خبر

تولید اولین خودروی ملی کشور همسایه مان ترکیه

خودروی ملی ترکیه خبری است که در تمامی رسانه ها این روز ها پیچیده .
چندی پیش کشور همسایه و دوست ترکیه از اولین خوردی ملی خود رو نمایی کرد و رییس جهمور آن کشور ینی اردوغان اولین کسی بود که این خودرو را برای خودش سفارش داد.
خودروی ملی ترکیه صد در صد برقی بوده و بدون نیاز به هیچ واسطه ای توانایی اتصال به اینترنت ۴G و ۵G را دارد.

 

خودروی ملی ترکیه

خودرو های برقی اولین بار در دهه ۱۸۸۰ معرفی شدند. خودروهای برقی در اواخر قرن ۱۹ و اوایل قرن ۲۰ متداول بودند تا این که تولید این‌گونه خودروها با پیشرفت در موتور های احتراق داخلی و به خصوص استارت الکتریکی خودور و تولید انبوه خودروهای بنزینی ارزان، دچار افت شدید گردید.در دهه‌های ۱۹۷۰ و ۱۹۸۰ میلادی با وقوع بحران انرژی مجدداً خودروی برقی مورد توجه قرار گرفت ولی این علاقه‌مندی سبب تولید انبوه و ایجاد بازار رقابتی نشد.
فروش اولین خودروهای تولید انبوه ساخته شده توسط خودروسازی‌های بزرگ با معرفی خودروی تمام برقی نیسان لیفان و خودروی هیبریدی شارژ برقی شورلت ولت در اواخر دسامبر ۲۰۱۰شروع شد. در دسامبر ۲۰۱۵ خودروهای برقی فروخته شده در سرتاسر جهان از مرز ۱ میلیون دستگاه عبور کرد،و در سپتامبر ۲۰۱۸ این عدد به۴ میلیون دستگاه رسید.
از مزایا این خودرو نسبت به خودروی احتراقی می‌توان به کاهش قابل ملاحظه آلودگی هوا محلی، کاهش گازهای
گلخانه‌ای و کاهش وابستگی به نفت اشاره کرد. تعداد زیادی از کشورها و دولت‌های مربوطه به منظور ترویج و گسترش بازار خودروهای برقی از انگیزننده های دولتی برای خودروهای برقی استفاده می‌کنند. نتایج تحقیقی که توسط رویترز در سال ۲۰۱۸ بر روی ۲۹ خودروسازی بزرگ جهان انجام شده‌است نشان می‌دهد که خودروسازان قصد دارند در۵ تا ۱۰ سال آینده میزان ۳۰۰ میلیارد دلار روی خودروهای برقی سرمایه‌گذاری کنند که ۴۵٪ از این مبلغ فقط متعلق به کشور چین است.

خودروی ملی ترکیه

از دیگر مزایایی این خوردها این است که هیچ گونه آلودگی صوتی و صدایی ندارند.
خودروی برقی که ترکیه تولید کرده است دارای بلند ترین محور در میان خودروهای هم رده ی خود است و در مدت زمان کمتر از ۳۰ دقیقه تا ۸۰ درصد شارژ میشود.
ادروغان گفت که قصد دارند تا سال ۲۰۲۲ زیر ساخت های شارژ خودروهای برقی کشور را توسعه دهند و این خودروها را تا تیراژ ۱۷۵ هزار دستگاه در سال برساند.
این خودروی برقی جزو پر هزینه ترین خودروی ترکیه به شمار می رود و بیش از ۱۰۰ مهندس و برنامه نویس در ساخت آن مشارکت داشته اند.

امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا