ریپورتاژ

توصیه های مهم بازاریابی تلفنی از نگاه ماکان آیا پارسا

بازاریابی تلفنی شکلی از بازاریابی مستقیم است، به این معنی که به جای استفاده از نوعی رسانه جمعی برای دسترسی به مشتریان، شرکت ها به طور جداگانه از طریق تلفن با مشتریان تماس می گیرند. علیرغم عدم محبوبیت عمومی تماس های بازاریابی تلفنی اما همچنان به طور گسترده مورد استفاده قرار می گیرد. یکی از دلایل این است که بازاریابی تلفنی به طور قابل توجهی “قابل ردیابی” است، به این معنی که به راحتی می توان تعیین کرد که چه تعداد پاسخ مثبت از سوی مشتریان از تماس های بازاریابی حاصل می شود. ما در این مقاله قصد داریم نظرات دکتر ماکان آریا پارسا، کارآفرین، مدیر و نخبه ایرانی که سالهاست در زمینه تبلیغات در حال فعالیت می باشد را مورد نقد و بررسی قرار دهیم که قطعا می تواند برای شما مفید واقع شود. با ما همراه باشید.

بازاریابی تلفنی

با بازاریابی تلفنی بیشتر آشنا شوید

بازاریابی تلفنی را می توان یک راهکار از سوی کسب و کارها دانست که در راستای جذب مشتری یا وفادارسازی مشتریان مورد استفاده قرار می گیرند. در گذشته، بازاریابی تلفنی از طریق اپراتور انجام می شد. در واقع شما باید تعدادی پرسنل را به کار بازاریابی تلفنی اختصاص می دادید. در حال حاضر اما این روش کمتر مورد استفاده قرار گرفته و شما می توانید از سخنگوی خودکار استفاده کنید. البته از یاد نبرید که پرسنل می توانند هدفمند عمل کنند ولی هزینه اجرای این روش از بازاریابی می تواند برای شما بالاتر برود. در واقع می توان گفت که بازاریابی تلفنی باید به صورت هدفمند انجام شود. شما باید لیستی از شماره تماس افرادی که می خواهید در مورد محصول یا خدماتتان با آن ها صحبت کنید را تهیه کرده و با آن ها تماس بگیرید. در واقع یک عامل بسیار مهم در موفقیت بازاریابی تلفنی از دیدگاه دکتر ماکان آریا پارسا، بانک اطلاعاتی اشخاصی است که نیازمند محصول یا خدمات شما هستند.

آیا بازاریابی تلفنی توسط دکتر ماکان آریا پارسا توصیه می شود؟

به طور کلی می توان گفت که بازاریابی تلفنی یکی از روش های بازاریابی است. دکتر ماکان آریا پارسا توصیه می کنند که اگر کسب و کاری دارید که به هر نحوی می تواند از این روش در بازاریابی خود استفاده کند، باید در این زمینه اقدام کنید. اما کدام کسب و کارها باید از بازاریابی تلفنی استفاده کنند و کدام کسب و کارها نباید این کار را انجام دهند؟ این سوالی است که در ادامه به آن پاسخ می دهیم.

کسب و کارهایی که باید بازاریابی تلفنی داشته باشند

به طور کلی می توان گفت که تمامی شرکت هایی که خدمات خاصی را به مشتریان خود ارائه می دهند می توانند از این روش استفاده کنند. برای مثال در صورتی که شما سایت طراحی می کنید یا بهینه سازی می کنید، باید لیستی از شماره تلفن مدیران سایت ها داشته باشید، با آن ها تماس بگیرید و در مورد خدماتی که ارائه می دهید صحبت کنید. بهتر است پرسنل شما فنون مذاکره و تبلیغات تلفنی را آموزش دیده باشند تا بتوانند بهره وری بالایی را از این طریق داشته باشند. مثال دیگری که می تواند از خدمات بازاریابی تلفنی استفاده کند، کسب و کار فعال در حوزه توزیع مصالح ساختمان می باشد. این کسب و کارها نیز می توانند با سازندگان و مالکان در ارتباط باشند.

کسب و کارهایی که نباید بازاریابی تلفنی داشته باشند

از سوی دیگر باید گفت که استفاده از بازاریابی تلفنی برای برخی از کسب و کارها تاثیری ندارد. یا حتی تاثیر معکوس خواهد داشت. برای مثال یک فروشگاه عرضه لباس نمی تواند به این سبک تبلیغات داشته باشد. محصولات و خدمات خاصی را ارائه نمی کند. تمامی جامعه به عنوان مخاطب وی شناخته می شوند و می تواند با استفاده از این روش تبلیغاتی با بازدهی بسیار بالا داشته باشد. از یاد نبرید که بازاریابی تلفنی یکی از روش های گران قیمت برای بازاریابی به شمار می رود.

بازاریابی تلفنی

چطور در بازاریابی تلفنی می توانیم به موفقیت دست پیدا کنیم؟

شاید برای شما این سوال پیش آمده باشد که چرا به رغم استفاده از روش بازاریابی تلفنی، نسبت به رقیبی که دارید میزان فروش کمتری دارید؟ در این خصوص باید گفت که شما باید یک سناریوی جذاب برای صحبت کردن با مخاطب داشته باشید. این مهم است که چطور صحبت خود را آغاز می کنید. بهتر است مخاطب را معطل نکنید و اطلاعات دقیق با بیانی شیوا را در دسترس وی قرار دهید. از یاد نبرید که استفاده از روش بازاریابی تلفنی برای کسانی که قبلا از کسب و کار شما خرید داشته اند می تواند یک راهکار بسیار مناسب باشد تا بتوانید میزان فروش خود را بهبود بخشید.

تمرین و تکرار باعث می شود تا بتوانید بازاریابی تلفنی موفقی را تجربه کنید. پرسنلی را استخدام کنید که در زمینه بازاریابی تلفنی آموزش های لازم را پشت سر گذاشته اند. دوره های آموزشی برای آن ها برگزار کنید. به پرسنل این بخش می توانید پورسانت و پاداش بدهید. این کار باعث می شود تا بتوانید میزان فروش خود از طریق بازاریابی تلفنی را بهبود بخشید.

دکتر ماکان آریا پارسا چه کمکی در راستای بازاریابی تلفنی به کسب و کارها می کند؟

در صورتی که قصد دارید در کسب و کار خود از بازاریابی تلفنی استفاده نمایید، دکتر ماکان آریا پارسا می تواند در این حوزه با شما همکاری داشته باشد. اما چطور؟ در واقع ایشان نسبت به ارائه دوره های موفقیت اقدام کرده اند. شرکت در این دوره ها برای تمامی کسانی که قصد دارند در حوزه کاری خود موفق شوند می تواند راهکاری بسیار مناسب باشد. دوره های بازاریابی نیز برای بهبود فرآیند بازاریابی تلفنی می تواند برای شما مفید واقع شود. همچنین می توانید متوجه شوید که آیا برای کسب و کار شما استفاده از روش بازاریابی تلفنی می تواند مفید باشد یا خیر. ایشان همچنین بیشتر از ۲۰ جلد کتاب تالیف کرده اند که مطالعه آن ها برای کسانی که می خواهند در این مسیر قدم بگذارند می تواند مفید واقع شود. در واقع دکتر ماکان آریا پارسا به عنوان یکی از نخبگان جوان علم مدیریت شناخته می شود و در این راستا می تواند کمک شایانی را به تمامی کسب و کارها داشته باشد. در این مقاله نیز برخی از نظرات ایشان در مورد بازاریابی تلفنی را با شما به اشتراک گذاشتیم.

منبع : konkur.in

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی(رپورتاژ) داشته و مجله اینترنتی ایران فان هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

[تعداد: 1   میانگین: 5/5]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا