پزشکی

نشانه های کمبود منیزیم چیست؟

نشانه های کمبود منیزیم چیست؟

امیدواریم از خواندن این مطلب، ((نشانه های کمبود منیزیم چیست؟)) لذت ببرید و برایتان مفید باشد،از همراهی شماسپاسگذاریم.

منیزیم هشتمین ماده معدنی فراوان روی زمین و چهارمین ماده معدنی فراوان در بدن انسان است. این ماده در بیش از ۳۰۰ واکنش بیوشیمیایی در بدن شما نقش دارد و در هر نوع سلولی وجود دارد.حدود ۵۰ تا ۶۰ درصد از کل منیزیم بدن در استخوان ها ذخیره می شود و فقط مقدار کمی در خون وجود دارد.چه نشانه ای به شما میگوید منیزیم بدنتان پایین است؟با ما همراه باشید.

این ماده مغذی به ویژه برای سلامت استخوان ها ، تنظیم فشار خون ، خواب آرام ، گردش خون خوب ، عملکرد صحیح اعصاب ، سیستم ایمنی قوی ، سلامت قلب ، سلامت عضلات ، دفع مناسب ، جذب ویتامین D و هضم مناسب کربوهیدرات ها بسیار مهم است.

برخی از علائم اولیه کمبود منیزیم شامل بی حسی و گزگز ، گرفتگی عضلات و ریتم غیر طبیعی قلب است.

به علاوه ، با بیماری هایی مانند فشار خون بالا ، دیابت ، بیماری های قلبی ، آسم ، بی خوابی ، میگرن ، اضطراب و حملات وحشت و بیماری های اسکلتی عضلانی مانند فیبرومیالژیا ، درد مزمن کمر و غیره همراه است.

مطالعات نشان داده است که بیشتر افراد منیزیم کافی دریافت نمی کنند و ممکن است کمبود داشته باشند. چند دلیل کمبود منیزیم ، رژیم غذایی ناسالم ، دیابت کنترل نشده ، استفراغ بیش از حد یا مزمن و اسهال طولانی مدت است.مقدار خوراکی توصیه شده برای منیزیم براساس سن ، جنسیت و بارداری یا شیردهی زن متفاوت است.

۱۰ نشانه کمبود منیزیم

۱- گرفتگی عضلات

اسپاسم و گرفتگی عضلانی منظم نیز از علائم قابل توجه کمبود منیزیم است. منیزیم برای سلامت عضلات مهم است. این باعث جذب مجدد کلسیم می شود که می تواند به تقویت عضلات و جلوگیری از گرفتگی عضلات کمک کند.

همچنین باعث افزایش جذب پتاسیم می شود که برای عملکرد صحیح عضلات بسیار مهم است. علاوه بر این ، با مسدود کردن گیرنده های درد در مغز و سیستم عصبی به کاهش درد عضلات کمک می کند.

اگر اغلب گرفتگی عضلات را تجربه می کنید ، اطمینان حاصل کنید که سطح منیزیم را در بدن خود بررسی کنید. کشیدگی مکرر عضلات ، به ویژه کشیدگی چشم ، ممکن است به دلیل کمبود منیزیم باشد.

۲- میگرن مکرر

اگر مستعد حملات مکرر میگرن هستید ، ممکن است کمبود منیزیم داشته باشید. در حقیقت ، یک مطالعه در سال ۱۹۸۹ درباره سردرد منتشر شد: ژورنال درد سر و صورت به این نتیجه رسید که منیزیم پایین عامل مهمی در مکانیسم حملات میگرن است.

درمان میگرن در دوران بارداری نیاز به دقت زیادی دارد. منیزیم ممکن است انتخاب مطمئن تری نسبت به داروهای تجویز شده قدرتمند باشد.

مطالعه ای که در سال ۲۰۱۲ در ژورنال انتقال عصبی منتشر شد ، نشان می دهد که همه بیماران میگرنی باید تحت درمان با منیزیم قرار بگیرند. ممکن است .برای درمان میگرن قاعدگی نیز مفید باشد.

نشانه های کمبود منیزیم چیست؟
نشانه های کمبود منیزیم چیست؟

۳- ریتم غیر طبیعی قلب

ریتم نامنظم و غیرطبیعی قلب یکی از علائم کمبود منیزیم در بدن است. این ماده معدنی برای عملکرد مناسب قلب مهم است و از فعالیت ریتمیک قلب پشتیبانی می کند. حتی به اطمینان از گردش خون مناسب در بدن کمک می کند.

علاوه بر این ، منیزیم به انتقال یون های کلسیم و پتاسیم از طریق غشای سلول کمک می کند ، فرایندی که برای ریتم طبیعی قلب مهم است.

۴-اضطراب ، افسردگی و بی قراری

اگر به طور ناگهانی احساس افسردگی ، بی حالی ، بیقراری و تحریک پذیری و بدون هیچ دلیل مشخصی کنید ، می تواند به دلیل کمبود تغذیه ای مانند منیزیم باشد. این ماده معدنی به احساس آرامش ما کمک می کند و کمبود آن اغلب با این مشکلات در ارتباط است.

یک مطالعه ۲۰۰۶ که در مجله Medical Hypotheses منتشر شده است گزارش می دهد که کمبود منیزیم می تواند باعث افسردگی ، اختلالات رفتاری و تحریک پذیری شود – همه اینها با تجدید منیزیم قابل برگشت هستند.

افزایش سطح منیزیم می تواند به کاهش عصبی شدن و کاهش اضطراب ، بی قراری و تحریک عمومی کمک کند. علاوه بر این ، باعث خواب می شود ، که می تواند به شما کمک کند وقتی افسردگی مانع از خواب مناسب شما می شود.

نشانه های کمبود منیزیم چیست؟
نشانه های کمبود منیزیم چیست؟

۵- از دست دادن اشتها

منیزیم کم در بدن نیز می تواند باعث کاهش اشتها شود. منیزیم به بدن کمک می کند تا پروتئین ها ، چربی ها و کربوهیدرات ها را هضم ، جذب و استفاده کند.

بدون جذب مناسب مواد معدنی ، سیستم داخلی شما به درستی کار نمی کند و منجر به از دست دادن اشتها ، حالت تهوع و استفراغ می شود.

اینها نشانه هایی از کمبود منیزیم در بدن شما است حالا با ادامه مطلب همراه ما باشید.

۶- خستگی و ضعف غیرقابل توضیح

حتی کمبود خفیف منیزیم می تواند باعث خستگی و ضعف عمومی شود. ممکن است کمبود قدرت بدنی یا عضلانی را تجربه کنید و متوجه شوید که برای انجام فعالیتهای روزمره منظم خود باید کمی تلاش اضافی کنید.

منیزیم نقش اصلی در تجزیه گلوکز به انرژی دارد ، که متابولیسم شما را افزایش می دهد و به مبارزه با خستگی و ضعف کمک می کند.

علاوه بر این ، این ماده مغذی مهم متابولیسم سایر مواد معدنی مانند کلسیم ، پتاسیم ، فسفر ، مس ، ویتامین C و روی را تنظیم می کند که به تأمین انرژی بدن کمک می کنند.

۷- افزایش فشار خون

مطالعات نشان می دهد که منیزیم بر فشار خون تأثیر می گذارد و سطوح پایین به فشار خون بالا کمک می کند ، همچنین به عنوان فشار خون بالا شناخته می شود.

مطالعه ای که در سال ۱۹۹۹ در مجله فشار خون منتشر شد بیان داشت که کمبود منیزیم باعث افزایش فشار خون می شود.

منیزیم به عنوان یک گشادکننده عروق عضله صاف عمل می کند ، که به نرم و قابل انعطاف شدن رگ های خونی کمک می کند. علاوه بر این ، این ماده معدنی باعث خواب راحت می شود و به آرامش کمک می کند.

سطح منیزیم پایین می تواند منجر به کم شدن پتاسیم در بدن شود. پتاسیم یکی دیگر از مواد مغذی مهم برای کنترل فشار خون است.

۸- تلاش برای خواب آرام

اگر به سختی به خواب می روید یا بعد از چند ساعت خواب احساس آرامش نمی کنید ، احتمال اینکه بدن شما به میزان کافی منیزیم دریافت نکند ، بسیار خوب است.

منیزیم آخرین ماده معدنی آرامش بخشی است که به آرامش بدن و ذهن کمک می کند ، که به نوبه خود به خواب آرام کمک می کند.

کمبود آن بر عملکرد صحیح گیرنده های گاما-آمینوبوتیریک اسید (GABA) در مغز تأثیر می گذارد. GABA انتقال دهنده عصبی است که به مغز اجازه می دهد تا به یک حالت آرام برای لذت بردن از خواب آرام منتقل شود.

در مطالعه ای که در سال ۲۰۱۲ در مجله تحقیقات علوم پزشکی منتشر شد ، محققان تأثیر مکمل منیزیم بر بی خوابی اولیه در افراد مسن را بسیار موثر دانستند.

مکمل های منیزیم به بهبود اقدامات ذهنی بی خوابی ، مانند نمره ISI ، کارایی خواب ، زمان خواب و تأخیر شروع خواب و بیدار شدن در صبح زود کمک کردند.

۹- مشکل در تمرکز و از دست دادن حافظه

یادگیری و حافظه از عملکردهای اساسی مغز هستند که از سطح منیزیم شما تأثیر می پذیرند. در حقیقت ، منیزیم برای عملکرد سیستم عصبی حیاتی است و تأثیر مستقیمی بر توانایی یادگیری ، حافظه فعال و حافظه کوتاه مدت و بلند مدت شما دارد. همچنین باعث افزایش دامنه توجه و کاهش سردرگمی ذهنی می شود.

مطالعه ای که در سال ۲۰۱۰ در مجله Neuron منتشر شد ، حاکی از آن است که افزایش منیزیم مغزی عملکردهای یادگیری و حافظه را بهبود می بخشد.

سطح پایین منیزیم ممکن است به رسوب فلزات سنگین در مغز کمک کند ، که به نوبه خود خطر پارکینسون ، مولتیپل اسکلروزیس و آلزایمر را افزایش می دهد.

۱۰- بوی نامطبوع بدن

اگر به طور ناگهانی زیاد عرق می کنید و بوی نامطبوع بدن می گیرید ، ممکن است میزان منیزیم پایین در بدن شما باشد.

منیزیم به کنترل فعالیت غده عرق کمک کرده و مواد شیمیایی تولید کننده بو را خنثی می کند. حتی به درمان تعریق زیاد شبانه نیز کمک می کند.

عدم تعادل منیزیم در رژیم غذایی می تواند به طور کلی به تعریق بیش از حد کمک کند ، اما تحقیقات در این زمینه وجود ندارد.

برای مقابله با بوی نامطبوع بدن ، غذاهای غنی از منیزیم بیشتر بخورید یا پس از مشورت با پزشک مکمل مصرف کنید. همچنین بهداشت را رعایت کنید.

نکاتی برای افزایش سطح منیزیم:

چه چیزهایی منیزیم دارند؟
چه چیزهایی منیزیم دارند؟

بهترین راه برای دریافت دوز روزانه منیزیم از طریق رژیم غذایی سالم است. برخی از غذاهای غنی از منیزیم عبارتند از بادام ، آووکادو ، موز ، لوبیا ، دانه کدو تنبل ، شیر سویا ، بادام هندی ، گردو ، سیب زمینی با پوست ، ماست ، غلات سبوس دار و سبزیجات برگ سبز.
لذت بردن از حمام نمکی اپسوم ۲ بار در هفته نیز می تواند به حفظ سطح طبیعی منیزیم در بدن کمک کند.

همچنین می توانید مکمل مصرف کنید ، اما تنها پس از مشورت با پزشک. نظارت پزشک برای افرادی که از بیماری قلبی یا کلیوی رنج می برند یا افرادی که از دارو استفاده می کنند بسیار مهم است.

به علاوه ، مصرف کافئین ، نمک ، شکر را محدود کنید. قرص های جلوگیری از بارداری ، داروی فشار خون بالا ، داروهای ادرار آور ، انسولین و آنتی بیوتیک های خاص نیز می توانند سطح منیزیم را کاهش دهند. تعریق زیاد ناشی از ورزش یا دلایل دیگر نیز می تواند این ماده معدنی را تخلیه کند.

منبع:top10homeremedies

[تعداد: 0   میانگین: 0/5]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا