مد و زیبایی

استفاده از موم زنبور عسل برای مراقبت از پوست و زیبایی

دلایل خوبی وجود دارد که چرا موم زنبور عسل از زمان مصر باستان به صورت موضعی روی پوست استفاده می شده است. امروزه می توانید موم زنبور عسل را در بسیاری از محصولات زیبایی پیدا کنید، از جمله محصولات آرایشی ، ضد آفتاب ها و … پیدا کنید. بسیاری از محصولات زیبایی که حاوی موم زنبور عسل هستند دارای گواهی EWG هستند.

استفاده از موم زنبور عسل برای مراقبت از پوست و زیبایی

موم زنبور عسل برای لب های ترک خورده

هنگامی که لب هایتان ترک خورد ، موم زنبور عسل را امتحان کنید. می توانید نسخه آماده را خریداری کنید یا با استفاده از این دستور ساده آن را خودتان درست کنید.

۲ قاشق غذاخوری پاستیل موم زنبور عسل
۲ قاشق غذاخوری کره شی
۲ قاشق غذاخوری روغن نارگیل
۵-۱۰ قطره روغن نعناع (اختیاری)

۲ قاشق غذاخوری گلوله موم زنبور عسل، ۲ قاشق غذاخوری کره شی و ۲ قاشق غذاخوری روغن نارگیل را در یک کاسه مقاوم در برابر حرارت روی یک قابلمه آب یا در یک دیگ بخار قرار دهید. آب را روی حرارت ملایم تا متوسط ​​گرم کنید تا مواد ذوب شوند.همانطور که روغن را به دلخواه خود اضافه می کنید، مواد را روی حرارت قرار دهید. سپس حرارت را خاموش کنید و از آن روی لب هایتان استفاده کنید.

 ساخت لوسیون با موم زنبور عسل

موم زنبور عسل می تواند یک لایه محافظ روی پوست ایجاد کند. همچنین یک مرطوب کننده است، به این معنی که آب را جذب می کند. هر دوی این ویژگی ها می توانند به هیدراته ماندن پوست کمک کنند.موم زنبور عسل همچنین یک لایه بردار طبیعی است که برای از بین بردن سلول های مرده پوست ایده آل است.

۷ قاشق غذاخوری روغن زیتون
۴ قاشق غذاخوری گلوله های موم زنبور عسل
۷ قاشق غذاخوری کره شی
روغن عسل معطر (اختیاری)

۷ قاشق غذاخوری روغن زیتون و ۴ قاشق غذاخوری موم زنبور عسل را در یک ظرف مناسب برای مایکروویو ترکیب کنید.
مایکروویو را به مدت ۳۰ ثانیه ترکانده تا کاملا ذوب شود.
کاسه را با احتیاط از مایکروویو خارج کنید زیرا بسیار داغ می شود.
۷ قاشق غذاخوری کره شی را به آن اضافه کنید. هم بزنید.
۱-۳ قطره روغن معطر عسل را به آن اضافه کنید. هم بزنید تا مخلوط شوند.
با استفاده از ۶ قالب سیلیکونی، مخلوط را با دقت داخل هر کدام بریزید.
اجازه دهید مخلوط خنک شود و برای چند ساعت یا در صورت لزوم یک شبه سفت شود.
پس از سفت شدن، حتما در جای خشک و خنک نگهداری کنید تا از ذوب شدن جلوگیری شود.
موم زنبور عسل به خودی خود رایحه ملایم و عسلی دارد. بنابراین ممکن است نیازی به اضافه کردن عطر به دستور العمل های خود نداشته باشید.

موم زنبور عسل و درمان بیماری های پوستی

موم زنبور عسل به دلیل داشتن عوامل ضد باکتریایی، سابقه طولانی در استفاده برای برخی از مشکلات پوستی دارد. از نظر تاریخی، این شامل درمان سوختگی ها و زخم ها می شود. امروزه از آن برای تسکین علائم برخی بیماری های پوستی مانند پسوریازیس و اگزما (درماتیت) استفاده می شود.

یک مطالعه کوچک در سال ۲۰۰۳ نشان داد که استفاده روزانه از مخلوط عسل روی پوست افراد مبتلا به درماتیت یا پسوریازیس منجر به بهبود قابل توجهی در هر دو بیماری در طی ۲ هفته شد. برای این مخلوط، آنها به مقدار مساوی عسل خام، موم زنبور عسل و روغن زیتون (نسبت ۱:۱:۱) را ترکیب کردند.

یک مطالعه در سال ۲۰۱۸ حتی نشان داد که محصولات طبیعی مانند موم زنبور عسل نسبت به محصولات مراقبت از پوست با مواد مصنوعی بسیار برتر از مدیریت پوست حساس هستند. محصولات طبیعی احتمال تحریک پوست را به حداقل می رساند و در عین حال مزایای تسکین دهنده ای را نیز به همراه دارد.

استفاده از موم زنبور عسل برای مراقبت از پوست و زیبایی

ملاحظات لازم هنگام استفاده از موم زنبور عسل برای پوست

آلرژی

قبل از استفاده از موم زنبور عسل بر روی پوست خود، ممکن است بخواهید از نظر آلرژی تست کنید. شما می توانید این کار را با انجام تست پچ انجام دهید، که شامل گذاشتن موم زنبور عسل روی مچ دست یا آرنج داخلی به مدت ۲۴ تا ۴۸ ساعت است.

برخی از عوارض جانبی می تواند شامل موارد زیر باشد:

تورم و قرمزی پوست
خارش یا بثورات پوستی
یک احساس سوزش
موم زنبور عسل را از روی پوست پاک کنید
اگر از موم زنبور عسل روی صورت خود استفاده می کنید، حتما آن را بشویید.

حذف موم زنبور عسل یا هر محصولی که حاوی موم زنبور عسل است از پوست شما برای تنفس پوست بسیار مهم است.

از آنجایی که موم زنبور عسل در آب حل نمی شود، ممکن است مجبور شوید از پاک کننده های روغنی استفاده کنید تا آن را به طور کامل از روی پوست خود پاک کنید. اگر از موم زنبور عسل روی صورت یا سایر نواحی پوست خود استفاده می کنید، ممکن است این اتفاق بیفتد.

[تعداد: 0   میانگین: 0/5]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا