مد و زیبایی

اثرات فوق العاده بخور دادن صورت

اثرات فوق العاده بخور دادن صورت

امیدواریم از خواندن این مطلب، (( اثرات فوق العاده بخور دادن صورت)) لذت ببرید و برایتان مفید باشد،از همراهی شماسپاسگذاریم.

در پایان یک روز طولانی و پرمشغله، استفاده از بخور صورت راه مناسبی برای از‌بین‌بردن آلودگی‌ها و آرام‌کردن صورت است. بخور سبب بازشدن منافذ و شادابی پوست می‌شود و پوست‌تان را لطیف‌تر و تمیزتر می‌کند.

بخور صورت با بخار آب، باعث پاکسازی عمقی پوست و بیرون آمدن هر نوع مواد ناخالص و آلودگی ها از منافذ پوست می شود. بخور صورت می تواند پوست را از درون پاکسازی کند و کمبود آب پوست صورت را جبران کند و زندگی دوباره به آن ببخشد . همچنین باعث ریلکس شدن پوست، افزایش خون رسانی، باز شدن منافذ پوست و تمیز شدن پوست می شود.

بخور صورت با استفاده از روغن‌ها و گیاهان معطر

بخور بابونه

برای پاکسازی عمقی پوست و درمان جوش‌های صورت می‌توانید ۲ تا ۳ قاشق غذاخوری گل بابونه خشک شده به آب جوش اضافه کنید. بعد از اتمام بخور حوله را از روی سر خود برداشته و گل‌های بابونه را از داخل آب بیرون بیاورید و برای ۵ دقیقه روی پوست قرار دهید. سپس صورت‌تان را با آب سرد بشویید و از یک کرم مرطوب کننده فاقد چربی استفاده کنید. برای نتیجه گیری بهتر باید این روش را دو تا سه بار در هفته تکرار کنید.

بخور زنجبیل

این بخور نه تنها باعث شفافیت و شادابی پوست می‌شود بلکه به پاک سازی دستگاه تنفسی نیز کمک می‌کند. برای این منظور باید دو قاشق غذاخوری پودر زنجبیل را درون آب جوش بریزید. سپس روی سر خود حوله بیندازید و صورت‌تان را بالای ظرف بگیرید. پس از گذشت ۱۰ دقیقه می‌توانید با کمک دستمال، جوش‌های سرسفید و سرسیاه خود را خارج کنید.

  • اضافه‌کردن مقداری چای سبز یا نعناع به بخور سبب انرژی‌بخشی آن می‌شود.
  • اضافه‌کردن مقداری بابونه یا اسطوخدوس به بخور، به شما احساس آرامش خواهد داد.
  • اضافه‌کردن مقداری نعناع یا اکالیپتوس به بخور، حس خنکی را ایجاد می‌کند.
  • اضافه‌کردن مقداری ترنج به بخور موجب کاهش استرس می‌شود.
  • رای پوست های حساس بهتر است از بابونه و گل همیشه بهار استفاده شود.
  • جهت بخور دادن به پوست های خشک پیشنهاد میشود از اسطوخودوس، ترنج، نعناع هندی و گل همیشه بهار استفاده کنید.
  • جهت بخور دادن به پوست های چرب از بابونه، روغن درخت چای، گل رز و اسطوخودوس استفاده نمایید.
اثرات فوق العاده بخور دادن صورت
اثرات فوق العاده بخور دادن صورت

شیوه درست بخور دادن پوست صورت در خانه

با توجه به نوع پوست شما ” چربی، خشکی و حساسیت ” مقداری کمی از روغن های مورد نظر را در یک قابلمه آب بریزید. آب درون ظرف را روی اجاق قراردهید تا به نقطه جوش برسد.

پس از آن با استفاده از یک حوله یا پارچه بزرگ بخار آب را روی صورت خود متمرکز کنید تا بخور گرم خوب منافذ پوست صورت شما را باز کند.

صورت خود را بالاتر از ظرف نگه دارید تا پوست صورتتان نسوزد. حدود ۱۰ دقیقه وقت بگذارید و در این حالت بمانید . چشمان خود را ببندید و نفس عمیق بکشید. اجازه دهید تا حرارت، صورت‌تان را تازه کند و منافذ پوست‌تان باز شود.

در پایان پوست صورت را شستشو داده و از یک مرطوب کننده مناسب استفاده نمایید.

منبع : شبره ، رکنا ،چطور

امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا