موسیقی

کرونا سالن‌های روباز را برای تئاتر و کنسرت باب کرد

کرونا سالن‌های روباز را برای تئاتر و کنسرت باب کرد

تهران صاحب سالن روباز شد/ برگزاری کنسرت و تئاتر در دوران کرونا

ایده ساخت این سالن در دوران تعطیلی سالن‌های تئاتر و موسیقی به دلیل شیوع گسترده ویروس کرونا توسط همایون غنی‌زاده ارائه و طراحی شده است.

 سالن روباز “هما روستا” برای اجرای آثار نمایشی و کنسرت‌های موسیقی با پایان مراحل ساخت و تجهیز در شهر آفتاب آماده بهرده‌برداری شد.

ششم مردادماه ۱۳۹۹ اعلام شد کار ساخت و تجهیز اولین سالن تخصصی روباز برای اجرای تئاتر و کنسرت که به نام زنده‌یاد هما روستا بازیگر نام‌آشنای تئاتر، سینما و تلویزیون نامگذاری شده است، توسط بخش خصوصی در شهر آفتاب آغاز شده است.

این سالن که با سیستم تخصصی صدا، نور و ال ای دی‌هایی وسیع تجهیز شده است و دارای صحنه‌ای مسقف به ارتفاع ۱۲ متر، در ابعاد ۵۰۰ مترمربع است امکان اجراهای زنده و باکیفیت برای آثار نمایشی و موسیقایی را در خود دارد.

 ایده ساخت این سالن در دوران تعطیلی سالن‌های تئاتر و موسیقی به دلیل شیوع گسترده ویروس کرونا توسط همایون غنی‌زاده از کارگردانان تئاتر و سینما ارائه و طراحی شده است. هدف از ساخت آن ادامه حیات بخشی از فعالیت‌های هنری و همچنین میزبانی از مخاطبان با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی عنوان شده است.

فاز اول این طرح و استقرار سالن هما روستا در شهر آفتاب است که با گذشت بیش از ۲ ماه از مراحل ساخت، با مدیریت محمد قدس کار ساخت و تجهیز آن تمام شد.

ظرفیت سالن یادشده در زمان اجرای تئاتر یا کنسرت با ماشین حداکثر ۶۰۰ خودرو بوده و در مجموع می تواند پذیرای دو هزار نفر در هر رویداد هنری باشد. طبق اعلام مدیریت این پروژه، سالن روباز هما روستا پس از اخذ مجوزهای لازم برنامه‌های اجرای تئاتر و کنسرت خود را آغاز خواهد کرد.

منبع،ایران آرت

[تعداد: 0   میانگین: 0/5]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا