جالبه ؛)

اشتباهاتی که هنگام نظافت خانه مرتکب می‎شویم

نظافت و رسیدگی به امور منزل کاری است که باید به طور مرتب و درست در زمان های مشخص انجام بپذیرد. تمیز کردن خانه و محل زندگی شما را سلامت نگه خواهد داشت همچنین می تواند روحیه ی شما را نیز بالا ببرد. کیفیت زندگی به عوامل زیادی بستگی دارد که یکی از آن ها بهداشت محیط است.

زمانی که شما یک دستمال را برای گردگیری کل خانه استفاده می‌کنید، جرم‌ها از سطح‌های قبلی به دستمال چسبیده و به سطح بعدی منتقل می‌شوند. به عنوان مثال، شما ابتدا با دستمالی میزتوالت اتاق‎تان را تمیز می‌کنید و سپس با همان دستمال به سراغ کابینت‌های آشپزخانه می‌روید. اگر به خیال خودتان فکر می‌کنید که با این کار خانه شما تمییز می‌شود اشتباه است. در واقع شما دارید جرم‌ها را از مکانی به مکان دیگر منتقل می‌کنید.

راه حل: سعی کنید که برای هر قسمت از خانه، از دستمال مخصوصی استفاده کنید. شما حتی می‌توانید از دستمال‌های میکروفیبر کمک بگیرید. محصولات میکروفیبر بهترین پاک کننده‌ها برای سطوح‌ مختلف هستند زیرا در حالت خشک، چربی، لکه ها، آثار انگشت و نیز گرد و غبار را از روی وسایل برداشته و هیچ‎گونه پرز، کرک و یا غباری از خود باقی نمی‌گذارند. شما حتی می‌توانید این دستمال‌ها را در ماشین لباسشویی بیاندازید و از آن‌ها چندین بار استفاده کنید.

شاید شما هم تحت تاثیر تبلیغات، گردگیر‌های پری را تهیه کرده‎اید و از آن برای تمییز کردن خانه تان استفاده می‌کنید، اما باید بگوییم که تنها پولتان را دور ریخته‌اید، زیرا این وسیله تنها غبار را از روی لوازم شما پخش کرده و به روی سطوح دیگر یا زمین می‌ریزد.

راه حل: می توانید از دستمال های میکروفایبری استفاده کنید.

زمانی که شما کیسه جاروبرقی را خالی نمی‌کنید، نه تنها جارو برقی‎تان آشغال‌ها را جمع نمی‌کند، بلکه کثیفی‌های داخل کیسه را نیز به هوا را روی فرش شما منتقل می‌کند.

راه حل: به محض این که احساس کردید کیسه جارو برقی شما پر شده، آن را خالی کنید، حتی اگر فکر می‌کنید که مکش خوبی دارد. پس از آن، با یک حوله خیس ورودی لوله را نیز پاک کنید تا تمام گرد و غبار‌ها از روی آن برداشته شود.

سینک به دلیل اینکه معمولا خیس است و رطوبت بالایی دارد، محل خوبی برای رشد باکتریا محسوب می‌شود. از این رو اگر شما پس از شستن ظرف، سینک را بدون تمیز کردن رها کنید، جرم‌ها و غذاهای باقی مانده تکثیر می‌شوند.

راه حل: پس از هر بار استفاده از سینک، آن را به طور کامل تمیز کنید. یعنی ته مانده غذاهایی را که در سینک قرار دارد یا حتی در سطل کوچکی که در سینک‎تان است، را کاملا خارج کنید و سینک را با اسکاچ بشوید تا از رشد هر گونه میکروب در امان باشد.

امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا