روانشناسی

چرا باید قدردان پدر و مادر بود؟

چرا باید قدر پدر و مادر را دانست؟

پدر و مادر دو گوهر هستند که متاسفانه کمتر کسی میتواند در زمان حیات شان قدر آنها را بداند ،اکثر انسانها بعد از فوت والدین حسرت این را میخورند که چرا در زمان بودنشان قدردان آنها نبودند .امروز ما در مجله اینترنتی ایران فان برآن شدیم تا چند نکته مهم درباره قدردان بودن از پدر و مادر را با شما مرور کنیم.امیدوارم این مقاله بتواند کمک خوبی به شما کند.

چند نکته درباره قدردان بودن از پدر و مادر

این چیزی است که همه ما باید به خاطر بسپاریم:

۱ -والدین بودن مهمترین شغلی است که وجود دارد

این جمله بزرگی است ، اما دلیل این حرف من این است، والدین مسئولیت دلهره آور تربیت ، شکل دادن ، رشد و تسهیل رشد انسانهای کوچک به بزرگسالانی را دارند که روزی در اداره جهان سهیم خواهند بود . این کار کمی نیست و وقتی به آن فکر می کنید مهمترین کار است. این همان چیزی است که باعث پیشرفت ما می شود. این یک مسئولیت عظیم است!

 ۲ -پدر و مادر بودن نیاز به بخشنده بودن دارد

در دنیایی که مردم می خواهند با بده بستان کار میکنند (یعنی هر کاری را با امید به پس گرفتنش انجام میدهند) پدر و مادر ها بدون انتظار و توقع همه عمرشان را صرف فرزندشان و تربیت آنها ،برآورده کردن نیازها و آرزوهایشان و … میکنند.پدر و مادرها بدون چشم داشت جوانی شان را برای سر و سامان دادن به فرزندشان میبخشند.

پدر و مادر بودن این است که تمام زندگی خود را پدر و مادر بمانید. حتی وقتی بچه هایتان بزرگ می شوند ، شما هنوز پدر و مادر هستید. شما هنوز نگران هستید شما هنوز دغدغه دارید. شما هنوز درگیر هستید و بهترین ها را برای بچه های خود می خواهید. این یک کار ابدی است. نمی توانید آن را ترک کنید ، یا از آن بازنشسته شوید.

قدردان بودن از پدر و مادر ۳ -پدر و مادر بودن به معنای آگاهی مداوم از خود است

بچه ها مثل آینه هستند. آنها دائما به شما نشان می دهند شما کی هستید ، در کجا نیاز به پیشرفت دارید و در کجا آسیب پذیر هستید. شما باید حضور داشته باشید ، از نظر احساسی در دسترس باشید و با هم ارتباط داشته باشید. برای انجام این کار ، شما اغلب باید با آسیب های گذشته ، ترس ، تصویر از خود و نقص های شخصی خود کنار بیایید. راه فراری نیست ، اگر می خواهید به بچه هایتان متصل باشید. این یک روند مداوم است که به شما وارد می شود و به طور مداوم شما را به چالش می کشد.

 ۴- پدر و مادر بودن نیاز به زندگی با ترس زیاد دارد.

هر پدر و مادری می ترسد فرزندش بمیرد ، یا برای همیشه از دست برود. این به سادگی یک واقعیت است ، و وحشتناک است.

ما روزانه نگران ایمنی آنها هستیم و هرچه پیرتر می شوند و نیاز به استقلال بیشتری دارند ، ترس بیشتر می شود. آنها از نگرانی های ما در مورد ایمنی غافل هستند و اغلب آنها را تمسخر می کنند. آنها خواهان استقلال بیشتر و بیشتر هستند. این یک انگیزه طبیعی است و برای پیشرفت آنها لازم است. ما به عنوان والدین ، ​​این را می دانیم و استقلال را تشویق می کنیم ، اما در تمام مدت مخفیانه نگران دریافت آن تماس تلفنی هستیم که به ما اطلاع می دهد اتفاقی افتاده است که نمی توانیم مانع آن شویم.

بیشتر اوقات ، ما این افکار را به خوبی در پس ذهنمان نگه می داریم. مجبور شویم ، زیرا در غیر این صورت ، ما هرگز اجازه نمی دهیم بچه هایمان از خانه خارج شوند. حقیقت این است که دوست داشتن آنها تا این حد سخت است و نمی دانیم که می توانیم آنها را از دست بدهیم. اما این بخشی از پدر و مادر بودن است و در بخشی از آن چاره ای جز پذیرش نداریم.

پدر و مادر۵ -والدین بودن به معنای این است که نمی توانیم آینده را نادیده بگیریم.

بچه های ما مدت ها بعد از رفتن ما زندگی خواهند کرد. این بدان معناست که ما باید به آنچه در این کره خاکی اتفاق می افتد اهمیت دهیم ، زیرا آنها وارث مشکلاتی هستند که ما پشت سر می گذاریم. اگر بچه داشته باشید سر خود را در ماسه قرار دادن بسیار دشوارتر است. مشکلات محیطی ، سیاسی ، اقتصادی و هر چیزی که همه ما را تحت تأثیر قرار می دهد ، شخصی تر و مهمتر می شود ، وقتی بچه های خود را در بزرگسالی تصور کنید که با آنها دست و پنجه نرم می کنند. پدر و مادر بودن ، آینده را به مشکلی در پیش رو تبدیل می کند که نمی توان از آن چشم پوشی کرد.

 ۶- پدر و مادر بودن به معنای تبدیل شدن به یک استاد چند کاره و شعبده بازی است.

مراقبت از خود ، کار ، درآمد کافی برای پرداخت صورتحساب و تمرکز بر نیازهای خود یک چیز است. این به اندازه کافی سخت است. اینکه همه این کارها را انجام دهید و برای فرزندان و خانواده خود نیز همین کار را کنید مساله دیگری است. این می تواند مانند دویدن در یک ماراتن پایان ناپذیر احساس شود. این به شما نیاز دارد که کلاه های زیادی بپوشید ، منظم باشید ، از قبل برنامه ریزی کنید و برای وقفه های برنامه خود آماده باشید و باید تلاش کنید تا همه چیز کار کند. این به خروجی مداوم نیاز دارد ، حتی وقتی که آن را ندارید.

 ۷ -والدین بودن به معنای در نظر گرفتن نیازهای شخص دیگری در ۲۴ ساعت ۷ روز هفنه است.

برای بسیاری از ما ، این سخت ترین قسمت پدر و مادر بودن است. وقتی بچه دار می شوید ، به خصوص در ۵ سال اول ، بچه های شما بسیار وابسته به شما هستند و هر لحظه به عشق و توجه شما احتیاج دارند. هیچ کس واقعاً نمی تواند آن وابستگی اولیه و شرایط آن را توصیف کند ، مگر اینکه آن را از نزدیک تجربه کرده باشید.

شما به عنوان والدین می دانید که احساس عاطفی بودن و ارتباط ۲۴ ساعته با کودک خردسال چه حسی دارد. از بسیاری جهات فوق العاده است ، اما به دلیل مداوم بودن آن نیز دشوار است. شما وقت ندارید که خلق و خوی خود ، زمان کم ، یا منافع شخصی خود را داشته باشید.

کوچولوی شما به شما احتیاج دارد. شما در هنگام چرت زدن ، یا چند دقیقه قبل از خواب ، یا حتی گاهی اوقات حتی در زمان کار ، لحظاتی را می گیرید. این امکان وجود دارد زیرا عشق بسیار زیادی وجود دارد ، اما برای اکثر افراد چالش برانگیز است.

قدردان پدر و مادر
قدردان پدر و مادر بودن

پدر و مادر عزیز، شما یک هدیه هستید

در واقع پدر و مادر بودن  یک مسئولیت شگفت انگیز ، پیچیده و عالی است. این امر مستلزم این است که ما منفعل و متعادل باشیم ، با تمام وجود دوست داشته باشیم و از نزدیک آسیب پذیر باشیم. شجاعت می خواهد. این همچنین یک تجربه است که می تواند شما را از نظر روحی ، روانی و معنوی به شکلی ارتقا دهد که انتظار ندارید.

بنابراین به همه شما که والدین خود را پذیرفته اید ، سلام می رسانم و به شما یادآوری می کنم که چقدر برایمان اهمیت دارید و چقدر به همه ما کمک می کنید. ارادت ، عشق ، همدلی ، شجاعت و عزم راسخ شما همه ما را سرپا نگه می دارد و زندگی را ارزشمند می کند. پدر و مادر گلم شما هدیه ای بی نظرید از شما متشکرم!

امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا