مد و زیبایی

چگونه از پوست خود در برابر تیره شدن محافظت کنیم؟

چگونه از پوست خود در برابر تیره شدن زیر نور خورشید محافظت کنیم؟اشعه خورشید به بدن کمک می کند ویتامین D بسازد که برای ایمنی شما مهم است. همچنین چرخه های خواب را تنظیم می کند، احساس خوب بودن را افزایش می دهد و به بسیاری از عملکردهای دیگر بدن کمک می کند.زمانی که زمان زیادی را زیر نور خورشید می گذرانید، می تواند باعث تیره شدن پوست شود. هنگامی که پوست شما اشعه ماوراء بنفش (UV) خورشید را حس می کند، ملانین تولید می کند تا از خود محافظت کند. این باعث می شود پوست شما تیره تر شود.

محافظت از پوست در برابر آسیب های خورشید

مهم نیست در چه فصلی از سال است، باید اقدامات لازم را برای محافظت از پوست خود در برابر تیرگی زیر نور خورشید انجام دهید. و اگر این اتفاق بیفتد، برخی از این درمان‌ها نیز به بازگرداندن پوست به حالت طبیعی کمک می‌کنند.در اینجا ۱۰ روش برتر برای محافظت از پوست در برابر تیره شدن زیر نور خورشید آورده شده است.

پیشگیری از تیرگی پوست

 از کرم ضد آفتاب در تمام طول سال استفاده کنید

اولین خط دفاعی در برابر تیرگی پوست به دلیل قرار گرفتن در معرض نور خورشید، استفاده از کرم ضد آفتاب در تمام طول سال است. کرم ضد آفتاب مانع از عبور اشعه ماوراء بنفش به پوست شما می شود و از آن در برابر آسیب محافظت می کند.

آکادمی پوست آمریکا می گوید که برای دریافت محافظت مورد نیاز در برابر اشعه های مضر UV خورشید، از ضد آفتابی استفاده کنید که دارای SPF 30 یا بالاتر، محافظت با طیف وسیع و اکسید روی یا دی اکسید تیتانیوم باشد.

در یک مطالعه در سال ۲۰۱۱ که در مجله انکولوژی بالینی منتشر شد، محققان دریافتند که استفاده منظم از کرم ضد آفتاب باعث کاهش ۵۰ تا ۷۳ درصدی بروز ملانوم می شود. هنگامی که طبق دستورالعمل با سایر اقدامات محافظتی در برابر آفتاب استفاده می شود، کرم ضد آفتاب با طیف گسترده با SPF 15 یا بالاتر به جلوگیری از آفتاب سوختگی کمک می کند و خطر پیری زودرس پوست و سرطان پوست را کاهش می دهد.

به دنبال یک کرم ضد آفتاب با طیف وسیع باشید که در برابر اشعه‌های UVA و UVB با SPF حداقل ۳۰ محافظت می‌کند.
۲۰ یا ۳۰ دقیقه قبل از رفتن به فضای باز از کرم ضد آفتاب استفاده کنید و در هر بار استفاده حداقل ۱ اونس از ضد آفتاب استفاده کنید. پس از شنا، فعالیت هایی که باعث تعریق شما می شود یا هر ۲ ساعت یکبار، دوباره استفاده کنید..

برای جلوگیری از آسیب نور خورشید از آرایش مبتنی بر SPF استفاده کنید

به عنوان مثال، می‌توانید مرطوب‌کننده حاوی ضدآفتاب را انتخاب کنید که فهرستی از مواد فعال مانند اکسید روی، آووبنزون ​​یا اکامسول همراه با اکتوکریلن و آووبنزون ​​را داشته باشد. اینها از نظر آرایشی ظریف ترین، ماندگارترین و با طیف وسیع ترین مواد ضد آفتاب موجود در مرطوب کننده ها هستند.

 روزانه از آلوئه ورا استفاده کنید

پالپ داخل برگ های گیاه آلوئه ورا یک ماده عالی برای محافظت از پوست شما در برابر آسیب های ناشی از اشعه UV خورشید است.

آلوئه ورا به درمان هایپرپیگمانتاسیون کمک می کند و می تواند پوست تیره را روشن کند. همچنین دارای خواص مرطوب کنندگی عمیق پوست است که به پوست شما درخشندگی و درخشندگی می بخشد.

یک مطالعه در سال ۲۰۱۷ منتشر شده در مجله بین المللی Pharmacognosy گزارش می دهد که آلوئه ورا ممکن است ترشح ملانین را سرکوب کرده و رنگدانه ها را کاهش دهد .

برای روشن کردن پوست تیره:

ژل آلوئه ورا تازه را از برگ استخراج کنید.
ژل را به مدت ۵ دقیقه روی پوست خود بمالید.
اجازه دهید ژل به مدت ۳۰ دقیقه کار خود را انجام دهد.
آن را با آب ساده بشویید.
این کار را دو بار در روز انجام دهید.
احتیاط: پس از استفاده از آلوئه ورا روی پوست از قرار گرفتن در معرض نور خورشید خودداری کنید.

آفتاب‌زدگی را با آرد پاک کنید

اگر به دلیل قرار گرفتن در معرض نور خورشید پوست برنزه دارید، می توانید با آرد گرمی پوست خود را لایه برداری کنید. لایه برداری لایه های بالایی پوست برنزه را از بین می برد و پوست جدید زیر آن را که نرم و لطیف است نمایان می کند.

یک اسکراب آرد به از بین بردن سلول های مرده و تیره پوست کمک می کند و در نتیجه رنگ پوست شما را روشن می کند.

۱ قاشق غذاخوری آرد و ۱ قاشق چایخوری ماست ساده را با هم مخلوط کنید.
خمیر را روی تمام پوست برنزه شده بمالید.
اجازه دهید خمیر به مدت ۱۵ دقیقه خشک شود.
پس از خشک شدن، آن را به آرامی پاک کنید، سپس پوست خود را بشویید.
از این درمان یک یا دو بار در هفته برای نتایج موثر استفاده کنید.

خوردن غذاهای غنی از اسیدهای چرب امگا۳

امگا ۳ نیز ممکن است به محافظت از پوست شما در برابر تیره شدن نور خورشید کمک کند.

اسیدهای چرب به عنوان نرم کننده طبیعی عمل می کنند که پوست خشک را احیا می کند. آنها همچنین دارای خواص ضد التهابی هستند که قرمزی و تورم پوست را به دلیل قرار گرفتن در معرض آفتاب کاهش می دهند.غذاهای غنی از امگا ۳ از پوست در برابر آسیب آفتاب و تیرگی محافظت می کنند.

یک مطالعه در سال ۲۰۰۱ منتشر شده در مجله آمریکایی تغذیه بالینی گزارش می دهد که مکمل رژیم غذایی معمول با ویتامین ها، کاروتنوئیدها یا اسیدهای چرب غیراشباع چندگانه، یا ترکیبی از آنها، ممکن است از کل بدن در برابر آسیب های ناشی از اشعه UV محافظت کند.

یک مطالعه در سال ۲۰۱۳ منتشر شده در مجله آمریکایی تغذیه بالینی گزارش می دهد که مصرف روغن ماهی امگا ۳ می تواند به محافظت در برابر سرطان پوست کمک کند.

برخی از غذاهای غنی از اسیدهای چرب امگا ۳ عبارتند از ماهی سالمون، روغن آجیل و دانه های چیا و کنف.
شما می توانید مکمل امگا ۳ را انتخاب کنید، اما تنها پس از مشورت با پزشک خود.

چگونه از پوست خود در برابر تیره شدن محافظت کنیم؟

 گوجه فرنگی غنی از لیکوپن بخورید

لیکوپن که به وفور در غذاهای قرمز رنگ مانند گوجه فرنگی یافت می شود نیز می تواند از پوست شما در برابر آسیب اشعه ماوراء بنفش محافظت کند.

وقتی گوجه فرنگی می خورید، لیکوپن را به رژیم غذایی خود اضافه می کنید. لیکوپن یک کاروتنوئید و آنتی اکسیدان است که رادیکال های آزاد تولید شده از نور خورشید را خنثی می کند و هرگونه پاسخ التهابی بدن شما به آسیب اشعه ماوراء بنفش را به حداقل می رساند و از تیره شدن پوست شما در برابر آفتاب محافظت میکند.

امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا