تکنولوژیمنتخب

جنگ تجاری چین و آمریکا؛ خروج خط تولید اپل از چین

بر اساس گزارش جدیدی از خبرگزاری بلومبرگ، اپل در حال بررسی سناریوهای مختلفی در رابطه با افزایش تعرفه‌ها است. در حال حاضر، آیفون ‌ها هنوز به‌صورت مستقیم تحت تاثیر جنگ تجاری بین آمریکا و چین قرار نگرفته‌اند.

اما اگر دونالد ترامپ تصمیم بگیرد تعرفه‌های مربوط به واردات گوشی‌های هوشمند را افزایش دهد، این موضوع تاثیر زیادی بر کسب‌وکار اپل خواهد داشت. در حال حاضر، بیشتر خطوط تولید آیفون ها در چین قرار دارد و اقدامات نهایی تولید آن در کارخانه‌های فاکس‌کان انجام می‌شود.

آمریکا یکی از مهم‌ترین بازارها برای آیفون و دیگر محصولات اپل محسوب می‌شود.

در برخی از کشورها که تعرفه‌های بالایی وضع کرده‌اند، اپل خطوط تولید خود را به کشورهای دیگری منتقل کرده است. به‌عنوان مثال اپل با شرکت تایوانی Wistron همکاری می‌کند که برای اپل یک خط تولید در شهر بنگلور هند راه‌اندازی کرده است. در همین رابطه، می‌توانیم به تاسیس کارخانه جدید فاکس‌کان در برزیل در سال ۲۰۱۱ اشاره کنیم که البته نتایج آن ناامید کننده بود. زیرا در نهایت ساخت گجت‌ها گران‌تر از حد انتظار تمام می‌شد.

آمریکا یکی از مهم‌ترین بازارها برای آیفون و دیگر محصولات اپل محسوب می‌شود و به همین خاطر وضع تعرفه واردات، پیامدهای قابل توجهی را برای این شرکت به همراه دارد. به گزارش بلومبرگ، حتی اگر آمریکا تعرفه ۱۰ درصدی برای واردات گوشی‌های هوشمند وضع کند، خطوط تولید این گجت را در کشور چین نگه می‌دارد. اما اگر این تعرفه‌ها به ۲۵ درصد برسد، این خطوط تولید را به کشور دیگری منتقل خواهد کرد.

هنوز معلوم نیست که در صورت تحقق چنین موضوعی، اپل فقط خطوط تولید مربوط به گجت‌های بازار آمریکا را از چین خارج می‌کند یا این کار برای تمام خطوط تولید انجام می‌شود. در نهایت باید خاطرنشان کنیم که تمام این مباحث، فعلا در حد سناریوهای مطرح شده از جانب مدیران ارشد اپل برای وقایع احتمالی هستند.

[تعداد: 0   میانگین: 0/5]
منبع
TechCrunchدیجی کالا مگ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا