بیوگرافی

بیوگرافی و زندگینامه یاس (یاسر بختیاری) + عکس

یاسر بختیاری با نام هنری یاس ٬ ترانه سرا و خواننده سبک رپ و هیپ هاپ فارسی ٬ در شهرستان تالش واقع در استان گیلان در تاریخ ۳۰ خرداد ۱۳۶۱ هجری شمسی دیده به جهان گشود. او دوران کودکی خود را در تهران و در خیابان ناصر خسرو سپری کرده است. بیایید مروری بر زندگی این خواننده معروف و پرطرفدار در مجله اینترنتی ایران فان داشته باشیم.

یاسر در سن ۱۸ سالگی مجبور شد تمام آرزوهای دانشگاه خود را کنار بگذارد و دانشگاه را ترک کند و شروع به کار نمود تا از کل خانواده حمایت نماید این مقارن با زمانی بود که او شروع به نوشتن شعر نمود و سپس شعرها را به موسیقی تبدیل کرد ٬ این اولین راهی بود که او را با ذهن و فکر پدرش نزدیک میکرد.

یاس زمانی که ۱۶ ساله بود ابتدا با گوش دادن به موسیقی رپ کار خود را آغاز کرد و این زمانی بود که پدرش از سفرهای تجاری‌اش از آلمان برگشت و برای او آخرین سی دی توپاک را آورد. یاس که از ۱۸ سالگی به دنبال مرگ پدرش مجبور به پذیرش مسئولیت خانواده خود شد، با بدهی‌هایی که پدرش برجا گذاشته بود با مشکلات اقتصادی مواجه شد، در نتیجه تحصیلات دانشگاهی را ترک و شروع به کار کرد. در همین دوره یاس شروع به نوشتن شعرهایی کرد که بعداً آن‌ها را به همراهی دوست دوران دبیرستان خود میتا ملکی به موسیقی تبدیل کرد.

اولین ترانهٔ وی که به‌طور قانونی در ایران منتشر شد «یادت نره» نام داشت که آن را به همراه مجید غفوری، خواننده پاپ اجرا کرده بود. پس از زلزله بم در ایران ٬ یاس از جان باختن بسیاری از مردم ایران ( تقریبا ۵۰ هزار نفر ) در این حادثه ٬ به شدت ناراحت شد و آهنگ “بم” را با آهنگسازی دوست دبیرستانی اش میتا ملکی، اولین بار نوشت و این آغاز حرفه خوانندگی او بود.

یاس کنسرت‌هایی در شهرهای مختلف آمریکا برگزار کرده‌است و تجربهٔ شرکت در نشستی موسیقایی در راستای معرفی و توسعه رپ فارسی در دانشگاه میشیگان را نیز داشته‌است. یاس در سال ۹۶٬۹۷ شروع به ساخت گروهی به نام فریاس که با حضور موئر و چندین خواننده دیگر مواجه بود. اعضای فعلی لیبل فریاس عبارتند از یاس، موئر، محمد روشنیان، آپریصا، فربد عرش، سجاد ترابی، ندا سرمست است که در این گروه مشغول به کار هستند. وی اولین آلبوم خود به نام خیابونی‌ها در سال ۱۳۸۴ خواند.

وی در مورد درخواست برای مجوز از دولت ایران و ناکام ماندن برخی از ترانه‌هایش این چنین گفت:

من در ترانه‌هایم نفرین نمی‌کنم و در راستای تأیید مسائلی مانند سکس و تخلفات چیزی نمی‌خوانم. من می‌خواهم با افتخار در جلوی خانواده‌ام ترانه‌هایم را اجرا کنم. ترانه من معمولاً با گله و شکایات از جامعه آغاز می‌شود. اما پایان آن همیشه امید است. اهمیت این کار، الهام بخشیدن به نسل جدید است تا از بهترین قوه پتانسیل و نهفتهٔ خود بهره بگیرند. ما به این نیاز داریم.

موسیقی او دارای یک فرم استاندارد جدید برای رپ فارسی می باشد و الهام دهنده به بسیاری از رپرهای است که با پیام های مثبت و پر مفهوم وارد موسیقی می شوند او با سایر موسیقیدانان همکاری دارد و فصد او معرفی رپ فارسی به جهان است.

نظر شما کاربر مجله اینترنتی ایران فان، درباره این خواننده چیست؟ آیا شما کارهای این خواننده را شنیده اید و آن را دوست داشته اید؟ نظرتان را در بخش «نظرات» با ما به اشتراک بگذارید.

امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
منبع
ویکی پدیا فارسی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا