خبر

جاستین بیبر و داستان جنجالی بیماری لایم و درمان بیماری

اول از همه اصلا ببینیم بیماری لایم چیست ?
بیماری لایم  ( Lyme disease) نوعی عفونت اسپیروکتی چندسیستمی است. حداقل سه گونه از جنس بورلیا  مانند بورلیا بورگدورفری  عامل این بیماری هستند. این عوامل بوسیله نیش خانواده سخت‌کنه‌ها (Ixodidae) (نوعی کنه ) منتقل می‌شوند. آهو و موش در چرخه این بیماری، با اهمیت هستند. مهمترین علائم بیماری تب، سردرد، خستگی، افسردگی و خارش پوستی هست.

بیماری لایم

شروع بیماری با علائم پوستی به نام اریتما کرونیکوم میگرانس است که به نام «چشم گاو» هم شناخته می‌شود. بیمار تب ، سردرد، سفتی گردن، میالژی ، ارترالژی  و ارتیم مزمن مهاجر دارد. بیمار بعدها ممکن است تظاهرات مفصلی و عصبی نیز داشته باشد.
۴ گونه باکتری از جنس بورلیا وجود دارند که می‌توانند بیماری لایم را در بدن ایجاد کنند: نوع بورلیای مایونی و بورگدورفری در آمریکا باعث ابتلا به بیماری لایم می‌شوند و دو نوع دیگر هم در آسیا و اروپا این مشکل را در افراد مختلف ایجاد می‌کنند. این بیماری از طریق گزیدگی نیش حشره ای موسوم به پاسیاه در افراد ایجاد می‌شود.
محل زندگی شما، نوع شغلی که دارید یا حضور در طبیعت برخی نواحی خاص، احتمال ابتلا به بیماری را افزایش می‌دهد.
بیشتر افرادی که مبتلا به بیماری لایم هستند، هیچ خاطره ای از یک نیش کنه را ندارند. این بیماری در سال ۱۹۷۵ در محله اُلد لیم، کانکتیتوت گزارش شد. این شایع ترین بیماری کنه در اروپا و شمال غربی ایالات متحده آمریکا است.

بیماری لایم
جاستین درو ببیر خواننده و ترانه سرا و نوازنده ی کانادایی است . او به‌طور رسمی خوانندگی را از سال ۲۰۰۹ و با انتشار آلبوم چندآهنگهٔ دنیای من  شروع کرد
که سال ۲۰۱۱ از طرف مجله ی تایم  به عنوان۲۰۱۱ یکی از ۱۰۰ فرد تأثیرگذار  انتخاب شد. همچنین در سال به عنوان دومین فرد ثروتمند زیر ۳۰ سال ۱۲ ماه گذشته نیز معرفی شد. در سال ۲۰۱۲ مجلهٔ فوربس اعلام کرد که درآمد بیبر در دو سال گذشته ۱۰۸ میلیون دلار بوده‌است.چهارمین آلبوم استودیویی این خواننده ی کانادایی با نام هدف  در نوامبر ۲۰۱۵ منتشر شد. این آلبوم موفقیت تجاری داشت و سه تک‌آهنگ از آن در صدر فهرست۱۰۰ آهنگ داغ بیلبورد قرار گرفتند.
چندی پیش در صفحه ی اینستاگرام خود اعلام کرد که بیماری لایم دارد او نوشت: بسیاری از مردم میگن که جاستین خیلی زشت و بد به نظر میرسه در حالی که اونا نمیدونستن من درگیر بیماری لایم هستم نه فقط این بلکه به یک مورد جدی بیماری مونو هم مبتلا شدم که بر پوست عملکرد مغز و انرژی و سلامت کلی من تاثیر گذاشته.

امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا