رسانهسرگرمی :)

تماشا کنید؛ وقتی شبکه چهار حافظ و ابن سینا را دعوت می‌کند

شب گذشته، یعنی اول فروردین ماه درحالی که شبکه‌های صدا و سیما درحال پخش ویژه برنامه‌های خود بودند، شبکه چهار از شاهکار جدید خود رونمایی کرد و در برنامه «همیشه بهار» مصاحبه‌ای با حافظ و ابن سینا داشت!

امیرحسین مدرس که مجری این برنامه بود، در گفتگو با حافظ با از فاتحه‌هایی که نه بخواطر خود حافظ و بلکه فال های او خوانده می‌شود، با جناب حافظ صحبت کرد!

سوژه شبکه‌های اجتماعی؛ شبکه چهار

برنامه این شب که سوژه شبکه های اجتماعی شده، بازخود هایی بسیاری هم داشته. المیرا شریفی مقدم در صفحه توییترش اینچنین نوشت :

درحالی که پرویز پرستویی از هنرمندان و ورزشکاران خواسته بود اصلاً در در برنامه ها شرکت نکنند!!! تمام شبکه ها پر از مهمان شد. سعدی هم بعد چند قرن دعوت شبکه چهار رو لبیک گفت و مهمان نوروزی شد.

نوروز مبارک

برخی دیگر از کاربران شبکه های اجتماعی از مزاح دعوت بابا طاهر گفتند که حیف شد ایشان در این برنامه حضور نداشتند!

برخی دیگر هم از تمسخر و بی ارزش کردن فرهنگ و تاریخ ادب فارسی گفتند و این اقدام شبکه چهار را مورد نقد قرار دادند. یکی از کاربران نوشت:

تو کشوری که ابن سینا فقط شامپو پرژک تبلیغ می‌کنه، این برنامه‌ها جای تعجبی نداره!

احسان مازندرانی، روزنامه نگار و فعال رسانه‌ای در شبکه های اجتماعی اینگونه نوشت :«دیدم حافظیه و شیراز خلوته، نگو سعدی و حافظ اومدند شبکه ۴»

اگر این برنامه را ندیده‌اید، بخشی از آن را می‌توانید در مجله اینترنتی ایران فان مشاهده کنید:

زود آمدی، زود هم نرو!

اما امیرحسین مدرس در پاسخ به انتقادات وارد شده به این دلیل است که مردم اصل برنامه را ندیده‌اند و تنها به تکه‌هایی از آن که در فضای بی در و پیکر مجازی منتشر شده اتکا کرده‌اند. البته همان تکه‌ها هم مطلب و گفتار بد، یا ناشایستی نبوده. حتی پرسش‌ها بر اساس برنامه‌ای ندیده است که دارد نقد می‌شود. او همچنین گفت:

با این نگرش انتقادی، باید به ساخت سریال های تاریخی هم ایراد وارد کرد! مثل سریال بوعلی‌سینا. ۹۹درصد کسانی که به این بخش از ویژه برنامه تحویل سال شبکه چهار، بد و بیراه گفته و می گویند، اصلاً نمی دانند درخصوص چه چیزی نظر می دهند!

البته ایده این برنامه و دعوت از شاعران و نویسندگان کهن ایرانی، ایده مدرس نیست و نویسنده این برنامه که به گفته او از نویسندگان موفق فیلم و سریال و رادیو و تئاتر است ایده این برنامه را داده. در آخر آقای مدرس اینگونه جمع‌بندی کرد:

تا وقتی خودت اشراف نداشته باشی، نمی‌توانی  به جامعیت برسی و نظریه‌ات قطعاً کامل نخواهد بود. اما شاید اگر مثل تمامی مناسبت‌های تلویزیون، با شتاب‌زدگی در تهیه و تولید مواجه نبودیم و مجال کافی داشتیم، بهتر می‌شد.

بیشتر بخوانید : تلوزیون های اینترنتی ایران را بشناسید!

نظر شما درباره این برنامه و برنامه‌های دیگر شبکه چهار صدا و سیما چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را از بخش «نظرات» با ما به اشتراک بگذارید.

امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا