ای عربی است و معادل فارسی آن دبیری است، انشاء به معنی آفرینش ، ایجاد و خلق کردن است.در لغت نامه ی دهخدا: ” انشاء” یعنی: ” آفرینش، ایجاد، سخن پردازی، نویسندگی ، شاعری، نوشته ی فصیح و با سجع و قافیه، هر نوع نوشته ای که مراد از آن نمایاندن قدرت نویسندگی و تعیین ارزش نوشته باشد.

انشاء درباره ۲۲ بهمن

به نام خدای مهربان

اکنون میخواهم با شما درباره ۲۲ بهمن صحبت کنم.در تاریخ ۲۲ بهمن ماه سال ۱۳۵۷ انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی(ره) به پیروزی رسید.در این روز باشکوه تمام مردم ایران به خیابان ها آمدند و شعار میدادند.شعارهایی مانند : مرگ برشاه،۲۲ بهمن ماه یوم الله یوم الله،۲۲ بهمن روز آزادی روز شکست دشمن ،مرگ بر آمریکا و …

در ان روزها که گوشی نبود و تلوزیون هم در همه خانه ها نبود مردم زمان راهپیمایی را با نوشتن بر روی دیوارها به هم اطلاع میدادند.آن روز یعنی ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ برای همیشه در تاریخ ایران اسلامی جاودانه شد و بهد از آن سال هم مردم ایران هر سال در روز ۲۲ بهمن در سراسر کشور جشن میگیرند و به یاد آن روز راهپیمایی میکنند.البته امسال یعنی ۲۲ بهمن ۱۳۹۹ به خاطر کرونا مردم نمیتوانند راهپیمایی کنند.انشاء درباره دهه فجر

انشاء درباره دهه فجر

باز هم دهه فجر رسید. روزهای پیروزی انقلاب اسلامی که برای پدر و مادرهای ما پر از خاطره است. در دهه فجر اسلام تولدی دوباره یافت و این دهه در تاریخ ایران نقطه ای تعیین کننده و بی مانند بشمار می رود. دوازده تا بیست و دو بهمن ۱۳۵۷ دهه فجر انقلاب اسلامی و روزهای سرنوشت ساز ملت به پا خاسته ایران است. بازگشت افتخارآمیز امام خمینی به ایران اسلامی و اعلام تشکیل دولت موقت با خود نتایج مثبتی از جمله پیوستن بسیاری از ارتشیان به انقلاب و بیعت نیروی هوایی با امام بزرگوار و شکست حکومت نظامی با حضور شکوهمند مردم در صحنه به فرمان امام خمینی، فتح مراکز مهمی همچون صدا و سیما و پادگان های نظامی و سرانجام پیروزی انقلاب اسلامی را همراه داشت.

در مدارس نیز دانش آموزان کلاس‌های درس را با نوارهای رنگی، پرچم و عکس های زیبا از روزهای انقلاب اسلامی تزئین می‌کنند. در روز دوازده بهمن زنگ مدارس به مناسبت سالگرد ورود هواپیمای امام خمینی به ایران، در حدود ساعت نه و سی دقیقه نواخته می‌شود. در این روز بزرگترین استقبال تاریخ در تهران برگزار شد، در حدود ساعت نه و سی دقیقه بامداد روز دوازدهم بهمن ماه هواپیمای حامل امام خمینی در میان تدابیر شدید امنیتی در فرودگاه مهرآباد بر زمین نشست.

امام خمینی در میان استقبال گسترده مردم تهران در ساعت یک بعد از ظهر وارد قطعه هفده که مزار شهدای انقلاب بود، شد و سخنرانی خود را ایراد نمود. در روز ۲۲ بهمن، آخرین روز از دهه فجر نیز که به عنوان تعطیل رسمی در تقویم رسمی ایران ثبت شده‌است، راهپیمایی ملت ایران در شهرهای مختلف ایران با شکوه هرچه تمام تر برگزار می‌شود.  *دهه فجر بر همه ی ایرانیان مبارک باد*

انشاء سوم در مورد دهه فجر

دهه فجر برای ما دانش آموزان نام آشنایی است که از تاریخ ورود امام خمینی به ایران تا پیروزی انقلاب اسلامی می باشد.
وقتی شاه خائن در روز ۲۶ دی ماه ۱۳۵۷ از ایران فرار می کند و امام خمینی در روز ۱۲ بهمن ماه به ایران وارد می شوند روز نامه ها با خطی بزرگ در این دو روز نوشته بودند شاه رفت ، امام آمد .
مردم ایران در طول این ۱۰روزبه خیابان ریختند و علیه شاه و نوکران او شعار می دادند تا اینکه انقلاب اسلامی ۲۲ بهمن ماه پیروز می شود.
مردم در شب۲۲ بهمن ماه به دستور امام حکومت نظامی شاه را از بین بردند .
هر سال در چنین روز هایی جشن پیروزی انقلاب در سراسر ایران بر گزار می شود و ما نیز وظیفه داریم در مدرسه ی خود جشن کوچکی برگزار کنیم.

و امروز که ما در امنیت و آسایش زندگی می کنیم، مدیون امام خمینی (ره) و شهیدانی هستیم که برای این سرزمین جانشان را دادند. شیرینی امنیت را کسی درک نمی کنند مگر مردم آن سرزمین هایی که هم اکنون ظلم و ستم سرزمینشان را فرا گرفته و هیچ گونه آزادی ندارند و دشمن بی رحمانه سعی در تصرف سرزمینشان دارد.

[تعداد: 0   میانگین: 0/5]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا