مد و زیبایی

این میوه ها صورت شما را زیباتر میکنند

این میوه ها صورت شما را زیباتر میکنند

امیدواریم از خواندن این مطلب، ((این میوه ها صورت شما را زیباتر میکنند)) لذت ببرید و برایتان مفید باشد،از همراهی شماسپاسگذاریم.

 به آینه نگاه می کنید و می بینید پوستی کدر و یا صورت پر از آکنه به شما خیره شده است. اما چرا پوست شما فریاد می زند برای کمک؟ خشن اما واقعی ، پوست شما قربانی انتخاب سبک زندگی نادرست و ناآگاهی شما است. اما اگر توجه کنید که چه می خورید و چه روی پوست خود می گذارید ، می توانید آنرا برگردانید. و بهترین راه برای جوان سازی پوست ، مصرف میوه و استفاده از ماسک میوه در هر روز است. هر روز ۱۰ دقیقه از وقت خود را صرف این کار کنید و در مدت زمان دو هفته تفاوت مشهودی را در پوست خود ببینید و زیبایی صورت خود را بیشتر کنید.

آیا می خواهید بدانید کدام میوه ها را بخورید و کدام یک را بخورید؟ خوب ، این مقاله تمام آن اطلاعات را دارد. تنها کاری که باید انجام دهید این است که بدون داشتن آرایش یا درمان های گران قیمت پوستی ، پوست خود را درخشان کنید.

۲۰ میوه برتر برای زیبایی صورت

۱- لیمو

لیمو مواد سفید کننده طبیعی دارد. آنها غنی از ویتامین C هستند ، یک آنتی اکسیدان قوی است که به دفع سموم کمک می کند و پوست را در برابر آسیب  افزایش رنگدانه محافظت می کند . بنابراین ، اگر لکه های تیره ، آکنه دارید ، سعی کنید از لیمو استفاده کنید تا پوستی درخشان بدست آورید. در اینجا نحوه استفاده از آن آورده شده است.

نحوه استفاده از لیمو برای درخشش پوست:

آب ½ لیمو و ۱ قاشق چای خوری عسل ارگانیک را به یک لیوان آب اضافه کنید و اولین بار آن را بنوشید. این به دفع سموم کمک می کند.
آب لیمو را به سالاد خود اضافه کنید.
برای پوست های چرب  یا زخم های آکنه ، آبلیمو را با گلاب مخلوط کنید و آن را روی پوست خود بمالید و بعد از ۱۰ دقیقه بشویید.
برای پوست خشک همراه ، آبلیمو و روغن نارگیل را مخلوط کنید ، آن را روی پوست خود بمالید و بعد از ۱۰ دقیقه بشویید.
برای خلاص شدن از تیرگی پوست، ۱ قاشق غذاخوری آب لیمو را با ۱ قاشق چای خوری شیر مخلوط کنید. آن را به ناحیه زیر چشم خود بمالید و بعد از ۱۰ دقیقه به آرامی بشویید.
لیموترش و شکر را روی نواحی تیره شده بمالید تا رنگ پوست روشن شود.

این میوه ها صورت شما را زیباتر میکنند
این میوه ها صورت شما را زیباتر میکنند

۲- پاپایا و زیبایی صورت

پاپایا حاوی ویتامین های A ، C ، B ، اسید پانتوتنیک و فولات و مواد معدنی مانند مس ، پتاسیم و منیزیم است. آنها همچنین حاوی آنزیم هایی مانند پاپائین و سایموپاپین هستند که به جلوگیری از آسیب پوست توسط رادیکال های آزاد کمک می کنند و دارای خواص ضد باکتری ، ضد قارچ و ضد ویروس هستند. مصرف پاپایا می تواند به جلوگیری از یبوست کمک کند ، این یکی از دلایل ضعف سلامت پوست است. همچنین می تواند به درمان زگیل ، اگزما ، میخچه و   کمک کند .

دانشمندان همچنین دریافتند که پاپایا می تواند به بهبود زخم ها و زخم های مزمن پوست کمک کند. در اینجا نحوه استفاده از آن آورده شده است.

نحوه استفاده از پاپایا برای درخشش پوست:

یک کاسه پاپایا را به عنوان صبحانه یا میان وعده بخورید.
شما می توانید اسموتی پاپایا را با ترکیب پاپایا ، آب لیمو و نمک تهیه کنید.
یک تکه کوچک از پاپایا را له کرده و آن را روی پوست خود بمالید. بعد از ۱۰ دقیقه بشویید.

پاپایای له شده را با آب لیمو و قاشق چای خوری زردچوبه مخلوط کنید و آن را روی مناطق رنگی و زخم زده بمالید. بعد از ۱۰ دقیقه بشویید.

برای پوست های خشک و پوسته پوسته شده ، پاپایای له شده را با نصف قاشق چای خوری روغن بادام قرار دهید. بعد از ۱۰ دقیقه آن را با پارچه ای مرطوب و نرم پاک کنید.
با استفاده از یک تکه کوچک پاپایا ، ۱ قاشق چای خوری پوست پرتقال و ۱ قاشق غذاخوری گلاب (برای پوست چرب) یا عسل (برای پوست خشک) یک اسکراب پاپایا درست کنید. از حرکات دایره ای ملایم برای مالش پوست استفاده کنید. با آب در دمای اتاق بشویید.

۳-استفاده از آووکادو برای زیبایی صورت

آووکادو غنی از چربی های سالم ، فیبر غذایی و ویتامین های E ، A ، C ، K ، B6 ، نیاسین ، فولات و اسید پانتوتنیک است. این ماده دارای خواص آنتی اکسیدانی است که به کاهش آسیب اکسیداتیو کمک می کند ، که به نوبه خود از آسیب DNA جلوگیری می کند. مصرف آووکادو می تواند پیری سالم را تقویت کند زیرا سرشار از لوتئین و زاگزانتین است که از پوست شما در برابر اشعه ماورا بنفش محافظت می کند.

چربی های سالم موجود در آووکادو به حفظ خاصیت ارتجاعی پوست ، کاهش التهاب و تسریع در ترمیم زخم کمک می کند. در اینجا نحوه استفاده از آووکادو برای داشتن پوستی شفاف و بدون نقص آورده شده است.

نحوه استفاده از آووکادو برای درخشش پوست:

آووکادو را به سالاد ، ظرف صبحانه ، ساندویچ و … اضافه کنید.
اسموتی آووکادو و اسفناج درست کنید.
یک مخلوط آووکادو را با مخلوط کردن آن با ماست یا هوموس آماده کنید.
از آووکادو در کیک ها یا به عنوان روکش استفاده کنید.
آووکادو را له کرده و آن را روی پوست خود بمالید. بعد از ۱۰ دقیقه بشویید.
برای پوست های چرب ، یک قطعه کوچک آووکادو را با گلاب له کنید. بعد از ۱۰ دقیقه بشویید.

۴- پرتقال و زیبایی صورت

پرتقال شیرین ، آبدار دارای رنگی زنده و بوی مست کننده است. این میوه همچنین می تواند برای پوست شما معجزه کند. مانند لیمو ، پرتقال نیز سرشار از ویتامین C است – ۱۰۰ گرم پرتقال حاوی ۵۴ میلی گرم ویتامین C است که یک آنتی اکسیدان است. این بدان معنی است که پرتقال می تواند از آسیب اکسیداتیو ، آسیب نوری ، آسیب DNA ، کاهش التهاب و کمک به سنتز کلاژن کمک کند . حالا ، بگذارید به شما بگویم که چگونه پرتقال را در زندگی روزمره خود بگنجانید.

نحوه استفاده از پرتقال برای درخشش پوست:

هر روز پرتقال مصرف کنید.
آب پرتقال تازه فشرده شده را با تفاله بنوشید. اگر زخم معده دارید یا از IBS / IBD رنج می برید از پالپ خودداری کنید.
پرتقال را به سالاد ، پیتزا ، خورشت ، کیک و شکلات های خود اضافه کنید.
آب پرتقال را به اسموتی خود اضافه کنید.

هرجا کک و مک دارید آب پرتقال را به صورت موضعی بمالید. بعد از ۱۰ دقیقه بشویید.

برای پوست های چرب ، ۳ قاشق غذاخوری آب پرتقال ، ۱ قاشق چای خوری آب لیمو ، ۲ قاشق غذاخوری آرد گرم و ½ قاشق چای خوری زردچوبه را مخلوط کنید. به عنوان ماسک استفاده کنید.
برای پوست خشک ، ۳ قاشق غذاخوری آب پرتقال ، ۱ قاشق چای خوری آب لیمو ، ۱ قاشق چایخوری شیر ، ½ قاشق چای خوری زردچوبه و ۱ قاشق چای خوری عسل را مخلوط کرده و روی پوست خود بمالید.

صورت زیبا
صورت زیبا

۵-هندوانه

هندوانه میوه ای قرمز ، گوشتی ، آبکی ، شیرین و گوارا است . علاوه بر این ، برای پوست شما نیز عالی است ، خصوصاً اگر پوستی چرب و مستعد آکنه دارید. هندوانه دارای فیبر غذایی (۰٫۴٪) ، آب (۹۲٪) ، کربوهیدرات (۷٫۵۵٪) ، قند (۰٫۴٪) ، ویتامین C ، A ، B1 و B6 ، کاروتنوئیدها ، فلاونوئیدها و لیکوپن است. چربی آن صفر و فاقد کلسترول است . لیکوپن به مهار رادیکال های آزاد اکسیژن کمک می کند و از آسیب پوست جلوگیری می کند. آب به دفع سموم و بهبود حرکت روده کمک می کند. در اینجا نحوه استفاده از هندوانه برای دستیابی به پوستی شفاف آورده شده است.

نحوه استفاده از هندوانه برای درخشش پوست:

یک  بشقاب هندوانه متوسط ​​به عنوان میان وعده عصرانه یا صبحانه میل کنید.
صبح یا عصر آب هندوانه تازه تهیه شده بنوشید.
یک سالاد میوه با هندوانه درست کنید.
یک هندوانه را له کرده و آن را روی پوست خود بمالید. بعد از ۱۰ دقیقه بشویید.
برای پوست های چرب ، ۳ قاشق غذاخوری آب هندوانه ، ۱ قاشق غذاخوری آب آهک ، ۱ قاشق غذاخوری خاک فولر و ۱ قاشق چای خوری گلاب را مخلوط کنید. بعد از خشک شدن ماسک با آب سرد بشویید.
برای پوست خشک ، ۳ قاشق غذاخوری آب هندوانه ، ۱ قاشق غذاخوری آب آهک ، ۱ قاشق چای خوری عسل ، و ۱ قاشق چایخوری آلوئه ورا را مخلوط کنید. بعد از ۱۰ دقیقه بشویید.

۶- خیار برای زیبایی صورت

یک خیار سبز تازه دارای رایحه ای معمولی است که حتی بدون خوردن آن می تواند احساس شادابی در شما ایجاد کند. خیارها نیز مانند هندوانه از نظر آب بسیار زیاد هستند ، اثر خنک کنندگی بر روی بدن دارند و دارای خواص آنتی اکسیدانی هستند. همچنین خیارهای پوست کنده غنی از ویتامین K و C و فیبر غذایی هستند. دانشمندان دریافته اند که از خیار دریایی می توان برای سفید شدن پوست و کاهش چین و چروک پوست استفاده کرد . در اینجا چگونگی استفاده از خیار برای بهبود پوست خود آورده شده است.

نحوه استفاده از خیار برای درخشش پوست

خیار را به سالاد ، ساندویچ ، اسموتی و غیره خود اضافه کنید.
عصرانه یک خیار به عنوان میان وعده بخورید.
یک خیار را رنده کرده و با ۱ قاشق غذاخوری آرد گرم و ۱ قاشق چای خوری گلاب مخلوط کنید تا التهابات در پوست مستعد آکنه کاهش یابد.
خیار رنده شده ، ۱ قاشق غذاخوری شیر و ۱ قاشق چای خوری روغن نارگیل را با هم مخلوط کنید تا پوست خشک را مرطوب کند.
خیار رنده شده ، ۱ قاشق غذاخوری آب لیمو و شکر را با هم مخلوط کنید تا دست و پایتان را بشویید.

۷-انبه

انبه های شیرین و گوشتی در مورد جوان سازی پوست به طرز شگفت انگیزی عمل می کنند. آنها سرشار از ویتامین های A ، E ، C و K ، فلاونوئیدها ، پلی فنولیک ها ، بتاکاروتن و گزانتوفیل ها هستند. به همین دلیل انبه به محافظت از پوست در برابر آسیب DNA و التهاب کمک می کند . آنها همچنین غنی از قند و فیبر غذایی هستند ، که به درمان یبوست کمک می کند. در حقیقت ، از انبه در صنایع آرایشی و بهداشتی برای ایجاد کره های مو و پوست استفاده شده است که خاصیت ترمیم زخم را نشان داده اند . در اینجا روش های مختلفی وجود دارد که می توانید از انبه برای جوان سازی پوست استفاده کنید.

نحوه استفاده از انبه برای پوست درخشان:

انبه را به اسموتی ، ظرف صبحانه یا سالاد میوه خود اضافه کنید.
یک قطعه کوچک انبه را له کنید و آن را روی پوست خود بمالید. بعد از ۱۰ دقیقه بشویید.
برای پوست های چرب ، انبه ، گلاب و آب آهک را مخلوط کرده و آن را روی پوست خود بمالید. بعد از ۱۰ دقیقه با آب سرد بشویید.
برای پوست خشک ماسک انبه له شده ، ۱ قاشق چای خوری ماست و ۱ قاشق چای خوری عسل استفاده کنید. بعد از ۱۰ دقیقه با آب در دمای اتاق بشویید.

پوست درخشان
پوست درخشان

۸- انار برای زیبایی صورت

آیا احساس می کنید بیش از حد در معرض آلودگی و آفتاب قرار گرفته اید؟ سپس ، باید بخوانید که چگونه این میوه خوشمزه و زرق و برق دار می تواند برای پوست شما مفید باشد. انار سرشار از ویتامین C ، K و فولات و مواد معدنی مانند کلسیم ، منیزیم ، فسفر و پتاسیم است . در حقیقت ، پوست ، غشا و دانه های خوراکی مملو از آنتی اکسیدان (اسید الاژیک) است که به محافظت از پوست در برابر آسیب UV-A و UV-B و رنگدانه سازی پوست کمک می کند .

نحوه استفاده از انار برای پوست درخشان

آن را به سالاد ، هوموس، آب میوه ، اسموتی ، کیک ، اسموتی ، ظرف صبحانه یا سالاد میوه اضافه کنید.
می توانید دانه های انار را له کرده و آب آن را در سراسر منطقه آسیب دیده بمالید. بعد از ۱۰ دقیقه آن را بشویید.
با یک قاشق غذاخوری آرد گرم ، ۱ قاشق چایخوری خاک رس ، ۱ قاشق چای خوری آب لیمو و ۲ قاشق غذاخوری آب انار یک ماسک صورت برای درمان مشکلات  پوست چرب درست کنید.
اگر پوست خشک دارید ، به جای افزودن  ، به ماسک فوق شیر یا عسل اضافه کنید.

۹-موز

یکی از دوستان من اخیراً توصیه کرده است که از پوست موز برای از بین بردن جای زخم های آکنه استفاده کنم ، و این واقعا خوب عمل کرد. توضیح علمی در مورد خواص استثنایی پوست برای موز این است که سرشار از فیبر غذایی ، ویتامین های A ، C ، K ، E و فولات و مواد معدنی مانند پتاسیم ، کلسیم ، فسفر و منیزیم است . این یک مرطوب کننده طبیعی بسیار خوب است و دارای خواص آنتی اکسیدانی و ضد میکروبی است.

نحوه استفاده از موز برای درخشش پوست

برای صبحانه موز را به بلغور جو دوسر اضافه کنید.
به یک اسموتی یا کاسه صبحانه خود یک موز اضافه کنید.
می توانید کلوچه موز یا نان موز تهیه کنید.
موز له شده را روی تمام پوست خود بمالید تا بلافاصله نرم و لطیف شود.

۱۰- سیب برای زیبایی صورت

سیب سرشار از ویتامین های A و C ، فیبر غذایی ، پتاسیم ، کلسیم و منیزیم است. آنها خاصیت آنتی اکسیدانی دارند و به از بین بردن رادیکال های آزاد مضر اکسیژن کمک می کنند. همچنین مشخص شده است که پوست سیب سرشار از آنتی اکسیدان است . بنابراین ، دفعه بعدی که می خواهید یک سیب بخورید ، پوست آن را جدا نکنید. آن را کاملا بشویید تا آلودگی ها و باکتری ها پاک شود. در اینجا نحوه استفاده از آن برای داشتن پوستی بی عیب و نقص آورده شده است.

نحوه استفاده از سیب برای درخشش پوست:

به عنوان بخشی از یک میان وعده سالم و مقداری آجیل ، روزانه یک عدد سیب بخورید.
برش های سیب را به کاسه صبحانه ، بلغور جو دوسر ، یا دانه های ذرت اضافه کنید.
به اسموتی خود سیب اضافه کنید یا آب سیب درست کنید.

به سالاد اسفناج و ماهی تن سیب اضافه کنید.

سیب را به مایه کیک اضافه کنید.
یک سیب را رنده کنید و آن را روی پوست خود بمالید. بعد از ۱۰ دقیقه آن را بشویید.
برای پوست های خشک ، سیب رنده شده را با ۱ قاشق چای خوری عسل مخلوط کرده و روی پوست خود بمالید. بعد از ۱۰ دقیقه آن را با آب گرم بشویید.

۱۱- کیوی

کیوی حاوی مقدار کافی ویتامین C است و به محافظت از پوست در برابر رادیکال های آزاد اکسیژن آزاد که باعث آسیب DNA می شوند ، کمک می کند . کیوی همچنین سنتز کلاژن را تقویت می کند و به جلوگیری از چین و چروک کمک می کند .

نحوه استفاده از کیوی برای درخشش پوست:

می توانید یک کیوی را با اسفناج و گریپ فروت مخلوط کنید تا یک اسموتی جالب صبحانه درست کنید.
فقط یک کیوی را مخلوط کرده و ۱ قاشق چای خوری عسل به آن اضافه کنید تا از یک آب تسکین دهنده لذت ببرید.
یک کیوی را پوست بگیرید و برش دهید و آن را به عنوان یک میان وعده عصرانه بخورید.
کیوی خرد شده را به سالاد اضافه کنید.
یک کیوی را له کرده و آن را روی پوست خود بمالید. بعد از ۱۰ دقیقه بشویید.
یک کیوی را له کرده و ½ قاشق چای خوری زردچوبه به آن اضافه کرده و آن را برای آبرسانی و روشن شدن پوست استفاده کنید.

۱۲- زردآلو

زردآلوهای شیرین و آبدار فروتنانه به نظر می رسند ، اما هنگام محافظت از بدن انسان در برابر رادیکال های آزاد اکسیژن ، آنها خشن هستند. آنها غنی از ویتامین های A ، C ، K و فولات هستند . زردآلو همچنین دارای فیبر غذایی است که به بهبود حرکت روده کمک می کند. و سرانجام ، محققان دریافتند که زردآلو می تواند به جلوگیری از مرگ سلول های اندوتلیال کمک کند.

نحوه استفاده از زردآلو برای پوست درخشان:

زردآلوها را خرد کرده و به آب ، اسموتی یا ظرف صبحانه خود اضافه کنید.
زردآلو را به سالاد ، پای ، تارت ، مربا و ژله خود اضافه کنید.
به عنوان میان وعده عصرانه ۲-۳ عدد زردآلو میل کنید.
یک زردآلو را نازک برش بزنید و برش ها را روی ناحیه رنگی پوست خود بمالید. بعد از ۱۰ دقیقه آنها را بردارید.

۱۳- انگور

انگور ، قرمز یا سبز ، با رسوراترول ، آنتی اکسیدان پر می شود. محققان دریافتند که رسوراترول به محافظت از پوست در برابر آسیب UV و سرطان پوست کمک می کند . همچنین منبع غنی از ویتامین های C ، K و فولات و مواد معدنی مانند کلسیم ، پتاسیم و فسفر است. به علاوه ، عصاره هسته انگور دارای خاصیت جوان سازی ، محافظت و بهبود پوست است .

نحوه استفاده از انگور برای زیبایی صورت:

یک کاسه کوچک انگور مصرف کنید.
به اسموتی صبحگاهی خود انگور اضافه کنید.
انگور شیرین و قرمز را به خورش مرغ اضافه کنید تا به آن شیرین شود.
به ظرف صبحانه خود انگور اضافه کنید.
به سالاد میوه خود انگور اضافه کنید.
انگور را له کرده و روی پوست خود بمالید. بعد از ۱۰ دقیقه با آب سرد بشویید.

۱۴- هلو

اگر می خواهید پوست خود را براق کنید ، حتماً ماسک صورت هلو را مصرف کرده و استفاده کنید. هلو سرشار از ویتامین های A ، C ، E و K و مواد معدنی مانند کلسیم ، منیزیم ، پتاسیم ، فسفر و فیبر غذایی است. آنها همچنین منبع بزرگی از آنتی اکسیدان ها هستند که به تخلیه رادیکال های آزاد اکسیژن کمک می کنند ، در نتیجه از آسیب DNA و آسیب دیدگی عکس جلوگیری می کنند . در اینجا نحوه استفاده از هلو برای درخشش گرم آورده شده است.

نحوه استفاده از هلو برای پوست درخشان

برش های هلو را به ظرف صبحانه خود اضافه کنید.
آب هلو یا اسموتی درست کنید.
هلو را به دسر خود اضافه کنید.
هلو را نازک برش داده و برش ها را روی تمام پوست خود قرار دهید. بعد از ۱۰ دقیقه برش ها را بردارید و صورت خود را با یک پارچه مرطوب پاک کنید.

۱۵- گیلاس برای زیبایی صورت

گیلاس های شیرین ، قرمز و خوشمزه نه تنها طعم خوبی دارند ، بلکه توانایی ترمیم و محافظت از پوست در برابر آسیب را دارند. آنها غنی از فیبر غذایی ، ویتامین های A ، C ، K و فولات و مواد معدنی مانند کلسیم ، منیزیم ، پتاسیم و فسفر هستند. گیلاس همچنین دارای خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی است که می تواند به جلوگیری از آسیب پوست کمک کند .

نحوه استفاده از گیلاس برای پوست درخشان:

صبح یا عصر یک کاسه کوچک گیلاس میل کنید.
گیلاس ها را خرد کرده و به سالاد خود اضافه کنید.
گیلاس را به یک کاسه کوچک ماست  اضافه کنید.
یک گیلاس را له کرده و آن را روی پوست خود بمالید. بعد از ۱۰ دقیقه بشویید.

منبع:stylecraze

امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا