سرگرمی :)

استفاده های جالب و غیر معمول از استون

استفاده های غیر معمول از استون

شما احتمالاً آن را به عنوان پاک کننده لاک ناخن بهتر می دانید ، اما استفاده از استون در اینجا متوقف نمی شود. به عنوان یک ماده شیمیایی همه کاره و ارزان ، روشهای زیادی وجود دارد که استون می تواند در خانه شما فراتر از پاک کردن لاک ناخن کار کند. این برای اهداف مختلف تمیز کردن ، چسب زدایی فوق العاده چسب ، و محلول باقی مانده برچسب موثر است.

از استون که پروپانون نیز نامیده می شود ، به طور گسترده در بسیاری از صنایع از جمله تولید ، شیمی ، محصولات بهداشتی و آرایشی و حتی به عنوان یک افزودنی غذایی به کار می رود.

 استون بسیار قابل اشتعال است ، بنابراین هرگز نباید از آن در مجاورت شعله یا منبع گرما استفاده شود. این می تواند ریه ها و غشاهای مخاطی را تحریک کند ، بنابراین باید همیشه با تهویه مناسب از آن استفاده شود و باعث خشک یا ترک پوست شما می شود ، بنابراین هنگام دست زدن به آن دستکش بپوشید. هنگام استفاده از هر ماده شیمیایی قوی ، ابتدا یک نقطه نامحسوس را با مقدار کمی ماده آزمایش کنید تا مطمئن شوید اثر نامطلوبی ندارد.

روش های استفاده از استونروش های استفاده از استون

۱-تمیز کردن کاشی با استون

اگر روی کاشی ، بتن یا کف ورقه ورقه های شما علامت های سیاه و زشت وجود دارد ، کافی است دو قاشق چای خوری استون را روی یک پارچه تمیز یا حوله کاغذی بریزید و علائم متخلف را پاک کنید. سپس با یک پارچه تمیز و مرطوب در آب از منطقه عبور کنید تا باقی مانده استون را که از بین می رود پاک کنید. این را روی کف چوب امتحان نکنید ، زیرا استون می تواند باعث خاتمه کار شده و آثار ماندگاری بر روی چوب ایجاد کند. بعد از اتمام کار ، پارچه رطوبت دار استون را بریزید ، یا بگذارید خشک شود و سپس آن را بشویید.

۲-تمیز کردن لکه های قهوه با استون

اگر لیوان سرامیکی یا شیشه ای مورد علاقه شما لکه های قهوه یا چای قهوه ای دارد که با شستشوی منظم از بین نمی روند ، استون می تواند به نجات لکه های لیوان کمک کند. فقط یک یا دو قاشق چای خوری استون را داخل لیوان بریزید ، آن را با اسفنج یا پارچه روی نقاط لکه دار مالیده و سپس لیوان را مثل همیشه بشویید. دوباره تازه و تمیز به نظر می رسد. سپس اسفنج یا پارچه را بریزید ، یا اجازه دهید خشک شود و سپس با آب تمیز کاملاً بشویید.

۳-تمیز کردن لکه روی پنجره

شما روی پنجره های خود را رنگ کرده اید ، اما اکنون روی شیشه لکه های رنگی وجود دارد. راه حل نزدیک به کابینت سرویس بهداشتی شماست: پاک کننده لاک ناخن. چند دقیقه یک پنبه آغشته به استون را روی لکه های رنگ نگه دارید و سپس از یک پارچه خشک و تمیز برای پاک کردن رنگ استفاده کنید.
خراش های بوف دور

۴-تمیز کردن خراش با استون

اگر یک خراش کوچک روی صفحه ساعت پلاستیکی ، قاب عکس ، مبلمان یا هر ماده پلاستیکی سخت دیگری ایجاد شده باشد ، می توانید خراش را با استون صاف کنید. یک پنبه را به اندازه کافی در استون فرو کنید تا به سختی خیس شود و سپس سواب را به آرامی روی قسمت خراشیده مالش دهید. استون پلاستیک را به اندازه کافی حل می کند تا خراش آن صاف شود. به آرامی و با احتیاط کار کنید ، زیرا مالش زیاد باعث آسیب دیدگی شما می شود.

۵-تمیز کردن وسایل کوچک با استون

ابزارهای کوچک نظافت فلزی ، از جمله تیغ ، موچین ، قیچی و ناخن گیر ، تمایل به نگهداری میکروب هایی دارند که به طور بالقوه باعث تحریک پوست یا عفونت می شوند. این وسایل زیبایی و آرایش را به طور دوره ای ضدعفونی کنید و آنها را با یک پنبه آغشته به استون پاک کنید و سپس قبل از اینکه با حوله تمیز خشک کنید ، آنها را با آب بشویید.

استفاده های غیر معمول از استون۶-پاک کردن لکه های جوهر با استون

اگر به طور تصادفی با یک قلم مرکب روی پیراهن مورد علاقه خود برخوردید و یک رگه آبی وجود دارد که پارچه را مخدوش می کند ، استون می تواند کمک کند. کافی است به یک بطری پاک کننده لاک ناخن پایه استون دست بزنید ، یک قسمت استون را با دو قسمت آب مخلوط کنید ، با استفاده از یک پنبه یا پارچه محلول را روی لکه جوهر بمالید تا از بین برود و سپس لباس را مثل همیشه بشویید.

در حالی که می توان از استون برای درمان اکثر پارچه های محکم مانند پنبه ، پلی استر ، پشم و بیشتر مواد مصنوعی استفاده کرد ، اما نباید از آن برای پارچه های استات ، تری استات ، موداکریلیک یا بسیار ظریف مانند ابریشم استفاده کرد.

۷-وان را با استون بشویید

اگر وان چینی شما دارای یک حلقه قهوه ای زشت است یا در اطراف محوطه کاشی دوش شما علائم کف صابون وجود دارد ، دستکش های تمیز کننده خود را بپوشید و یک محلول ۵۰/۵۰ آب و استون را مخلوط کنید. یک پارچه را درون محلول قرار دهید ، آن را آزادانه در مناطق گران بمالید ، و سپس با استفاده از یک برس تمیز کردن ، مواد مخدر را از بین ببرید و از بین ببرید. بعد از اتمام کار ، وان تمیز را با آب بشویید و پارچه خود را بریزید یا قبل از شستن آن را خشک کنید تا خشک شود.

استفاده های غیر معمول از استون۸-پاک کردن پلاستیک ذوب شده

چه کیسه نان پلاستیکی به طور تصادفی به توستر داغ لمس کرده باشد ، و چه کفگیر دسته پلاستیکی خود را روی لبه ظرف داغ بگذارید ، پلاستیک ذوب شده اتفاق غیرمعمولی در آشپزخانه نیست. اما به لطف توانایی استون در ذوب بسیاری از پلاستیک ها ، می توانید از حلال برای پاک کردن آلودگی استفاده کنید. ابتدا اطمینان حاصل کنید که ظرف ، توستر یا سایر مواد فلزی کاملاً خنک و از پریز برق است. سپس ، با استفاده از یک پارچه پلاستیک ذوب شده را با استون پاک کنید تا پلاستیک شروع به شل شدن کند. این کار را تا جایی که از بین برود ادامه دهید و سپس با استفاده از آب تمیز محل را قبل از خشک کردن با حوله تمیز کاملاً بشویید.

 

امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا